2022-04-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
Japp. Sen om det var oprovocerat eller inte tvistar de lärde om.

Så ryssarna har dålig självbehärskning och dålig självkontroll? Lite som blattar skulle man kunna säga, dom känner sig också ofta kränkta och provocerade, inte sant?
Citera
2022-04-05, 19:16
Medlem
idjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så ryssarna har dålig självbehärskning och dålig självkontroll? Lite som blattar skulle man kunna säga, dom känner sig också ofta kränkta och provocerade, inte sant?
Du tänker på invasionen? Nä jag skulle snarare säga att om man petar på en sovande björn tillräckligt länge så ska man inte bli förvånad om den vaknar upp och är gramse.
Citera
2022-04-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
"Mördat, våldtagit och plundrat", det låter som att du beskriver vikingar 😂

Sen dess har vi blivit civiliserade medans ni står kvar i orch-stadiet. Det är den stora skillnaden
Citera
2022-04-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
Du tänker på invasionen? Nä jag skulle snarare säga att om man petar på en sovande björn tillräckligt länge så ska man inte bli förvånad om den vaknar upp och är gramse.

Eller ett fyllo som inte vet vad han gör?
Jodå, jag köper att det är genuint ryskt beteende...

Det var väl inte en invasion eller krig...eller hur fan var det egentligen?
Citera
2022-04-05, 19:35
Medlem
KillPus avatar
Ryssarna är äckliga barbarer. Och troll som stödjer dem här är ännu värre. Samma nivå som nazistanhängarna som förnekar Förintelsen och påstår att "hitler visste inte om Auschwitz"...
Citera
2022-04-05, 19:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkkarusell
Hade jag sett en film som är filmad på samma sätt där ist ryssar avrättar ukrainare då hade jag för fan inte varit lika skeptisk men när det kavlas ut massa bilder på utspridda lik dessutom utan att veta var när hur varför kontext och tro mig kommer det fram fördömer jag den sidan. Det är ganska mycket lättare att avgöra om sådant är fejk med hjälp av video forensiker eller vad det heter.

Jag är uppvuxen muslim jävla tönt.

Eftersom du inte ens vet vad det heter ska du kanske inte försöka använda de orden, det får dig att framstå som ännu mer pantad. Jag skiter väl i vad du tror på för sagor putinrunkare.
Citera
2022-04-05, 19:45
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
Måste bara fråga, i din konspiratoriska värld, vem skulle du acceptera som "genuint oberoende aktör" som kunde undersöka vad som hänt? Jag antar att FN inte duger?

Jag är säkert minst lika konspiratorisk som kontot som skrev inlägget du svarar på.

Själv så tycker jag att en oberoende utredning av FN skulle vara det absolut bästa som kunde inträffa. Så vi får ordentlig ordning på vad som egentligen har hänt. Skrev nyss just detta i mitt förra inlägg i tråden: https://www.flashback.org/sp79764538

Och faktum är att Ryssland redan uttryckligen har uppmanat FN att engagera sig i frågan om Bucha:
"Russia to ask U.N. Security Council again to discuss Bucha 'provocations'"
https://www.reuters.com/world/europe/russia-ask-un-security-council-again-discuss-bucha-provocations-2022-04-04/

Så vi råkar alla tre vara överens med Ryssland om att FN behöver börja nysta direkt i vad som har hänt.

Men England verkade tycka att det var onödigt och motsatte sig ett extrainsatt möte:
Citat:
Britain's mission to the United Nations, which holds the presidency of the 15-member council for April, had said the Council would hold a scheduled discussion on Ukraine on Tuesday, and not meet on Monday as requested by Russia.

Du som inte är lika konspiratorisk som vi är, varför tror du att England vill dra ut på saken?
Citera
2022-04-05, 19:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Om du testar läsa artikeln så står det att 1 person var bakbunden. Sen att alla var skjutna i bakhuvudet betyder inte att man avrättat dem man kan ha tryckt en kula i varje huvud för att vara säker. Det är ryska armen ändå.

Alla jag sett har haft huvor på sig. Visserligen ser det ut som blod runt om två kroppar (på en bild som postades i tråden). Men jag tycker det ser rätt snyggt ut. Alla har huvor över huvudet och ligger ganska ordnat på sidan. Massaker brukar vara mer att halva huvuden är borta och kropparna ligger i osymmetriska positioner lite hur som helst.

Det kan ju nån form av avrättningsscenario - vad vet jag. Men då borde de vara samlade på ett ställe.
Citera
2022-04-05, 20:07
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Alla jag sett har haft huvor på sig. Visserligen ser det ut som blod runt om två kroppar (på en bild som postades i tråden). Men jag tycker det ser rätt snyggt ut. Alla har huvor över huvudet och ligger ganska ordnat på sidan. Massaker brukar vara mer att halva huvuden är borta och kropparna ligger i osymmetriska positioner lite hur som helst.

