2022-04-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej men man borde se trasiga kroppar. Halva huvudet var ett exempel.
Varför borde man det? Som jag skrev tidigare till dig så är det inte alltid media publicerar bilder helt fritt på döda. Därtill är det långt ifrån alla vapen som lemlestar och spränger skallar.
Citera
2022-04-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är fascinerande hur ryssarna och deras lågpannade fans i Sverige menar att de är ute på befrielseuppdrag och beter sig så här.

Putin är körd sen innan, nu är det nästa nivå som behöver informeras att de är personligen ansvariga för dessa händelser.

Innan en oberoende utredning gjorts kan man inte säga något alls om vem som gjort vad.
Ryssland bad om ett särskilt möte i FNs säkerhetsråd om detta och UK sa nej.
Så det är ju lite intressant att man verkar förhala att saken utreds och parter får presentera vad de har att komma med.
https://www.reuters.com/world/europe/russia-ask-un-security-council-again-discuss-bucha-provocations-2022-04-04/

Man kan dra många paralleller mellan krigen i Syrien och Ukraina. En av dem är försöken att tvinga fram utomstående ingripande genom att hitta på false-flag-händelser.
Detta skulle kunna vara en false-flag. Jag säger inte att det ÄR det, men det skulle kunna vara det.
Sedan får man dra de skyldiga inför ICC.
Citera
2022-04-05, 21:31
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ryssland har ju gjort liknande förut. Som när de första lade in ett veto på första mötet som skulle handla om sanktioner mot Rysslands invasion för att lite senare själva kalla på ett möte för besluta om humanitär hjälp för befolkningen men inte fördöma sin egna invasion. Du har säkert redan läst om det.

Ja ja klart att Ryssland utnyttjar alla medel och drar i alla spakar som gynnar deras sak. Betyder inte nödvändigtvis att dom har fel i sak.

Och du tror inte att Ukraina och väst utnyttjar den uppkomna situationen till max då? Oavsett vem som nu är skyldig? Har du lagt märket till att i varje känslosvallande (men faktafattig) artikel om Bucha så kan man läsa att Zelensky nu finner det "väldigt svårt" att gå på några fler fredsförhandlingar:
https://nypost.com/2022/04/04/zelensky-visits-bucha-after-mass-slaughter-of-civilians/

Ja attans. Han är säkert omåttligt bedrövad över att han nu plötsligt har en vattentät ursäkt till att ignorera alla krav på att avsluta detta hopplösa krig i närtid. Nu måste vi istället skyffla ner en sådär 20,000 fler ukrainska soldater i köttkvarnarna.

Kanske uppfylls nu till och med hans våta dröm om att NATO ska gå in med hull och hår i kriget. Vad tror du oddsen är? 40-60 kanske? I vilket fall ska kriget fortsätta till varje pris.
Citera
2022-04-05, 21:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Finkalibrig modern (5.56mm) höghastighetsammunition gör inte så förbannat mycket skada. De är mer gjorda för att chocka och skada en motståndare än att döda om man ska vara petig. Även om en träff givetvis kan döda.

Men ammunitionen är mer tänkt att skada och belasta sjukhus än att döda. Så har i varje fall jag lärt mig det trots att det var länge sedan nu jag utbildades. Mottot en död soldat bryr sig ingen om men en sårad soldat måste man ta hand om. Precis på samma sätt som moderna truppminor.
Citera
2022-04-05, 21:32
Medlem
Citat:
... men mig veterligen så finns det inga bevis för att Ukraina begått krigsbrott mot Civila.
Man kan tycka vad man vill om Patrick Lancaster men han återger många väldigt trovärdiga (enligt min mening) vittnesmål i alla fall om krigsbrott mot civila i östra ukraina. Bombningar från flygplan, sönderskjutna hus, krypskyttar. T.ex. i avsnittet från idag i Mariupol där vanliga människor berättar hur de blir beskjutna av Azovkraina.
Citera
2022-04-05, 21:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Innan en oberoende utredning gjorts kan man inte säga något alls om vem som gjort vad.
Ryssland bad om ett särskilt möte i FNs säkerhetsråd om detta och UK sa nej.
Så det är ju lite intressant att man verkar förhala att saken utreds och parter får presentera vad de har att komma med.
https://www.reuters.com/world/europe/russia-ask-un-security-council-again-discuss-bucha-provocations-2022-04-04/

Man kan dra många paralleller mellan krigen i Syrien och Ukraina. En av dem är försöken att tvinga fram utomstående ingripande genom att hitta på false-flag-händelser.
Detta skulle kunna vara en false-flag. Jag säger inte att det ÄR det, men det skulle kunna vara det.
Sedan får man dra de skyldiga inför ICC.

Jo, du säger att det är en false flag. Det är väldigt, väldigt transparent.

