2022-04-05, 10:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ja alla som inte håller med dig om det ena eller andra "blundar som vanligt", såklart.

Hade blivit ännu mer imponerad om du själv hade formulerat motargumentet och givit källan som stöd för detta.

Men ska titta på det du länkat efter jobbet och återkommer. Utgår ifrån att du själv är öppen för mina motargument, som jag kommer formulera själv.
Självfallet. Jag kommer att bemöta varje argument från dig sakligt.

Läs post #1073 så har du en sammanfattning.
Citera
2022-04-05, 10:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej butja är ett resultat av rysk massslakt.

Finns bevis med vittnen och satelitt bilder.

Nu hamnade du i rävsaxen.

Dina egna teorier är bara svammel.

Hur gick de i FNs säkerhetsråd när Ryssland ville ta upp detta?

Trodde Kina stöttade er.
Det kan du inte veta, det behövs bevis i form av medicinska och kriminaltekniska undersökningar innan man kan dra några slutsatser om skuldfrågan.

Jag poängterade detta, men det struntade du i. Jag drog slutsatser utifrån vad som har framkommit tidigare, där det finns massor av exempel på att Ukraina behandlar civila avskyvärt.

Men som sagt, utan oberoende undersökningar av experter kan inte skuldfrågan avgöras.
Senast redigerad av humanlife 2022-04-05 kl. 10:17.
Citera
2022-04-05, 10:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Så här tänker jag: Zelenskyj har länge varit desperat över det, enligt honom, bristande stödet från omvärlden. Han sägs ha förväntat sig mer direkta ingripanden från NATO. Han har hållit hyllade tal och fått stående ovationer från i princip hela världen. (Senast jag hörde honom informerade han det australiska parlamentet att de riskerade att hamna i WW3 om inte… ) Men övriga världen har ändå vägrat att uppfylla hans önskningar.

Propagandakriget har han redan vunnit (och skådespelare är han ju). Om de tidigare grymheterna inte var tillräckliga så kanske bilden av en massaker är nyckeln till framgång?

Det finns många andra som vinner på det. USA ser sin ärkefiende försvagas ännu mer, NATO kan gnugga händerna åt att ännu fler länder vill lägga 2% av sin BNP på dem. Och ukrainarna får ännu mer stöd, både militärt, ekonomiskt och emotionellt. Tänk vilken hjälp de kommer att få med uppbyggnad och annat när krigshelvetet äntligen är över…

Stämmer det att det legat lik överallt i flera dagar? Eller stämmer det att data på satellitfilmerna är manipulerade? Kan vi automatiskt lita på att de stämmer eftersom ”ryssjävlarna ändå bara ljuger 100 % av tiden” (till skillnad mot de hedervärda ukrainarna, då). Eller kan vi kanske i dagsläget inte veta någonting alls om vad som hände i Bucha?

Det råder hysteri, precis som du skriver. Och det är skrämmande att se hur lätt folk dras med i propagandan och hamnar i ett svartvitt tänkande. Inte nog med det, deras inneboende aggressivitet har väckts till liv och riktar sig mot den ryska befolkningen som kollektiv.

Men att nämna att det krävs en oberoende utredning för att fastställa fakta renderar oss till ”landsförrädare” och ”putinhoror” som förtjänar ett nackskott, precis som dvärgen med sin mikropenis själv (han är tydligen pedofil också …) Tror du inte också att SÄPO håller ögonen på oss?
Jag instämmer helt med dig här!

Dessutom vet vi ju nu att det fanns en säkerhetslösning i februari som Zelensky sa nej till. Han valde att offra landet och folket för att få vara med i Nato, som han redan hade förstått var osannolikt. Han ville ha krig med Ryssland, det verkar allt mer uppenbart.
Hur galen är man då? Psykopat?
Senast redigerad av humanlife 2022-04-05 kl. 10:16.
Citera
2022-04-05, 10:14
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Här ser man en video hur Ukraina bombar inne i Butja bland husen, inte osannolikt att massor av civila då dödades i dessa attacker.
On 4th of April one of the Kiev Oblast pro-Ukrainian telegram channels have proudly posted a video claimed to be showing Ukrainian artillery attacks on Russian forces in Bucha.
https://twitter.com/antiwar_soldier/status/1511149766570393604

Vad har det med massakern av civila att göra? Det finns en massa vittnesmål.
Citera
2022-04-05, 10:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen

vad är det för Ukrainsk propaganda som vi matas med i svensk TV? Länka gäran till tv4, svtplay. Inget tomt prat tack, vill se den med egna ögon.

