2022-04-03, 20:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kul att tottenham vaknat till, hänger på racet om topp 4
Ja, men så har de oxå spelat 2 matcher mer än vad Arsenal har, och 1 mer än Chelsea.

Jag är dock 100% säker vilka lag det blir som slutar topp 4, och vilka lag det är som kommer att ockupera 1-4 platserna när sista omgången är spelad.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-03 kl. 20:37.
Citera
2022-04-03, 21:28
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kul att tottenham vaknat till, hänger på racet om topp 4

Håller med. Kul att se att Kulusevski hittat rätt så fort i Spurs. Riktigt vass anfallstrio med Dejan/Kane/Son där. Hoppas de tar fjärdeplatsen.
Citera
2022-04-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, men så har de oxå spelat 2 matcher mer än vad Arsenal har, och 1 mer än Chelsea.

Jag är dock 100% säker vilka lag det blir som slutar topp 4, och vilka lag det är som kommer att ockupera 1-4 platserna när sista omgången är spelad.
Morgondagens derby mot Palace blir viktigt, och det blir nog en bra match. Palace kan ibland vara väldigt bra. Jag ser nog som du att Arsenal har fördel i kampen om 4:e platsen men Tottenham är så pass bra (i sina bästa stunder) och kan nog ta många poäng av de som är kvar så Arsenal kan inte tappa alltför mycket poäng, och de har en del svåra matcher.
Citera
2022-04-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, fan vet som händer med Chelsea. Just nu är City, LPool, Arsenal och Spurs de fyra bästa lagen. Sedan kommer Chelsea, West Ham och United.

Jag har följt United rätt noga den här säsongen, mest för att beskåda förfallet, och de har inte någon gång varit i närheten av den klass som Tottenham visade idag.
Chelsea förlorar en ligamatch och nu är dom helt plötsligt dåliga? De har typ inget att spela för i ligan och vunnit över Tottenham 4 gånger denna säsongen... Vunnit över Arsenal också. Spelar kvartsfinal i Champions league som dom är regerande mästare i och har semi i FA cupen med.
Annars kul med Tottenham och Dejan men både dom och Arsenal har en lång väg kvar innan dom kan mäta sig med Chelsea. Conte har gjort det väldigt bra!
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2022-04-04 kl. 05:32.
Citera
2022-04-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Chelsea förlorar en ligamatch och nu är dom helt plötsligt dåliga? De har typ inget att spela för i ligan och vunnit över Tottenham 4 gånger denna säsongen... Vunnit över Arsenal också. Spelar kvartsfinal i Champions league som dom är regerande mästare i och har semi i FA cupen med.
Annars kul med Tottenham och Dejan men både dom och Arsenal har en lång väg kvar innan dom kan mäta sig med Chelsea. Conte har gjort det väldigt bra!
Min tanke var snarare att klubben är i kaos pga kriget i Ukraina och då vet man inte om tränaren och spelarna är mer fokuserade på sina framtida karriärer snarare än den nuvarande. När de då åker på en minst sagt oväntad förlust så styrks misstanken att det inte är så harmoniskt i klubben.
Citera
2022-04-04, 11:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Morgondagens derby mot Palace blir viktigt, och det blir nog en bra match. Palace kan ibland vara väldigt bra. Jag ser nog som du att Arsenal har fördel i kampen om 4:e platsen men Tottenham är så pass bra (i sina bästa stunder) och kan nog ta många poäng av de som är kvar så Arsenal kan inte tappa alltför mycket poäng, och de har en del svåra matcher.
Jag förväntar att det blir en tuff match borta mot Palace ikväll. De har visat bra form, och är ett knepigt lag att göra mål mot. Det är klar fördel Arsenal i fighten om 4:e, och enda laget som kan nu stoppa oss från att knipa fjärdeplatsen är sp*rs, men de kommer i klassisk Tottenham-stil att bottla när det väl gäller, och sluta som 5:a i EPL 21/22. Jag är inte ett dugg orolig, inte alls.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-04 kl. 11:39.
Citera
2022-04-04, 12:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Hej vilka hade du som topp 4 innan säsongen?
Citera
2022-04-04, 13:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hej vilka hade du som topp 4 innan säsongen?
1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal

Och jag är helt säker på att jag kommer att få 100% rätt.
Citera
2022-04-04, 14:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal

Och jag är helt säker på att jag kommer att få 100% rätt.

Om det inte skulle bli i denna ordning, skulle du tänka dig att byta profilbild eller har något i din undertext (så klart någon bild på en spelare/tränare som är en rival) ?
Citera
2022-04-04, 14:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Om det inte skulle bli i denna ordning, skulle du tänka dig att byta profilbild eller har något i din undertext (så klart någon bild på en spelare/tränare som är en rival) ?
Varför skulle han? Kommer ju aldrig ske

Tror nog ingen någonsin varit i närheten av denna berörda användare här i just upprepning, otroligt tröttsamt att läsa vecka in och ut vad en person tror kommer hända, finns liksom 0 diskussionsunderlag på en sådan diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Håller med. Kul att se att Kulusevski hittat rätt så fort i Spurs. Riktigt vass anfallstrio med Dejan/Kane/Son där. Hoppas de tar fjärdeplatsen.

Absolut, han passar verkligen in där, har otrolig osjälvisk spelstil. Spelar Spurs såhär resten av säsongen så tror jag att de kommer knipa 4e platsen.
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-04 kl. 14:17.
Citera
2022-04-04, 14:16
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Och dessa hängmatcher för Arsenal är mot Lfc och City...
Citera
2022-04-04, 14:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Och dessa hängmatcher för Arsenal är mot Lfc och City...

Hängmatchen mot lfc spelades nyligen på Emirates som blev 0-2 till Liverpool. Dock spelade ju Arsenal ut Liverpool spelmässigt så dem kanske fick någon stjärna i kanten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in