2022-04-05, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Varför har alla som blivit avrättade med händerna bakom ryggen vita bindlar runt händerna? Tycker det är lite märkligt. Finns det någon förklaring till det? De påstådda ryska soldater som bundits fast som visats i tråden har haft händerna bakbundna med vita bindlar. Nu säger jag inte att det tyder på något men det är en tydlig röd tråd i allt jag sett hittills, att alla haft vita bindlar runt händerna.
Är det någon standardbindel soldater från öst använder?

De använder vita band (Eller röda) för att visa att de är ryssar. Så antagligen har de mycket sådana band så de använder dem till annat.
Citera
2022-04-05, 14:27
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Satellitbilder används/kontrolleras 24/7 i områden där väpnad konflikt förs och där städer är belägrade. Och detta ifrån ett flertal håll och aktörer och först nu dyker dessa satellitbilder upp. Är inte så svårt att efterhandskonstruera om man är illvillig, som vi vet CIA är exempelvis.

Tweets, artiklar, videos postade mellan 12 mars och 31 mars som påvisar ett tillvägagångssätt skulle väga tungt för mig som är skeptisk.

Satellitbilder kan visa döda kroppar som i detta fall. De visar inte om det är soldater eller civila. Den info får man först när man besöker Buhtja i detta fall.

Sen finns det i detta fall också hundratals oberoende vittnesmål som i många fall väger 100 ggr tyngre.
Citera
2022-04-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
En 3-åring och dennes familj. Där 3-åringen uppvisar tecken på att ha blivit våldtagen.

Fy fan för de ryska orcherna…

https://twitter.com/Mariana_Betsa/status/1510966912724963328?s=20&t=1H45EVbX8Q31uAsRj1_YsA

Omänskliga bilder. Visste att Putins orcher var mördare och våldtäktsmän men inte att dom var fullblodspedofiler också! Brinn i helvetet vidriga as! Alla här som försvarar Putins krig kan göra det också!
Citera
2022-04-05, 14:28
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Väldigt vad upprörda ni blir när man efterlyser bevis. Satellitbilderna kan vara från vilken dag som helst. Det borde finnas bilder på när dessa personer som ligger på vägarna blir dödade. Kan man se av vem de blir dödade är saken klar. Har aldrig påstått att ryssarna inte är skyldiga.

Halmstrån much?
Citera
2022-04-05, 14:30
Avstängd
Duvlorts avatar
Citat:
Väldigt vad upprörda ni blir när man efterlyser bevis. Satellitbilderna kan vara från vilken dag som helst. Det borde finnas bilder på när personerna som ligger på vägarna blir dödade. Kan man se vem de blir dödade av är saken klar. Har aldrig påstått att ryssarna inte är skyldiga.

Vad förväntar du dig? Att blattar ska stå och filma med sina mobiler, när folk avrättas i närheten?
Citera
2022-04-05, 14:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det här ryssfnasket lär vi i väst slippa se fler gånger. Nu får hon leva ut sitt hor-liv i moskva

Man får hoppas... så fort äcklens familjer sätter sina fötter i väst ska de arresteras o slängas ner i oubliette
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Väldigt vad upprörda ni blir när man efterlyser bevis. Satellitbilderna kan vara från vilken dag som helst. Det borde finnas bilder på när personerna som ligger på vägarna blir dödade. Kan man se vem de blir dödade av är saken klar. Har aldrig påstått att ryssarna inte är skyldiga.

Så man måste alltså filma eller fotografera när någon dödar en annan för att du ska bli övertygad?

När Breivik gick runt på Utöya och mördade, mördade han då inte några egentligen eftersom det inte finns bildbevis på när han dödar dem?

Jag förstår inte din logik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Omänskliga bilder. Visste att Putins orcher var mördare och våldtäktsmän men inte att dom var fullblodspedofiler också! Brinn i helvetet vidriga as! Alla här som försvarar Putins krig kan göra det också!
Jag misstänker de muselmanska Tjetjenerna, av någon anledning . . . .
Citera
2022-04-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vad var det stora skämtet? Att resultatet inte gick er väg?

Du försöker ju inte ens förneka att är en avlönad (än så länge) propaganda tuggande liten regimälskare. Orkar ni inte ens försöka för ni fattar hur dött loppet är för er?
Citera
2022-04-05, 14:34
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag kan ingenting om vapenhantering... men om så vore skulle jag köra pil och båge, för när jag ser hur ukrainska civila behandlas som ryssar ser som sitt "brödrafolk" så kan man ju bara tänka sig vad som skulle hända oss svenskar.

Självförsvarsvapen är aldrig en dålig idé. Skaffa jägarexamen, det gör du lätt på en tvåveckorskurs via något studieförbund. Sedan köper du ett halvautomatiskt hagelgevär med något s.k. "vildsvinspaket" och en halvautomatisk klass 3-bössa, typ Ruger PC Carbine. Till den sistnämnda kan du skaffa ett förlängt magasin, rödpunktsikte och ljuddämpare. Nöjer du dig med endast hagelbrakaren så får du ett väldigt bra självförsvarsvapen för runt 6000-8000 kr med kursavgifterna inkluderat.

Sånt här skaffar man förstås inte för att kriga mot ryssen (då är det bättre att man tar värvning och får riktig militärutrustning) utan för att skydda sig själv och familjen under en ockupation. Och där sätter fantasin gränserna. Kanske man kan göra om källaren i sommarstugan till ett dolt skyddsrum? Kan man gräva dolda pålade fallgropar utanför? Kanske fälla träd eller leda om en bäck så att vägen upp till stugan blir otjänlig att köra på? Kan man ställa ut en kärra med buteljer fyllda med billig sprit och råttgift nere vid brevlådan?

Även idéer som låter lite långsökta borde övervägas ordentligt innan man avfärdar dem, det gäller även armborst och pilbåge faktiskt. Funkar det så funkar det. Jag hade inte förväntat mig att UAF skulle börja släppa hemgjorda granater på ryska försvarspositioner med hjälp av moddade civila drönare, men nu är Home Alone-krigföringen ett faktum. Nöden är uppfinningarnas moder.
Senast redigerad av Felstavaren 2022-04-05 kl. 14:39.
Citera
2022-04-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vad förväntar du dig? Att blattar ska stå och filma med sina mobiler, när folk avrättas i närheten?

Jag efterlyser satellitbilder där man kan se ryska trupper
i diket anslutning till kropparna på vägarna. Det borde finnas väldigt många bilder då kriget följs noggrant via satellitbilder. USA uppdaterar kontinuerligt Ukraina om ryska truppförflyttningar tex.
Citera
2022-04-05, 14:36
Avstängd
Duvlorts avatar
Elizaveta Peskova borde få länken i sitt flöde https://twitter.com/Mariana_Betsa/status/1510966912724963328?s=20&t=1H45EVbX8Q31uAsRj1_YsA

Sen kan hon komma tillbaka och prata om orättvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in