2022-04-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Ryssar som våldtagit och mördat kvinnor och barn.
Stark bild. https://ibb.co/gMfCTWr

Vilken plåga för dom i slutskedet i sina korta liv. Det här är inte mänskligt. Detta är icke-människor som utfört!

Hoppas dom får se sina nära o kära dö plågsamt, precis som deras offer tvingades att göra.
Citera
2022-04-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Gött, kanske regeringen äntligen sätter in militären mot dessa gangsters.

Om dom verkligen vill så är jag övertygad om att dom redan kan fixa en RPG.

Menar mc gången sköt ju pansarskott i stan på 90 talet.

Visst gjorde dom det och raketgeväret på den tiden kom från Balkankriget. Inflödet av vapen den här gången lär vara betydligt högre iom våra gränslösa stater i vårt fantastiska EU.
Citera
2022-04-06, 01:06
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I mina ögon verkar ryssarna helt utspelade, tiden har gått ifrån de. Ukraina har "up to date" underättelser, kommunikationer, droner på slagfältet och närmast vet vad ryssarna skall företa sig..

Medans ryssarnas krigsföring har stannat vid år 1985.., lägg sedan till korruptionen som salt på såren..

Ja, vi såg vad Finland lyckades med i vinterkriget. Det här är sju resor värre för ryssen. Inte nog med att man har större delen av världen med sig, man har high-tech vapen, underrättelsetjänster i olika länder som hjälp, hög moral.

Att gräva in sig och vänta brukar vara effektivt, tyskarna var För jävligt duktiga på det under WW2 men när Ukraina dessutom ligger steget före är det som att ryssen går in i fällan hela tiden.
Citera
2022-04-06, 01:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Verkar stämma, korrupt militärledning där saker bara finns på papper som det verkar eller nermonterade fordon.

Verkar genomsyra hela militären. Läst tidigare om soldater som får så mycket stryk och bestraffningar så dom fått amputera.

Inte undra på att dom strider som skit. Förr gick det för då hade övertag i nummer. Fatta hur många som dog i onödan under ww2...

Fungerar inte lika bra att försöka rulla in Ukraina som dom trodde.

Leran och logistiken som blev åt helvete typ omgående. Sjukt dåligt planering och genomförande.

Tack o lov så har UA visat sjukt bra moral och stridsvilja. Verkar undvika att hamna i större strider utan slår ut efter viktiga leder där ryssen blir fast.

Ploppa upp och dra va ett skott för att sedan försvinna plus drönare på det. Vilket stresspåslag.

Jag är mycket tveksamma till att Ryssland överlevt VK2 utan USA/Storbritanniens hjälp i form av tåg,lastbilar,vapen,mat,kläder osv... samt att de uppehöll en stor del utav den tyska krigsmakten runtom i Europa.

utan sina kärnvapen så skulle det landet vara ett skämt som du så träffsäkert påstod!
Citera
2022-04-06, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nog för att jag sett dig posta jävligt mycket dumt i tråden men det här tar fan priset

Han sitter i ett rum med ukrainska specialforces. Vad tror du han ska säga?

Vet du vad information warfare är?

Jag har sett mycket bra information som målar Ryssland i dålig dager här idag men det här var löjligt.

I klass med tillfångatagna amerikanska soldater med filmande ISIS-medlemmar.

"Vi måste dra ut styrkorna härifrån. De lever fredligt och vi, USA, kommer hit och dödar och förstör.".

Var en amerikansk pow under Vietnamkriget som dom lätt vara med i tv för att snacka skit om USA då.

Under tiden så blinkade han med morse kod "tortyr".

Wiki om karln
https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremiah_Denton
Citera
2022-04-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Ryssar som våldtagit och mördat kvinnor och barn.
Stark bild. https://ibb.co/gMfCTWr

Det här är på samma nivå av brutalitet som IS sysslade med. Fyfan...
Citera
2022-04-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag är mycket tveksamma till att Ryssland överlevt VK2 utan USA/Storbritanniens hjälp i form av tåg,lastbilar,vapen,mat,kläder osv... samt att de uppehöll en stor del utav den tyska krigsmakten runtom i Europa.

utan sina kärnvapen så skulle det landet vara ett skämt som du så träffsäkert påstod!

Nä, det stämmer. Allierade var dom som offrade mycket i förlorade skepp. Men dom behövde i sin tur ha Soviet med som köttkvarn. Finns ju en anledning varför östfronten blev blodigaste.

Tyvärr så blev det pannkaka av allt. Bytte ut en dåre i Europa mot en ny i öst.
Citera
2022-04-06, 01:14
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Vilken plåga för dom i slutskedet i sina korta liv. Det här är inte mänskligt. Detta är icke-människor som utfört!

Hoppas dom får se sina nära o kära dö plågsamt, precis som deras offer tvingades att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Det är så ofattbart vidrigt och hemskt.
Ryska soldater är precis på samma nivå.
Jag förstår inte att det finns svenskar som hyllar Putin.
Vad gick så fel i deras huvuden?

Bilden är tagen av en väns bekant.
(Båda ukrainskor)
Citera
2022-04-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Odjur, finns inget bättre namn.
Citera
2022-04-06, 01:23
Medlem
De som var inblandade i förhandlingarna om Ukrainas Natomedlemsskap måste må extremt dåligt psykiskt när de ser alla bilder från Ukraina.

Resultatet av deras arbete ledde till total katastrof, vilket måste kännas som ett djävulskt personligt misslyckande.

Jag undrar vilken typ av stöd de får psykologiskt och om medicineras för att kunna leva med sig själva.

Såg en bild idag av Zelensky där han ser totalt neddrogad ut och som att han åldrats flera år bara på några månader.
Citera
2022-04-06, 01:25
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
De som var inblandade i förhandlingarna om Ukrainas Natomedlemsskap måste må extremt dåligt psykiskt när de ser alla bilder från Ukraina.

Resultatet av deras arbete ledde till total katastrof, vilket måste kännas som ett djävulskt personligt misslyckande.

Jag undrar vilken typ av stöd de får psykologiskt och om medicineras för att kunna leva med sig själva.

Såg en bild idag av Zelensky där han ser totalt neddrogad ut och som att han åldrats flera år bara på några månader.

Du får det att låta som att Ryssland är oskyldiga till det här. De är skyldiga till allt. Zelensky är mer human. Putin är en psykopat som inte kan känna ångest och oro.
Citera
2022-04-06, 01:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det här är sju resor värre för ryssen. Inte nog med att man har större delen av världen med sig, man har high-tech vapen, underrättelsetjänster i olika länder som hjälp, hög moral.

Joo-o.., och Putin vet detta vid denna stund.., i.o.m att han skall fokusera på donbass, och har givit upp Kiev samt regimskifte.

Frågan är bara : Hur långt och hårt tänker han gå ?

För Putin måste ha en vinst att visa upp..., och hans arme är mera "klass B" som det visat sig. Som inte håller måttet. Han har en schack-pjäs kvar.., en riktigt stor en. En otänkbar i vanliga fall..

Tror den kommer att introduceras snart. Användas.., det hoppas jag ej. Men presenteras ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in