2022-04-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför berättar hon inte sanningen i så fall om hon vet mer? Vill hon inte få upprättelse för sin pojkväns död?

Hotbilden mot henne o JP är mkt stor. Går två rykten, det ena är att JP ska sitta på Hällekis camping, det andra är att han är under bevakning i sitt hus....
Citera
2022-04-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemokaneis
Hotbilden mot henne o JP är mkt stor. Går två rykten, det ena är att JP ska sitta på Hällekis camping, det andra är att han är under bevakning i sitt hus....

Medellandet innan var en sammanfattning av tidigare information i tråden
Citera
2022-04-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemokaneis

Men herregud.. jag tror inte att HA skulle våga röra henne då HA inte rör kvinnor eller barn.
Citera
2022-04-05, 15:25
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princesahermosa
Hon har en alldeles för stor hotbild mot sig just nu. Hon kan ej vittna mot HA för det kommer inte sluta bra. Dessutom är hon bara 21. Vilket kan tyckas vara skumt då han var 36 år. Men antagligen kommer dem få upprättelse genom Satudarah

Men herregud, det är väl bara att dessa s.k gäng möts vid stadens mittpunkt (förmodligen en korvmojj) med sina sparkcyklar och tar men någon äldre med auktoritet som ser till att de skakar hand och slutar bete sig som ballerinor.

Tar man studenten när man är 21? Nya tider tydligen. GLHF!
Citera
2022-04-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naesspray
Fan vad du snackar skit. Det är sådana som du, som sprider falska rykten, som förstör folks liv.

jag kan säga att DR inte var inblandad så sluta snacka skit
Citera
2022-04-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Tack! Men man undrar ju hur någon med normala värderingar kan tro att HA ska bli en förbättring för en ung man som redan är på glid..?! Kan förstå att pappan tänker så, med tanke på att han redan var med - men fastern??

vad menar du med fastern????
Citera
2022-04-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buster55
vad menar du med fastern????

Om man läser artikeln från början så nämns ju fastern, och hur hon trodde HA skulle bli bra för att typ "styra upp" honom. Så tolkade jag det, om det inte är felciterat:

–*Linus var en helt underbar och omtänksam person, säger hans faster.

Jag såg det som att det kunde bli mer ordning på honom inom HA
Citera
2022-04-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av princesahermosa
Jag skrev att sanningen måste fram. Tycker ej du det? Alla förtjänar att veta sanningen och jag sammanfattade då sanningen i denna tråden.

Varför skulle alla förtjäna att veta sanningen?

Är väl dom anhöriga i så fall? Eller polisen.

Sanningen kommer förmodligen aldrig komma fram. Jag har inte träffat någon av dom inblandade. Tror jag inte i alla fall.

Men Linus farsa har fallerat totalt som farsa. Förmodligen inte så smart. Sociala arvet.

Sonen, när man läser om honom och ser bilder på honom, förstår man att han är en problem människa.

Det lyser om honom.

Han har hundra procent gått omkring och spelat Allan ballan med den där västen.
HA vill inte ha sånna i sin klubb.

Dom vill ha mystiken. Att folk ska undra vad dom gör. Inte att dom ska lägga upp 1000 bilder på sociala medier. Gå runt och mucka med folk. För emellanåt så måste man visa att man inte backar. Även i jävligt jobbiga lägen. Och får man stryk så faller våldskapitalet nedåt. Och till slut så bryr sig ingen om HA. Inte ens dom som kanske borde vara rädda.

Sen är det länge sedan som HA är något brödraskap. Bara pengar och utnyttjande av det dom kan tjäna pengar på. Vanligt folk men även dom som är med eller som vill gå med.

Finns absolut tuffa killar i HA. Men dom kan inte mäta sig med det våldskapital som finns i förorterna. Plus att många har för mycket att förlora.

Sa detta för väldigt många år sedan. Alldeles för stor konkurrens idag. 90 talet och även dom 10 första åren på 2000 talet så var dom ganska mäktiga. Många samarbeten med andra tunga snubbar/grupper.
Känns inte som att det är så längre.

Jag spekulerar bara men jag tror att detta är HA ihop med något förortsgäng som mördat Linus.

Jag tror inte att dom kommer göra något mot han Jocke heller. Är bara en gammal gubbe. Kanske att han varit en tuffing förut men jag tror att det var sonen dom såg som ett hot.

Läste i tråden att någon Coffe skulle hämnas.
Det kommer inte hända.
Ingen annan kommer hellre hämnas. Om inte farsan går dit och kör på.
Men jag tror inte att han är en sån person. Tror inte dom typerna söker sig till grupperingar. Det är min erfarenhet i alla fall.

Tragisk händelse. Tragisk familj. Synd om alla som tyckte om honom. Framför allt synd om hans barn. Hoppas hans ex träffar någon vettigare snubbe som dom kan ha som förebild.

Blir intressant att se vad som händer eller om det har glömts bort helt till sommaren.
Citera
2022-04-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Men herregud.. jag tror inte att HA skulle våga röra henne då HA inte rör kvinnor eller barn.
Ha ha det var det dummaste jag hört, vart har du fått det ifrån?

Här har du några exempel som visar hur fel du har, dom är precis samma avskum som alla andra kriminella. Prova att googla på engelska så lite internationella tidningar kommer upp så ska du få se hur många våldtäkter och kvinnomisshandlar som HA medlemmar begått.

https://www.gp.se/ha-man-d%C3%B6ms-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-efter-skottlossning-1.4416146

https://www.expressen.se/gt/krim/ha-man-haktad-for-kvinnomisshandel/

https://www.expressen.se/gt/ledande-ha-medlem-atalas-for-misshandel/

https://nt.se/nyheter/norrkoping/hells-angels-medlem-slog-gravida-hustrun-7968925.aspx
Citera
2022-04-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Om man läser artikeln från början så nämns ju fastern, och hur hon trodde HA skulle bli bra för att typ "styra upp" honom. Så tolkade jag det, om det inte är felciterat:

–*Linus var en helt underbar och omtänksam person, säger hans faster.

Jag såg det som att det kunde bli mer ordning på honom inom HA

Lär dej att läsa innan du sprider rykten, läs om och läs rätt hah
Citera
2022-04-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon som har premium och vill berätta vad det står? Både pappan och flickvännen verkar ha uttalat sig och deras namn står i artikeln

https://www.expressen.se/nyheter/linus-bergh-slangdes-ut-ur-hells-angels-mordades-framfor-flickvannen/
Fruktad?? Låt mig småle lite…
Citera
2022-04-06, 12:38
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som orkar lägga upp den nu låsta artikeln från Expressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in