Och där kan vi väl lägga ner vidare diskussion eftersom det handlar om just detta, parter som inte kommer överens har ju per definition inte samma bild av vad som hänt/sagts eller vad som avtalats.
I det osannolika fallet att någon ändrar sig eller erkänner så får man gå över till vem som bäst kan bevisa för att avgöra. Där är bevisen utan tvivel i Ebbas favör, Esbjörn har haft väldigt svårt att få fram några bevis för sin ståndpunkt.
Har man inställningen att en part luras och en har rätt så ställer man sig oftast på den lurades sida. Jag för min del har ingen åsikt om parterna som personer utan fokuserar på att samhället har ett stort intresse av att alla vet spelreglerna och förhåller sig till dem.
Det innebär att avtal ska hållas, vill man invända gör man det på rätt sätt, i rätt tid och så prövas frågan.
Min stora fråga är varför Esbjörn valde att förlikas om han var övertygad om att han hade rätt? Gjorde han det för att han såg en risk att förlora och hellre tuggade i sig att det inte blev som han ville men att han kunde avsluta på sina villkor, om så är det oerhört att i efterhand klaga på det man kommit överens om. Ville man inte förlikas var det korkat att göra så när saken annars prövats
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Att Esbjörn blev lurad initialt av henne är bortom allt tvivel, dock kan det vara svårt att bevisa.