Citat:
Så....
Tre stensäkra poäng idag. Extremt smart spel idag då vi har fullständig kontroll över matchen från start till slut utan att för den delen ta ut oss mer än precis nödvändigt.
Jag är övertygad om att vi just nu spelar med säkerhetsbältet på så att säga, vi går för ca 90% i matcherna och spar krutet tills dess det behövs. För behövas det kommer det... och då tror jag helt klart vi är redo. Sjuk jävla säsong som faktiskt KAN sluta i fyra titlar.
Tre stensäkra poäng idag. Extremt smart spel idag då vi har fullständig kontroll över matchen från start till slut utan att för den delen ta ut oss mer än precis nödvändigt.
Jag är övertygad om att vi just nu spelar med säkerhetsbältet på så att säga, vi går för ca 90% i matcherna och spar krutet tills dess det behövs. För behövas det kommer det... och då tror jag helt klart vi är redo. Sjuk jävla säsong som faktiskt KAN sluta i fyra titlar.
Håller med om matchbilden. Liverpool har verkligen gjort en resa under Klopp. Från laget som var guns blazing, mål åt alla håll, "så länge vi gör mer mål än motståndaren" till en maskin som går på tvåans växel och är nöjda med ett måls marginal.
Vet många LFC-fans som klagar på att Liverpool sällan är så där snuskigt bra som man kan vara, men jag tror detta är rätt väg. Man kan inte vara fenomenala och blixtrande i 60 matcher på ett år, det är bättre att puttra på och spara energi för de matcher som man behöver det till. Som kommande vecka t.ex, först CL och sen titelmatchen i Manchester.
Det är inte jätteroligt att se på alla gånger och det är frustrerande med matcher som står och väger där jag tycker Liverpool ska sätta två bollar till och sen bara rulla av det. Som igår, Watford hade fina lägen all round, men det gick ju bra till sist. För mycket darr på ribban för min smak. Men Klopp verkar ju vilja ha det så här och jag har förtroende för att han vet vad han gör.
Gällande fyra titlar: Det är väldigt spännande att ha möjligheten och visa sådan här form när det ska avgöras. Men långt kvar.
Och snacket om fyra titlar får ju vissa... mindre nyanserade skribenter härinne... att tro att "hela Liverpoolmaffian har hybris och tror man ska vinna fyra titlar"... så jag lugnar mig lite med det

Inte supermånga strikers på listan: Klinsmann (29), Rösler (29), Podolski (19), Riedle (11)... Werner ligger på 7 (!).
Werner har kontrakt tre år till. Beroende på hur det går för Chelsea och om Werner stannar, borde han ju ha chans att komma upp i 33 på tre år till.
Citat:
Inget är klart förrän det är klart - men om det blir så gissar jag sista månadens utveckling gjort Salah lite nervös. Hans egen form har dippat, Luis Diaz och Jota ser ut att vara fina arvtagare, Manes Senegal har spöat hans Egypten x2... erbjudandet på bordet kanske inte är det han anser att han förtjänar, men det är ett bra erbjudande och ger honom möjligheten att stanna i ett LFC som inte visar några tecken på att sluta vara ett av världens bästa lag. Ge sig ut på marknaden kanske ger mer pengar, men ger det mer titlar och personlig ära? Mycket tveksamt. Se på Wijnaldum.
----------------------
Två käpphästar i gårdagens match:
1. Straffen Watford drar på sig. Det är en regelrätt rugbytackling Kucka gör på Jota. Solklart.
Då kommer några och säger "Men på hörna kan det se ut så där, ska det bli 100 straffar per match?"
Mitt svar: det som är foul i open play är foul på hörna. Blås så många straffar som krävs till spelarna lägger av. Varför tror ni spelarna sliter tröjor, håller fast, knuffar och armbågas på hörna? För de brukar komma undan med det.
Om domarna börjar blåsa straff när det är straff kommer de sluta. Svårare än så är det inte.
2. Fabinhos straff - ytterligare ett belägg för att han borde vara förste skytt. Så kontrollerat, så otagbart. Betydligt fler verktyg i strafflådan än Salahs "gå på kraft". Ge oss Fabinho som etta på straffar!