Det kan ju nån form av avrättningsscenario - vad vet jag. Men då borde de vara samlade på ett ställe.
Avgör procent av huvudet kvar om det är massaker eller inte menar du. Slutar aldrig förvånas av den här tråden.
Citera
2022-04-05, 20:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Och faktum är att Ryssland redan uttryckligen har uppmanat FN att engagera sig i frågan om Bucha:
https://www.reuters.com/world/europe/russia-ask-un-security-council-again-discuss-bucha-provocations-2022-04-04/

Så vi råkar alla tre vara överens med Ryssland om att FN behöver börja nysta direkt i vad som har hänt.

Men England verkade tycka att det var onödigt och motsatte sig ett extrainsatt möte:

Du som inte är lika konspiratorisk som vi är, varför tror du att England vill dra ut på saken?
Ryssland vill såklart ha ett så snabbt möte som möjligt för att diskutera "Ukrainas provokationer". Detta antagligen för att det inte ska hinnas få fram så mycket bevis. Jag förstår att Storbritannien (Inte England) motsatte sig ett möte för att det känns onödigt om Rysslands inställning är att det är en Ukrainsk provokation.
Bevis måste tas fram och detta kommer såklart ta ett tag.
Citera
2022-04-05, 20:09
Medlem
Citat:
Jag är säkert minst lika konspiratorisk som kontot som skrev inlägget du svarar på.

Själv så tycker jag att en oberoende utredning av FN skulle vara det absolut bästa som kunde inträffa. Så vi får ordentlig ordning på vad som egentligen har hänt. Skrev nyss just detta i mitt förra inlägg i tråden: https://www.flashback.org/sp79764538

Det finns ju en viss skillnad mellan en oberoende FN-utredning som du (och jag med för den delen) förordar, och att Ryssland vill ha ett extrainsatt möte för att diskutera Butja. Jag har inte haft förmånen att få sitta med på några FN-möten, men jag kan tänka mig att

- det redan möts en hel massa kring Ukraina
- England tyckte det var onödigt med ett möte på måndag då det redan var insatt en möte på tisdag, samt att
- de flesta börjar vara trötta på att lyssna på Rysslands FN-ambassadörs svamlande lögner
Citera
2022-04-05, 20:24
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Nä det gjorde du inte. Du skrev inte Motyzhyns borgmästare heller. Du skrev bara "borgmästare" i allmänhet. Om du hade velat vara tydlig så hade du kunnat länka till händelsen du syftade på. På så sätt så hade vi kunnat undvika den här diskussionen.

Men du gillar att vara kryptisk. Det är din stil, och det är ok. Jag respekterar dig och dina egenheter.

Jaha?

Om du bara vill vältra dig i förtjusningen över att jag inte råkar veta allt som du själv vet i samma ögonblick som du, så är det helt fine för min del. Jag bjuder på det.

Om du vill ha en sansad diskussion om sakfrågan så kan vi börja med det istället. Upp till dig.

Den här NYP-artikeln uppger att Motyzhyns borgmästare med familj rövades bort av ryska trupper 23/3:
https://nypost.com/2022/04/04/ukrainian-mayor-found-executed-as-images-of-mass-grave-are-released/

Källan anges vara "Ukrainian officials" utan närmare specifikation.

Vidare ska han enligt "adviser to the Ukrainian interior ministry" ha torterats av ryssarna.

Nyligen ska han ha återfunnits i en massgrav.

Längre ner i artikeln så nämns att FN har uppmanat till en oberoende utredning av vad som har inträffat i Bucha, vilket jag tycker låter som en ypperlig idé. Hoppas att en sådan kommer till stånd.

Denna video med datum 25/3 har en rubrik som visar att anklagelsen om kidnappningen var offentlig åtminstone två dagar efter att den ska ha ägt rum.
https://odysee.com/russian-troops-kidnapped-the-head-of-the:b1f72fb8e1a3fcd04a0d316dc483fc3287e27cf9

Om det är så att ryska trupper har utfört detta, så hoppas jag att alla ansvariga döms för sina brott. Och att man kan gå till botten med exakt vad som har hänt. Jag utgår ifrån att du känner likadant inför de anklagelser om krigsbrott som riktats mot ukrainska Azov-trupper, ifall de visar sig vara sanna.

Innan "fog of war" lättar så tar jag allt jag hör med en nypa salt. Men jag avfärdar inte heller något bara för att jag råkar sympatisera med ena eller andra sidan. Lär ju framkomma mer om detta rätt snart.

Något du vill tillägga så här långt?
Nej jag har inget och tillägga, jag har bara försökt förklara för dig att det kan låta rätt korkat att diskutera i en tråd när man inte vet om dom väsentliga delarna i tråden som är just massgravar, det hade gått typ två dygn och stått i varenda tidning och du var som ett frågetecken om detta när jag citerade dig första gången, nu när du har lite mer kött på benen kan du börja föra en diskussion.
Jag skiter fullständigt i Azov några förvirrade nazister har jag inte sympatier med, men deras land har blivit invaderat av världens största land så deras krigsbrott är inte lika allvarliga som det anfallande landets krigsbrott.
Även fast jag avskyr nazister så kommer jag springa till fronten och ligga i samma skyttegrav som nazister om Sverige skulle bli anfallna av Ryssland och jag skulle inte ta några fångar om ryssarna kommer för att förstöra mitt land, döda mitt folk och våldta kvinnor och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in