2022-04-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tänk på det nästa gång du ser att jag skriver något och var lite mer ödmjuk kanske.

Vem som helst kan påstå vad som helst.
jag litar inte ett skit på NÅGON, särskilt inte folk med allmänt dryg inställning som kör linjen "jag behöver inte bevisa någonting för JAG vet att det stämmer"
2022-04-04, 16:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Vem som helst kan påstå vad som helst.
jag litar inte ett skit på NÅGON, särskilt inte folk med allmänt dryg inställning som kör linjen "jag behöver inte bevisa någonting för JAG vet att det stämmer"
Men nu har jag ju faktiskt haft rätt alla gånger jag påstått något och som bl.a. du inte trott på.
Du kanske ska börja inse att jag vet en hel del om detta ärende, eller ska jag bevisa det med
2022-04-04, 16:50
Medlem
Citat:
Det är ju ni som är dryga och ska ha "bevis" på allt jag med säkerhet påstår. Jag har lite annat att göra än att sitta och leta fram "bevis" på allt som jag med säkerhet vet för att tillfredsställa er, så du får jobba själv om du inte litar på mina uppgifter.
Sen när ni gång på annan får fel är ni ändå lika stöddiga.
Tänk på det nästa gång du ser att jag skriver något och var lite mer ödmjuk kanske.

Du kan prova vara ödmjuk så kanske folk har lättar att tro på dig.
Att lägga fram bevis gör det ännu mer lättar för folk att en.

Doiten gjorde ett bra och vara hen så fick man ny information gällande pengarna som hade lagts på länsstyrelsen.
2022-04-04, 16:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du kan prova vara ödmjuk så kanske folk har lättar att tro på dig.
Att lägga fram bevis gör det ännu mer lättar för folk att en.

Doiten gjorde ett bra och vara hen så fick man ny information gällande pengarna som hade lagts på länsstyrelsen.
Om du visste vad ödmjuk jag är och det är många som litar på mig här inne, förutom en liten klick som blir överbevisade gång efter annan.
Nästa gång jag påstår något så skrik inte efter bevis då. Tro på vad jag skriver.
2022-04-04, 16:58
Medlem
Har detta då prövats av domstol? Att jag tycker att ett avtal borde vara ogiltigt enligt 31AvtL är ju en sak om jag inte gör sak av det i form av en prövning.

Citat:
Den invändningen var grunden till bestridandet, om du vet vad det betyder
2022-04-04, 17:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Har detta då prövats av domstol? Att jag tycker att ett avtal borde vara ogiltigt enligt 31AvtL är ju en sak om jag inte gör sak av det i form av en prövning.
Det gick aldrig till prövning då parterna förliktes, och det är förlikningen som nu överklagats.
2022-04-04, 17:03
Medlem
Citat:
Om du visste vad ödmjuk jag är och det är många som litar på mig här inne, förutom en liten klick som blir överbevisade gång efter annan.
Nästa gång jag påstår något så skrik inte efter bevis då. Tro på vad jag skriver.

Du har inte visat dig ödmjuk eller gett anledning till man ska tro dig. Därför frågar man om bevis.

Du har inte överbevisad någon. Det var någon som kolla upp det. Så du borde tacka Doiten.
2022-04-04, 17:06
Medlem
Och det fungerar om man säger det innan, men inte när man redan sålt och sedan framför detta. Då finns en formell väg att gå annars gäller vad man avtalat.

Det går ju att tänka sig omvänt, Ebba lämnar ett bud, Esbjörn säger till en början nej vilket accepteras. En tid efteråt kommer Esbjörn på att han nog ändå skulle sålt, ska han då kunna kräva att affären fullgörs? Principiellt är det precis samma sak, man avtalar om en sak, här då att inte göra affär, då kan man inte sedan ändra det på egen hand. Däremot går det naturligtvis utmärkt att träffa ett nytt avtal, eller som skulle skett i det verkliga fallet en hävning enligt de lagar som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att man inte kan köpa en fastighet av en ägare vilken inte vill sälja borde även Sektdrottningen förstå, men med tungt artilleri kör hon över Esbjörn helt utan samvete, finns vissa likheter med vad som sker just nu i världen.

Oerhört svårt att förstå hur denna mening inte förstås av Sektdrottningen:
- Jag vill inte sälja.
2022-04-04, 17:17
Medlem
Hmmm

Esbjörn har inte skrivit på något avtal eller vill sälja, när han presenteras för detta påstående, som i sådant fall måste vara oerhört kränkande och ett allvarligt påhopp som skulle polisanmälas blir hans reaktion och val att

SKRIVA PÅ EN FÖRLIKNING SOM BEKRÄFTAR ATT HAN SÅLT

I sanning en genialisk lösning på problemet (ironi), då om inte förr borde ju läget varit att prata med sina närvarande advokater och säga att detta stämmer inte, här har jag inte skrivit på och jag vill inte och vad det nu kan vara, men nej istället så skriver man på ett papper till.

Kanske rådd av advokaterna, det kan vi inte veta, men likväl så skrev han under denna förlikning, vilket du också anger, och därmed blir det som skett före oväsentligt, man gör ju en överenskommelse som reglerar oklarheterna vilket får sägas vara än mer tydligt än ett första köpeavtal.

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du ser inte sanningen , sanningen ligger i att när Esbjörn blev lurad att skriva på ett papper , så var det inget köpeavtal.
Det är den första handlingen som räknas , för att sedan se om det går att manipulera Esbjörn - att forma honom utefter sin (bedragarens) egen vilja. Det har ju lyckats att forma Esbjörn till att säga saker han inte vill.

Förlikningen var det enda papper han skrev på , eftersom det ger honom rätten att bli hörd utifrån sina första ord ..
- en eventuell försäljning .... inte att sälja och inte av Ebba hanterade "avtal".
2022-04-04, 17:21
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du har inte visat dig ödmjuk eller gett anledning till man ska tro dig. Därför frågar man om bevis.

Du har inte överbevisad någon. Det var någon som kolla upp det. Så du borde tacka Doiten.
Jag behövde ju kolla upp det då jag visste det
2022-04-04, 17:24
Medlem
Citat:
Jag behövde ju kolla upp det då jag visste det

Doiten gjorde ett bra jobb.
2022-04-04, 17:27
Medlem
Citat:
Det gick aldrig till prövning då parterna förliktes, och det är förlikningen som nu överklagats.
Sist jag kollade var det stadfästelsen av sagda förlikning som överklagats..
För att som du säger "vet en hel del om detta ärende" så har du i vissa lägen förbluffande dålig koll.
Å andra sidan verkar ju Esbjörns nuvarande ombud inte heller ha riktig koll på vad det är de överklagar om man ser till bevisningen som lämnas in

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in