• 1
  • 2
2022-04-04, 19:20
Medlem
Revelationss avatar
Jag vill som alla andra bli skuldfri.
I dagsläget har ett kontorsjobb 7:45 - 16:30 med oftast ganska mycket ledigt tid och ingen som håller koll på vad jag gör. Jag kan säkert nyttja 3-5 timmar på jobbet på att syssla med annat.

Kan även tänka mig att jobba natt, 00:00 - 07:00 i ett par år, om det är vad krävs.

Har ni några tips?
Citera
2022-04-04, 19:34
Medlem
Kundsupport över email känns spontant som att det kanske skulle gå?

Blir nog inga 20K men kolla med de där utsugarna Student Consulting och liknande som leker att de riktar in sig på stackars studenter som ska komma igång med arbetslivet när det hela handlar om att slippa anställa på heltid och kräver att du har en annan tjänst på 50% eller mer för att slippa tillsvidare-anställa dig efter 6 månader - det har du ju? De och sina likasinnade lär ju ha dessa typer utav jobb också och inte bara lager.
Senast redigerad av ClitEastwood 2022-04-04 kl. 19:43.
Citera
2022-04-04, 19:38
Medlem
sebastian66s avatar
Inte en chans dagtidsarbete sedan arbeta extra ett par timmar på din lediga tid. kanske du kan lägga 2 timmar per dag hur får du 20 k på ca 50 timmar?
Du lever i en fantasi och dröm har du tur kanske du hittar extra för 100 spänn per timme
På 50 timmar max 5000 det är massa tusen mindre än du drömmer om.
Citera
2022-04-04, 19:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Nattportier på ett hotell skulle nog passa dig utmärkt 22-07 typ 7 dagar i veckan och sedan ledig en vecka. Veckan du jobbar kan du slumra lite framför datorn på kontoret för att ta igen förlorad sömn och den veckan du har fria nätter kommer du sova så mycket bättre

Varsågod
Citera
2022-04-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
I dagsläget har ett kontorsjobb 7:45 - 16:30 med oftast ganska mycket ledigt tid och ingen som håller koll på vad jag gör. Jag kan säkert nyttja 3-5 timmar på jobbet på att syssla med annat.

Kan även tänka mig att jobba natt, 00:00 - 07:00 i ett par år, om det är vad krävs.

Har ni några tips?

Lagerjobb på helgerna eller så säljer du knark.
Citera
2022-04-04, 19:43
Medlem
Johan_08s avatar
Skulle du jobba 00-07 som tidningsbud tjänar du lätt dom pengarna under den tiden.
Knäckte själv extra rätt nyligen och jobbade cirka 4h varje natt med detta och fick ut runt 18.
Citera
2022-04-04, 20:39
Medlem
mrmaffiaguys avatar
Citat:

Har ni några tips?

Jag jobbade mycket skift som ung på en terminal för färjetrafiken i Stockholm, sedan i Göteborg, där Stena Line håller till. Passen var oftast bara mellan 3-6 timmar långa på kvällarna. Så jag kan bara tipsa om sådana jobb, som är några extra timmar efter "normal arbetstid". Det är kanske tufft, men ger väl alltid lite extra pengar tänker jag.
Citera
2022-04-04, 20:45
Medlem
Citat:

Har ni några tips?
Absolut. Jag jobbar dubbelt och drar in väldigt stora pengar, intentionen var först att bli skuldfri, men nu när den halva miljonen är betald så har jag istället byggt upp en liten förmögenhet.

Och så kommer jag fortsätta några få år till; bara köra på och samla på mig passiva intäkter ända tills jag känner mig nöjd och bara ska jobba för att det är kul. Då kommer jag jobba 1 vecka och vara ledig 2. Massa resor och träning, om jag är med min nuvarande kvinna så kommer vi ha det jävligt fett och om inte så blir det bara att datea brudar över hela Europa.

Så ja; att jobba extra kan vara 20k extra I månaden, det kan till och med innebära ett helt annat bättre liv om man ger lite extra på rätt arbeten i några år.
Citera
2022-04-04, 20:46
Medlem
Citat:

Har ni några tips?
Jag kan rekommendera psykiatri och institutioner med hela dygn arbetade. Eller vakter/pass som fungerar med dina andra jobb.
Citera
2022-04-04, 21:06
Medlem
Revelationss avatar
Mycket bra förslag redan på så kort tid, tack! :-)
Citera
2022-04-04, 21:28
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:

Har ni några tips?

Passiv inkomst kör jag på.
Köpte en maskinhall 2 mil utanför en stad som jag renoverat upp. Har 8 st förråd/garage som jag har till fasta hyresgäster samt 800kvm där jag har vinterförvaring för husvagnar/bilar och båtar.

Har en gäststuga på min tomt som jag hyr ut på somrar.

Jag planerar att bygga mer förvaring/magasinering då efterfrågan är enorm på detta.

Om man jobbar heltid så ska du satsa på någon sorts inkomst där du en period jobbar mycket för att senare det ska ticka in pengar utan för mycket ansträngning.
Senast redigerad av cateatdog 2022-04-04 kl. 21:31.
Citera
2022-04-04, 21:38
Medlem
Hitta ett jobb där du får jobba övertid istället.

Där jag jobbar är det alltid massa jobb som ligger efter och det finns alltid möjligheter att stanna extra efter ordinarie schema med väl tilltagen övertidsersättning. En arbetad övertidstimme ger 1,8-2,5x den normala lönen. Kan kanske vara svårt att hitta men det blir mindre flängande hit och dit och inga jobb som krockar med varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in