Ojdå, du har inte ens märkt propagandan? Då är du nog hårt hjärntvättad. Det finns många exempel på avslöjanden i de här trådarna.
Citera
2022-04-05, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ojdå, du har inte ens märkt propagandan? Då är du nog hårt hjärntvättad. Det finns många exempel på avslöjanden i de här trådarna.
Jag efterfrågar propaganda som svensk media har spridit (som du påstod). Kan du inte ge några exempel från svt och tv4? Fräls de ofrälsta!
Senast redigerad av Manneniburen 2022-04-05 kl. 10:24.
Citera
2022-04-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag instämmer helt med dig här!

Dessutom vet vi ju nu att det fanns en säkerhetslösning i februari som Zelensky sa nej till. Han valde att offra landet och folket för att få vara med i Nato, som han redan hade förstått var osannolikt. Han ville ha krig med Ryssland, det verkar allt mer uppenbart.
Hur galen är man då? Psykopat?
Vadå offra landet? Ryssen är på reträtt och discount Mussolini blir Kinas bitch. Jag undrar vem det är som har offrat sitt land i denna konflikt.
Citera
2022-04-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Presentera en enda källa, tack. Ett klipp, en artikel. Bara du skickar med något. Men det kan du såklart inte.

https://t.me/realCRP/4170
Citera
2022-04-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad har det med massakern av civila att göra? Det finns en massa vittnesmål.

jag har sett några vittnen. mycket snack om "snipers" och ingen såg nåt för alla gömde sig.
Citera
2022-04-05, 10:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
Här ser du jämförelsen mellan satellitbild och videon från när de första trupperna kör genom Butja. Talande är att det finns kroppar på gatan i videon, som inte ännu kommit dit när satellitbilden tas.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/twdyzh/satellite_images_from_bucha_for_especially_gifted/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Så rent logiskt sett, vad är mer troligt:

1. Alla överlevande invånare i en ukrainsk stad, flera truppstyrkor ur Ukrainas armé, Maxars satellitbolag, New York Times, oberoende reportrar från Reuters och AFP som var på plats och talade med människorna i Butja - alla dessa plus många andra är involverade i en gigantisk psy-op som går ut på att "hitta kroppar" från någonstans och arrangera dem så att de ser mördade ut och skylla på ryska armén

eller

2. Ryska soldater gör så som de gjort i hundratals år, beter sig som odjur när de har makt över civilbefolkningen, misshandlar, våldtar och mördar, men får sen för brått i reträtten för att hinna röja undan alla bevis (förutom försök att elda upp kvinnolik och gömma undan kroppar i massgravar)

Satellitbilden som visar rondellen, vet någon vart den är tagen? Kan man se den på Google Maps?
Citera
2022-04-05, 10:28
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Är det här SM i att flytta målburen?

- MaN sEr AtT eN hAnD rÖr SiG!!
- Tydligt att det är en regndroppe på vindrutan.

- KrOpPeN rÖr sIg I bAcKsPeGeLn!!1
- Backspegeln är konvex.

- DeT fInNs InGa ViTtNeN!!!
- Flera vittnen har intervjuats, bland annat av Svt.

- KrOpPaRnA fAnNs InTe DäR nÄr De UkRaInAsK sOlDaTeRnA kOm!1!
- Satellitbilder visar att kroppar låg där redan i mars.

- Ge OsS mEr BeViS! MeN uSa Då!
Citera
2022-04-05, 10:31
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Hela inlägget är skrivet med extrem abstraktion i ren WT-hatande anda. Vadå 1900-tals historia? Vad yrar du om? Du påstår något, nu får du komma med belägg och förtydligande.

Första stycket syftar på att våldföring på civila vid invasionskrig är "normalt".

Andra stycket syftar på att ryssar i synnerhet haft den "taktiken".

Vad är det som är oklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in