2022-04-05, 22:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns inte en enda arena förutom Scandinavium där Fusklundas 3-3 mål hade blivit godkänt.

Så länge "sekretariatet" är på plats kan man spela på vilken fotbollsplan som helst i Göteborg, även om man måste köra med rullskridskor pga avsaknad av natur-is. Hockey i Göteborg är lika äkta som deras nya logga.
Citera
2022-04-05, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Stämmer. Växjö gav sig nu den chansen som en sista utmaning för säsongen. Pucken vill inte gå Växjös väg. Är det Frölundas guldtrend som spökar?

Kan bli en legendarisk vändning

Hej igen, var på matchen idag. Växjö gjorde nog sin bästa match för denna serie, i 3:e trodde jag att ni skulle avgöra. Det är små marginaler, nu tror jag det är godnatt för er
Citera
2022-04-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Finns inte en enda arena förutom Scandinavium där Fusklundas 3-3 mål hade blivit godkänt.

Såg t.ex i kvalet mellan DIF - TIK, en timråspelare står lite med skridskon inne i målgården, självklart blir det bortdömt, ungefär som om det inte är något snack om den saken där och då. Här blir ju faktiskt målvakten störd, samma sak nu, det blir godkänt som om det inte är något snack om saken. Tråkigt att storlagen ska få såna fördelar, riktigt tråkigt.

Önskar mig ett system där inga levande människor ska få avgöra såna saker, fast samtidigt är det ju människor som styr spakarna, så hur man än gör så kommer storlagen få fördelar. Men en önskan iallafall!
Citera
2022-04-06, 00:40
Medlem
Hur ofta har ett lag vunnit/förlorat tre raka matcher i förlängning i ett slutspel? Känns iallafall som det kan va minst lika ovanligt som 0-3 till 4-3.
Citera
2022-04-06, 00:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Såg t.ex i kvalet mellan DIF - TIK, en timråspelare står lite med skridskon inne i målgården, självklart blir det bortdömt, ungefär som om det inte är något snack om den saken där och då. Här blir ju faktiskt målvakten störd, samma sak nu, det blir godkänt som om det inte är något snack om saken. Tråkigt att storlagen ska få såna fördelar, riktigt tråkigt.

Önskar mig ett system där inga levande människor ska få avgöra såna saker, fast samtidigt är det ju människor som styr spakarna, så hur man än gör så kommer storlagen få fördelar. Men en önskan iallafall!

Snarare så att söderlag och idrottar ifrån södra Sverige alltid får fördel oavsett idrott! så har det varit i de flesta sporter jag varit aktiva inom! och då speciellt i brottning... där brottar ifrån Skåne/Sthlms trakten alltid får dommaren på sin sida vid jämna matcher... som norrläning måste du dominera.
Citera
2022-04-06, 01:09
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Hur ofta har ett lag vunnit/förlorat tre raka matcher i förlängning i ett slutspel? Känns iallafall som det kan va minst lika ovanligt som 0-3 till 4-3.

Det kan du väl efterforska själv om du tycker det är intressant din late jävel. Min känsla är att det är två dåliga lag, så ingen kan egentligen vinna, men Frölunda vinner eftersom Sam redan funderar på hur han ska kunna bli större än sin Sthlms-bögkompis Garpen i Tre Kronor.
Citera
2022-04-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det kan du väl efterforska själv om du tycker det är intressant din late jävel. Min känsla är att det är två dåliga lag, så ingen kan egentligen vinna, men Frölunda vinner eftersom Sam redan funderar på hur han ska kunna bli större än sin Sthlms-bögkompis Garpen i Tre Kronor.

Förmodligen händer det väldigt sällan iallafall, det kan vi nog komma överens om. Att Sam förmodligen kommer göra bättre ifrån sig än Garpen är ingen högoddsare.
Citera
2022-04-06, 01:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Förmodligen händer det väldigt sällan iallafall, det kan vi nog komma överens om. Att Sam förmodligen kommer göra bättre ifrån sig än Garpen är ingen högoddsare.

Följer inte HA så noga, men att DIF har en dippande trend har nog ingen missat så jag tar dig på orden där.
Citera
2022-04-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaisabell
Inte mer än just det. Kovacs menar att han ”ska vila för det är det bästa för laget” och Niklas Eriksson hävdar att han inte tagit beslut ännu utan att laget tas ut imorgon. Instagramkontot har dock stängt av kommentarerna så klart något är det

Nu blir det på gränsen till skvallertidning, men https://www.aftonbladet.se/supernytt...eren._zWA3MdBo

Robins sambo lägger målvaktsskridskorna på hyllan, kan detta ha ett samband med någonting?
Citera
2022-04-06, 10:09
Medlem
Citat:

SM finalen 2010

DIF tar en uddamålsseger i match ett.
Därefter går match två, tre, fyra, fem och sex till förlängning.
DIF vinner match tre.
HV vinner match två, fyra, fem och sex och blir svenska mästare på fyra suddenvinster varav tre i följd.
Citera
2022-04-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Aha, en snoppungrare.

Nåväl, det ska man väl inte bli petad för , LOL
Anthony Camara fick väl kicken från HV för nåt liknande?
Är väl inte askul för ledningen att förklara det gentemot sponsorer, framförallt med Brynässoppan färskt i minnet.
Gick ju rykten att Kovacs legat med Skuggans dotter i Luleå, vilket var en stor anledning till att han skrev på för Örebro så tidigt inpå säsongen.
Citera
2022-04-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Anthony Camara fick väl kicken från HV för nåt liknande?

Det var en av teorierna om varför han blev kickad.

Edit:
På Facebook skriver folk att anledningen till att Kovacs är petad är att han har skrivit på för Luleå nästa säsong.
Senast redigerad av Detroit1 2022-04-06 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in