Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Nej jag tror inte resten av kriget kommer att se ut sådär som Ukraina nu framställer det.
Du menar att Bucha och alla de andra mördade civila, barn och sjukhus, handlar inte om att vad vi ser utan om hur det framställs?
Citat:
Ryssarna kommer nu troligen själva att dokumentera alla tillbakadraganden och andra saker dom pysslar med så att det inte blir så här lätt för Ukraina att pussla ihop historier.
Finns ju satelitbilder som man kan gåigenom, och vittnesmål som (både från ryska krigsfångar/desertörer, radiotrafik och ukrainska överlvande)
Så vi behöver ju inte mer hjälp från "ryssarna" än vi får idag.
Citat:
[Det kommer att finnas en hel del döda civila i Kharkiv, Kherson och Mariopol
Det har det iför funnits i många veckor nu, men det är väll bara kherson som kan betknas som någorlunda kontrolerat av ryssarna. likt bucha.
Citat:
och det går inte att komma undan då fienden drar sig in i städer utan att evakuera alla människor till flyktingläger.
Ja, ryssarna borde inte ljugit om att de itne skulle invardera, helt meningslöst iochmed att de endå tydligen inte skulle uppnå något vettigt i kiev trakterna, eller någon annastanns heller de första 40dygnen...Eller så var det som putin sa, denazifiering av ukraina vi ser.
Citat:
Nu tror jag inte kroppar kommer att bli utlagda på det här spektakulära viset. Vad jag sett från Mariopol så tar Ryssarna hand om alla döda som ligger på gatan.
Gör de?
finns ju gott om bilder och film på döda som ligger på mariopls gator.
Kan det vara så att du bara fantiserar om hur det kunde varit,eller borde varit, inte hur det defacto är?