2022-04-05, 06:35
Medlem
Någon som har premium och vill berätta vad det står? Både pappan och flickvännen verkar ha uttalat sig och deras namn står i artikeln

https://www.expressen.se/nyheter/linus-bergh-slangdes-ut-ur-hells-angels-mordades-framfor-flickvannen/

Citat:
Linus Bergh, 36, mördades nio dagar efter att han närmat sig det ökända mc-gänget Satudarah MC.
Ett mord som skedde mitt framför ögonen på hans flickvän Wilma.
Två veckor efter våldsdådet i Lidköping berättar nu närmaste familjen om dramatiken, bakgrunden till dådet och det nya livet under polisbeskydd.
Detta är berättelsen om Linus Bergh – en fruktad gängmedlem men också älskad familjefar.
–*Jag ångrar varenda minut i Hells Angels, säger pappan och tidigare HA-medlemmen Joakim Persson.
Citera
2022-04-05, 07:22
Medlem
Denna kväll har han kallats till ett möte i lokalen. Men det är något som inte stämmer. Strax innan har han sagt till flickvännen Wilma. Jag har en dålig känsla, var uppmärksam.

Hon står sedan bara några meter bort och ser när gärningsmännen skjuter ner Linus Bergh med flera skott. De avslutar med en kniv i halsen, innan de flyr lika snabbt som de kom.

Flickvännen Wilma rusar fram till pojkvännen som ligger i en snabbt växande blodpöl. Hon skriker rakt ut.

https://www.expressen.se/nyheter/linus-bergh-slangdes-ut-ur-hells-angels-mordades-framfor-flickvannen/
Citera
2022-04-05, 08:27
Medlem
De flesta av er här inne har haft rätt i era spekulationer.

Intressant läsning i Expressen. Pappa Joakim håller verkligen inte inne med vad han tycker. Sågar HA fullständigt. Gör man det ostraffat? Han är orädd hursomhelst.

Krögaren DR har nog en del att fundera över.

Det är ju uppenbart att om man viger sitt liv till HA måste man följa en massa regler. Ofrihet verkar råda. Hierarkin är stark. Folk som vill in gör allt för att tillfredsställa de redan inne. Underdånig är inget kul
att behöva vara.

Det är också uppenbart att Linus delvis var en skithög hemma i stan. Portad från tre krogar säger sitt.

Att pappa Joakim såg HA som en "räddning" för sonen känns lite dumt. Nu fäller Joakim tårar och fördömer HA.

Att far och son promotar Saturdarah känns provokativt bortom alla regler. De fick betala priset. Borde ha sett det komma.
Citera
2022-04-05, 08:52
Medlem
Karma is a bitch
Citera
2022-04-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Denna kväll har han kallats till ett möte i lokalen. Men det är något som inte stämmer. Strax innan har han sagt till flickvännen Wilma. Jag har en dålig känsla, var uppmärksam.

Hon står sedan bara några meter bort och ser när gärningsmännen skjuter ner Linus Bergh med flera skott. De avslutar med en kniv i halsen, innan de flyr lika snabbt som de kom.

Flickvännen Wilma rusar fram till pojkvännen som ligger i en snabbt växande blodpöl. Hon skriker rakt ut.

Brutalt.
Står det något mer om om relationerna till Cults ser ut nu, om de var inblandade på något sätt?
Citera
2022-04-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Var detta allt som stod? kan du kopiera hela artikeln in här?????
Citera
2022-04-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Brutalt.
Står det något mer om om relationerna till Cults ser ut nu, om de var inblandade på något sätt?

Vet ej vad som står i artikeln. Men har hört rykten om att dem var inblandade. Hämnd-mordet utspelade ju sig i CULTS MC lokal. Har även hört att Niklas Bushman har använt sig av mutor till åklagare. Tror DR har lurat dit han. Han borde veta det mesta om vad som hänt. Säkra källor säger att DR är en tönt i privata sammanhang. Fasaden måste spräckas. Cults Mc hade även diamond badge vilket innebär att dem var samarbetspartners med HA. Cults har även haft skulder till DR, kanske detta är skälet till att han behövde svika Linus. Pengar styr allt i dessa sammanhang. Jag har själv nära kontakter i båda gängen.
Citera
2022-04-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
I HA-tråden sägs det att den forna medlemmen Lin*s blivit skjuten i Lidköping.

Tänker att sanningen måste fram. Jag har säkra källor på att DR är personen som legat bakom allt detta. DR och Linus var vänner sedan barndomen. Men eftersom Linus blivit kickad från HA så sattes det en otrolig press på DR. DR pallade inte pressen. Han är en riktig tönt i privata sammanhang!
Citera
2022-04-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av princesahermosa
Tänker att sanningen måste fram. Jag har säkra källor på att DR är personen som legat bakom allt detta. DR och Linus var vänner sedan barndomen. Men eftersom Linus blivit kickad från HA så sattes det en otrolig press på DR. DR pallade inte pressen. Han är en riktig tönt i privata sammanhang!

Du måste prata med polisen och informera dom om vad du vet!!! Tänk på Linus flickvän och anhöriga runt honom. Tror inte det är kul för henne att ta studenten i sommar och veta att mördaren går omkring därute.
Citera
2022-04-05, 12:42
Medlem
Naessprays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princesahermosa

Fan vad du snackar skit. Det är sådana som du, som sprider falska rykten, som förstör folks liv.
Citera
2022-04-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naesspray
Fan vad du snackar skit. Det är sådana som du, som sprider falska rykten, som förstör folks liv.

Vad menar du? Använd hjärnan pekar ej ut DR som gärningsman. Sammanfattar bara det som skrivits tidigare i tråden!
Jag sammanfattar endast information!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
Citera
2022-04-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du måste prata med polisen och informera dom om vad du vet!!! Tänk på Linus flickvän och anhöriga runt honom. Tror inte det är kul för henne att ta studenten i sommar och veta att mördaren går omkring därute.

Flickvännen va med på platsen vi händelsen. Skulle nog tro att hon vet mer än vad hon säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in