FN:s säkerhetsråd diskuterar Butja ;
https://www.youtube.com/watch?v=M8xqnh7imVg

Citera
2022-04-05, 21:33
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Så om man radar upp 100 mäniskor och tex stryper dem till döds är det inte en massaker för det är inte tillräckligt mycket skada skedd? Kolla på random youtube film där amerikanska poliser fyller någon stackare med bly blir inte alltid för äckligt med kroppsdelar hit och dit. Förstår inte vad du försöker komma fram till. Det borde vara mer gore för att det ska vara en massaker?
Citera
2022-04-05, 21:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja ja klart att Ryssland utnyttjar alla medel och drar i alla spakar som gynnar deras sak. Betyder inte nödvändigtvis att dom har fel i sak.

Och du tror inte att Ukraina och väst utnyttjar den uppkomna situationen till max då? Oavsett vem som nu är skyldig? Har du lagt märket till att i varje känslosvallande (men faktafattig) artikel om Bucha så kan man läsa att Zelensky nu finner det "väldigt svårt" att gå på några fler fredsförhandlingar:
https://nypost.com/2022/04/04/zelensky-visits-bucha-after-mass-slaughter-of-civilians/

Ja attans. Han är säkert omåttligt bedrövad över att han nu plötsligt har en vattentät ursäkt till att ignorera alla krav på att avsluta detta hopplösa krig i närtid. Nu måste vi istället skyffla ner en sådär 20,000 fler ukrainska soldater i köttkvarnarna.
Såklart de har. Men nu byter du lite fokus här. Vi pratade om det extrainsatta mötet av Ryssland.

Du har säkert sett och läst allt om ryska värnpliktiga antar jag? Annars kan du få en lektion i hur de tränas i den ryska armén. Även de går åt som smör i Ukraina.
Citera
2022-04-05, 21:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Varför borde man det? Som jag skrev tidigare till dig så är det inte alltid media publicerar bilder helt fritt på döda. Därtill är det långt ifrån alla vapen som lemlestar och spränger skallar.

Citat:
Finkalibrig modern (5.56mm) höghastighetsammunition gör inte så förbannat mycket skada. De är mer gjorda för att chocka och skada en motståndare än att döda om man ska vara petig. Även om en träff givetvis kan döda.

Men ammunitionen är mer tänkt att skada och belasta sjukhus än att döda. Så har i varje fall jag lärt mig det trots att det var länge sedan nu jag utbildades. Mottot en död soldat bryr sig ingen om men en sårad soldat måste man ta hand om. Precis på samma sätt som moderna truppminor.

Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Så om man radar upp 100 mäniskor och tex stryper dem till döds är det inte en massaker för det är inte tillräckligt mycket skada skedd? Kolla på random youtube film där amerikanska poliser fyller någon stackare med bly blir inte alltid för äckligt med kroppsdelar hit och dit. Förstår inte vad du försöker komma fram till. Det borde vara mer gore för att det ska vara en massaker?

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Menar du död, dödare, dödast?

Jag har inte sett en enda skottskada i denna massaker.
Citera
2022-04-05, 21:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Man kan tycka vad man vill om Patrick Lancaster men han återger många väldigt trovärdiga (enligt min mening) vittnesmål i alla fall om krigsbrott mot civila i östra ukraina. Bombningar från flygplan, sönderskjutna hus, krypskyttar. T.ex. i avsnittet från idag i Mariupol där vanliga människor berättar hur de blir beskjutna av Azovkraina.
Vittnesmål behöver inte vara trovärdiga.

Ryssarna har vi massa film på när de skjuter civila. Varför finns inte samma på Ukrainas påstådda brott?
Citera
2022-04-05, 21:39
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vilka serber pratar du om? Samt vad har det med TS besatthet av Butja och Srebrenica att göra?

Vilken besatthet? Händelserna liknar ju varandra. Bara att konstatera. Ortodoxa untermenschen beter sig som barbarer i båda fallen.
Citera
2022-04-05, 21:41
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Du skriver mycket om Azov, hur många är dom? Enligt denna jude som är med i Azov så är dom runt 900-1500 st
[...]
Hur många är frivilliga från världens alla hörn?
Hur många är etniska ukrainare som är nazister som hatar judar och människor med annan hudfärg?

Angående antal så vet jag inte. Inte du heller. Spontant tycker jag siffran du anger låter som en extremt försiktig uppskattning. Men de är uppenbarligen tillräckligt många för att ställa till med riktigt jävla mycket otyg. Därav är dom intressanta som fenomen.

Om vi ska anta att ryssarna är skyldiga till dessa massakrer i Bucha:
Hur många var dom till antalet? Dom som bar skulden? Inte nödvändigtvis särskilt många.
Ändå har det skrivits 1400 inlägg om saken på två dagar.

Och varför inte? Ämnet behöver såklart diskuteras. Precis som vi behöver diskutera Azov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in