2022-04-06, 19:51
Medlem
JustZlatans avatar
Rätt åt puckot. Rökare är lowlifes och förgiftar luften för alla andra. Förhoppningsvis kan det leda till att värdar och bostadsrättsföreningar vräker personer som röker i bostaden, inklusive balkongen.
Citera
2022-04-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Konstigt att inte det har upptäckts på 20 år att mannen i fråga har rökt inomhus.

Precis, det stinker i dessa trappuppgångar.
Citera
2022-04-06, 19:52
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Låter vansinnigt dyrt. Jag har haft en totalt rökskadad lägenhet, förra ägaren var en gubbe som bott och rökt i den i mer än 30 år. Det kostade inte ens 20 tusen att spärrmåla hela den lägenheten. Vart de får en halv miljon i från skulle vara intressant att veta
20k räcker inte ens till spärrfärgen. Har du tagit ditt minne från 90-talet ?
Citera
2022-04-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du kan inte tåla att du inte fick några poäng för ditt skitsnack och ska fortsätta snacka skit?

Kör på, citera mitt "resonemang", eller du kanske börjar förstå att jag hade frågor till en annan person för att han skulle förtydliga sitt resonemang?

Glöm nu inte att citera mitt resonemang som du hittat så att vi andra kan förstå vad fan du pratar om för då kan det bli enklare även för dig att förstå mig...

Jag tolkade det som att du försökte påpeka för personen att det inte var tiden som var det väsentliga. Detta är exakt vad min åsikt är så jag försökte enbart förtydliga detta. Menade du något annat så missförstod jag dig, men då borde mitt inlägg ändå vara tillräckligt informativt för att klargöra min åsikt i frågan.

Jag vet inte om du tog illa upp av att jag citerade ditt inlägg när jag försökte hålla med eller vad ditt problem nu är, men jag har inget otalt med dig och förstår inte vad det är du hakat upp dig på så jag tänker inte dra det här längre än nödvändigt.
Citera
2022-04-06, 19:55
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Noterar att hans skägg och mustasch på höger sida av ansiktet är gulnade av alla cigg gubbtjyven suger i sig. Om det är effekten på något som växer ut och klipps av med jämna mellanrum kan jag inte föreställa mig hur fan det ser ut på de obytta tapeterna i hans lägenhet.
Citera
2022-04-06, 19:56
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Fast är det verkligen rätt att han straffas om det inte står något om rökning i kontraktet?
Rimligen bör han straffas om det är rökförbud i bostaden/fastigheten, annars inte.

Hur ser ditt kontrakt ut, finns det något förbud mot att pissa på golvet? Onormalt slitage täcker allt sånt.
Citera
2022-04-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Låter vansinnigt dyrt. Jag har haft en totalt rökskadad lägenhet, förra ägaren var en gubbe som bott och rökt i den i mer än 30 år. Det kostade inte ens 20 tusen att spärrmåla hela den lägenheten. Vart de får en halv miljon i från skulle vara intressant att veta

Värden passar på att totalrenovera lägenheten sedan kommer han höja hyran rejält också till nästa hyresgäst.
Citera
2022-04-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Hade vägrat att jobba hos dylika människor. Det är inte bra för hälsan så det måste man kunna vägra.

De kan gott dö i sitt eget inrökta bajs.
Vi kan inte vägra, vi slipper dock att städa där.

Rätt kul ändå att vara i hemtjänsten och få se hur folk bor. Hos vissa får man en chock hos andra så kanske man skulle kunna tänka att bo där även om man ännu inte har fått någon wow-känsla hos någon ännu.

Borde vara ett krav idag att man inte ska få röka inomhus och röker man ändå inomhus så ska man givetvis stå för den sanering som behöver göras efter att rökaren har flyttat.

400k låter dock som en väldig saftig nota för en 2:a.
De passar väl på att byta ut kök och renoverar badrummet och låter den före detta hyresgästen stå för notan. Är dock väldigt svårt att få bort röklukten från allt utan att behöva byta ut saker.
Citera
2022-04-06, 20:02
Medlem
Han lär väl dö av cancer innan han behöver betala.
Citera
2022-04-06, 20:03
Medlem
gunnarks avatar
Jag tror detta har provats en gång tidigare, och då räckte det inte med att någon har rökt så mycket så det måste saneras

Och jag tror faktiskt det var samma företag som försökte vräka då med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Ur artikeln ..
I den lilla tvårummaren i Malmö hade han igång flera fläktar, fönster på glänt och
balkongdörren öppen för att få in frisk luft. Men det hjälpte inte ...

- Måste nästan har varit rökvarning, att ingen granne reagerat av lukt?

2 paket om dagen i 20 år
(snittpris på ciggpaket i 20år, snabbräkning runt 600 tusen kronor)?

Man kan räkna på dagens pris över hela perioden för att få det i dagens värde, inte kompensera för lägre pris för 20 år sedan.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Ger ju bara rätten ännu mer skäl att ogiltigförklara skadeståndet. Ett skadestånd (materiell) ska reflektera marknadens priser.
Nej, det ska reflektera målsägandes egentliga kostnader. I detta fall är det just så.

Liknande detta: https://epochtimes.se/Spraymalade-simbassang---doms-for-grov-skadegorelse

Hon hade planerat att ta dit egen firma och sanera det själv. Men kommuner har sina egna bindande avtal. Vitet är extremt högt att gå runt dessa avtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in