2022-04-05, 18:42
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Hur gammal är dottern? När min dotter blev lite större älskade hon att gå till dagis och sina kompisar.
När hon var riktigt liten försökte jag minimera timmarna då hon blev för trött av för många timmar på dagiset.
Så åldern spelar in lite, är hon lite större så tycker jag absolut att hon skall få vara med sina kompisar på dagis och du kan få vila hemma.
Har jobbat inom vården för längesen.
Det har väl ingenting med att göra om barnet tycker det är kul eller inte? Det är inte det som är frågan här.
Citera
2022-04-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot
Det har väl ingenting med att göra om barnet tycker det är kul eller inte? Det är inte det som är frågan här.

Till viss del då jag tycker man kan hävda att det betyder mkt och är viktigt för den sociala utvecklingen, ju större barnet blir. Det kan man påpeka för personalen som ett argument.
Citera
2022-04-05, 18:48
Medlem
Är du hemma 22 är det ju bara att hoppa i säng vid 23. Då får du ett par timmars sömn.
Tycker förskolan har rätt. Det är jobbigt att ha barn ibland, det är bara att gilla läget och ta vara på tiden du får med din dotter istället för att stressa upp dig över sömn du inte får.
Citera
2022-04-05, 18:49
Medlem
bithaxs avatar
Dags att skaffa en nanny som i england då.
Du får rutavdrag. Någon thaibrud får ett jobb. Win win?
Citera
2022-04-05, 18:51
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Förstår inte, jobbar du natt och behöver vila? I så fall kan ju sambon lämna på dagis så du får sova. Annars tror jag inte det är så mycket att göra.

Problemet är väl att du inte får lämna på dagis om en förälder är hemma och kan ta hand om barnet som jag förstår det.
Citera
2022-04-05, 18:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kas006
Dagis och fritids tills sambo hämtar dom strax efter 16.

Så dagis tycker det är okej att du lämnar barnet på dagis då vid 13 tiden?

Otroligt märkligt, har själv haft jobb där jag börjat typ den tiden och då har det aldrig varit nått problem att lämna t.ex vid 8:30 tiden.
Citera
2022-04-05, 18:55
Medlem
JuniorDahlens avatar
Jag är ofta väldigt trött efter jobbet. Bör mina ungar få stanna framåt 21-22 på förskolan då för att jag ska kunna få vila upp mig?
Citera
2022-04-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så dagis tycker det är okej att du lämnar barnet på dagis då vid 13 tiden?

Otroligt märkligt, har själv haft jobb där jag börjat typ den tiden och då har det aldrig varit nått problem att lämna t.ex vid 8:30 tiden.

Ja dom tycker jag ska lämna då. Du är inte den ända som sagt att det inte brukar vara nått problem. Men uppenbarligen så är det ett problem på vårat dagis. 😔
Citera
2022-04-05, 18:59
Medlem
hipsterkatts avatar
Det är sånt här man ska tänka på INNAN man skaffar barn. Det är bara att bita ihop och brösta konsekvenserna
Citera
2022-04-05, 19:00
Medlem
Låter skumt. Vi säger bara när dom ska var där. så länge det inte påverkar vilka öppettider dom måste ha så är det ingen som ifrågasätter.
Citera
2022-04-05, 19:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kas006
Ja dom tycker jag ska lämna då. Du är inte den ända som sagt att det inte brukar vara nått problem. Men uppenbarligen så är det ett problem på vårat dagis. 😔

Jag är av den uppfattningen att alla ska kunna ha sina barn på dagis typ 8-15 även om man som förälder är ledig, eftersom dagis betyder så mycket för barnets utveckling och att dom har kompisar där.

Funkar det inte att sambon bara lämnar? Måste dagis veta att du är hemma till 13?
Citera
2022-04-05, 19:10
Medlem
Kunde du inte räknat ut detta INNAN du skaffade barn? Kan du inte byta jobb till ett 7-16? Slutar du 22 och barnen går upp 6 hinner du med lätthet sova 6h varje natt. Nä, detta är ett icke problem och dagiset gör helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in