Jag har haft ADHD sen jag gick i 5:an (går nu 1:a året på gymnasiet) och nu 60mg Elvanse och 1mg Intuniv varje morgon. Jag har tagit typ 12/13 stycken Elvanse på samma kväll för några veckor sedan och eftersom att jag har tagit Elvanse i nu typ 6år så har jag en ganska hög tolerans så jag kände bara ett rus en liten stund men jag har några frågor:
- Eftersom att jag har en ganska hög tolerans, vid vilken mängd Elvanse börjar det bli farligt/dödligt att ta på en dag/kväll?
- Vad kan man göra om man har skola dagen efter för att det inte ska vara tydligt att man fortfarande ksk är lite hög, vad kan man göra för att dölja det?
- Om man har en tolerans redan hur vet man om man har tagit en överdos då jag knappt känner något förens jag har tagit kanske 7/8 stycken och då tar jag de i grupper av 3 åt gången, väntar typ en timma eller två sen tar igen?
- Om man tar typ 12/13 stycken Elvanse en kväll hur långt tid tar det innan det går ut kroppen (asså att man känner sig hög)?
Hade uppskattat om någon kunde svara på mina frågor då jag inte är beroende av att göra det eller så utan gör det bara ibland när jag behöver stanna uppe eller bara vill ha kul eller är uttråkad (så ingen behöver oroa sig)? Vill ändå kunna ha lite kontroll så att jag kan göra det ibland så att jag inte råkar ta världens överdos och dö för det är verkligen inte något jag vill. Vill även tillägga att jag bara har tagit mer än rekommenderad mängd typ 3-4 gånger i mitt liv så det är inget jag gör kontinuerligt
Uppskattar alla svar/råd jag kan få

//Anonym