2022-04-04, 21:58
Medlem
Finns en bra Reddit om detta: r/overemployed

Se FAQ här: https://overemployed.com/faq/

Finns vissa, främst mjukvaruingenjörer verkar det som, som drar in enorma belopp på*att jobba två eller t.o.m. flera jobb samtidigt.
Citera
2022-04-04, 22:03
Medlem
Ska du tjäna pengar så ska du absolut söka jobb inom handels/butik.
Ungefär 130kr timman + 50% ob efter kl 18 blir och 70%ob efter kl 20.

Jobbar du efter kl 12 på lördagar+söndagar så är det 100% .

Så, 260kr för att sitta i kassan, snacka skit med kunderna och packa upp lite varor. Det är ganska easy money
Citera
2022-04-04, 22:13
Medlem
Tiggeroos avatar
Jag har också ett "vanligt kontorsjobb" med en hel del dötid, lägg till att jag kan jobba hemifrån 4 av 5 dagar tack vare pandemin = guldläge att tjäna extra pengar. Driver eget företag som frilansande översättare, drar in mellan 30-50k (innan skatt) i månaden på det. Ofta behöver jag inte ens jobba på den vanliga arbetstiden, utan det räcker med någon timme eller två på kvällen och på helgerna. Så visst går det, man måste bara hitta rätt bransch och rätt kunder, samt kunna ta rätt pris för det man gör.
Citera
2022-04-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da
Finns en bra Reddit om detta: r/overemployed

Se FAQ här: https://overemployed.com/faq/

Finns vissa, främst mjukvaruingenjörer verkar det som, som drar in enorma belopp på*att jobba två eller t.o.m. flera jobb samtidigt.
Konsulter? Inget extrajobb precis, krävs dedikation för att lära sig och intresse för att kunna fortsätta med det långsiktigt om man inte vill dö inombords men man kan tjäna löjligt bra ja
Citera
2022-04-04, 22:27
Medlem
Förstår förövrigt inte vad folk köper? Känns som mer människor är skuldsatta än inte skuldsatta ibland.
Citera
2022-04-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag vill som alla andra bli skuldfri.
I dagsläget har ett kontorsjobb 7:45 - 16:30 med oftast ganska mycket ledigt tid och ingen som håller koll på vad jag gör. Jag kan säkert nyttja 3-5 timmar på jobbet på att syssla med annat.

Kan även tänka mig att jobba natt, 00:00 - 07:00 i ett par år, om det är vad krävs.

Har ni några tips?

Trader men det tar lång tid och det är inte säkert att du lyckas.
Citera
2022-04-04, 23:13
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Skulle du jobba 00-07 som tidningsbud tjänar du lätt dom pengarna under den tiden.
Knäckte själv extra rätt nyligen och jobbade cirka 4h varje natt med detta och fick ut runt 18.

Alla dagar per månad? Du jobbade ca 120 timmar per månad och fick ut 18k? Låter rätt mycket för den typen av arbete?
Citera
2022-04-05, 06:43
Medlem
Gillar du träning? Pt eller gruppträningsledare kan få 500-1000:-/h
Citera
2022-04-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lojden
Ska du tjäna pengar så ska du absolut söka jobb inom handels/butik.
Ungefär 130kr timman + 50% ob efter kl 18 blir och 70%ob efter kl 20.

Jobbar du efter kl 12 på lördagar+söndagar så är det 100% .

Så, 260kr för att sitta i kassan, snacka skit med kunderna och packa upp lite varor. Det är ganska easy money

Bra kollektiv avtal inom handels är det ja, men skriver du att det är lätta pengar har du aldrig jobbat i matbutik.

Är det ett bra alternativ som okvalificerat yrke just på grund av lönevillkoren, ja absolut. Men några lätta pengar är det då i helvete heller.
Citera
2022-04-05, 08:40
Medlem
Spendera tiden med att studera hur du ska placera dina pengar. Vi håller tex på att kasta om hela IT-kartan, så närmaste 10 åren är du rik eller fattig beroende på om du har finansierat rätt saker eller inte.

Redan vid några miljoner i kapital börjar arbete kosta rejält just för att du (inom de flesta yrken) förlorar den här uppmärksamheten. Nu förstår jag att du kanske inte har några miljoner i kapital, men det ger en fingervisning om hur viktigt det är.

Det många gör är att sätta sig och läsa typ DN och sedan funderar på om de ska placera i ABB eller Ericsson. Men det är alltså inte så du ska göra, du ska börja röra dig i miljöer ingen på DN begriper ett spår av. Den där "DN-tiden" kan du spara på att istället placera den typen av kapital rakt i globalt index.
Citera
2022-04-05, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag vill som alla andra bli skuldfri.
I dagsläget har ett kontorsjobb 7:45 - 16:30 med oftast ganska mycket ledigt tid och ingen som håller koll på vad jag gör. Jag kan säkert nyttja 3-5 timmar på jobbet på att syssla med annat.

Kan även tänka mig att jobba natt, 00:00 - 07:00 i ett par år, om det är vad krävs.

Har ni några tips?

Hitta något jourarbete där du kan få betalt på natten. Det hade jag själv som ung och det var skitbra. Att jobba dag och natt är bara att lägga ner. Testat det också en gång i livet och det funkar en vecka men 8 timmar på kontoret och sedan ta ett pass 12-07 är bara att glömma.

Med jourarbete så menar jag att alltså att du får betalt för att vakta jourtelefon, utryckning etc.
Citera
2022-04-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Konsulter? Inget extrajobb precis, krävs dedikation för att lära sig och intresse för att kunna fortsätta med det långsiktigt om man inte vill dö inombords men man kan tjäna löjligt bra ja
Nej, det som diskuteras mest på Reddit är att ha flera fasta anställningar samtidigt. Givetvis på distans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in