2022-04-03, 10:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Så....

Tre stensäkra poäng idag. Extremt smart spel idag då vi har fullständig kontroll över matchen från start till slut utan att för den delen ta ut oss mer än precis nödvändigt.

Jag är övertygad om att vi just nu spelar med säkerhetsbältet på så att säga, vi går för ca 90% i matcherna och spar krutet tills dess det behövs. För behövas det kommer det... och då tror jag helt klart vi är redo. Sjuk jävla säsong som faktiskt KAN sluta i fyra titlar.

Håller med om matchbilden. Liverpool har verkligen gjort en resa under Klopp. Från laget som var guns blazing, mål åt alla håll, "så länge vi gör mer mål än motståndaren" till en maskin som går på tvåans växel och är nöjda med ett måls marginal.

Vet många LFC-fans som klagar på att Liverpool sällan är så där snuskigt bra som man kan vara, men jag tror detta är rätt väg. Man kan inte vara fenomenala och blixtrande i 60 matcher på ett år, det är bättre att puttra på och spara energi för de matcher som man behöver det till. Som kommande vecka t.ex, först CL och sen titelmatchen i Manchester.

Det är inte jätteroligt att se på alla gånger och det är frustrerande med matcher som står och väger där jag tycker Liverpool ska sätta två bollar till och sen bara rulla av det. Som igår, Watford hade fina lägen all round, men det gick ju bra till sist. För mycket darr på ribban för min smak. Men Klopp verkar ju vilja ha det så här och jag har förtroende för att han vet vad han gör.

Gällande fyra titlar: Det är väldigt spännande att ha möjligheten och visa sådan här form när det ska avgöras. Men långt kvar.

Och snacket om fyra titlar får ju vissa... mindre nyanserade skribenter härinne... att tro att "hela Liverpoolmaffian har hybris och tror man ska vinna fyra titlar"... så jag lugnar mig lite med det

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inga direkt tyska målmaskiner i England.

Inte supermånga strikers på listan: Klinsmann (29), Rösler (29), Podolski (19), Riedle (11)... Werner ligger på 7 (!).

Werner har kontrakt tre år till. Beroende på hur det går för Chelsea och om Werner stannar, borde han ju ha chans att komma upp i 33 på tre år till.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Enligt The Mirror verkar det som Salah och Liverpool är väldigt nära en överenskommelse om ett nytt kontrakt.

Inget är klart förrän det är klart - men om det blir så gissar jag sista månadens utveckling gjort Salah lite nervös. Hans egen form har dippat, Luis Diaz och Jota ser ut att vara fina arvtagare, Manes Senegal har spöat hans Egypten x2... erbjudandet på bordet kanske inte är det han anser att han förtjänar, men det är ett bra erbjudande och ger honom möjligheten att stanna i ett LFC som inte visar några tecken på att sluta vara ett av världens bästa lag. Ge sig ut på marknaden kanske ger mer pengar, men ger det mer titlar och personlig ära? Mycket tveksamt. Se på Wijnaldum.

----------------------

Två käpphästar i gårdagens match:

1. Straffen Watford drar på sig. Det är en regelrätt rugbytackling Kucka gör på Jota. Solklart.
Då kommer några och säger "Men på hörna kan det se ut så där, ska det bli 100 straffar per match?"
Mitt svar: det som är foul i open play är foul på hörna. Blås så många straffar som krävs till spelarna lägger av. Varför tror ni spelarna sliter tröjor, håller fast, knuffar och armbågas på hörna? För de brukar komma undan med det.

Om domarna börjar blåsa straff när det är straff kommer de sluta. Svårare än så är det inte.

2. Fabinhos straff - ytterligare ett belägg för att han borde vara förste skytt. Så kontrollerat, så otagbart. Betydligt fler verktyg i strafflådan än Salahs "gå på kraft". Ge oss Fabinho som etta på straffar!
Citera
2022-04-03, 13:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Mitt tips: Liverpool kommer att förlora mot Man City, och ta 1p mot sp*rs.

Vad säger A Little Freezer & Co om detta?
Citera
2022-04-03, 13:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Alltså, vad gick så snett för Chelsea i går? Rudiger har problem när man spelar fyra försvarare?

Och nu går vi in i en jobbig period. ATM och Liverpool kommande fyra matcher...
Citera
2022-04-03, 14:13
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
1. Straffen Watford drar på sig. Det är en regelrätt rugbytackling Kucka gör på Jota. Solklart.
Då kommer några och säger "Men på hörna kan det se ut så där, ska det bli 100 straffar per match?"
Mitt svar: det som är foul i open play är foul på hörna. Blås så många straffar som krävs till spelarna lägger av. Varför tror ni spelarna sliter tröjor, håller fast, knuffar och armbågas på hörna? För de brukar komma undan med det.

Om domarna börjar blåsa straff när det är straff kommer de sluta. Svårare än så är det inte.
Det är just det som är problemet. De kommer inte börja blåsa för det. Jo, någon enstaka gång förstås men långt ifrån tillräckligt. Är skillnad på felaktiga domslut och ojämn nivå. Felaktiga beslut är en sak, något det inte var igår gällande straffen, men klart som tusan att folk blir irriterade när ens lag drabbas av någonting som ofta brukar passera utan att domarna gör något åt det.
Citera
2022-04-03, 14:42
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
United utan Ronaldo startar: 1 vinst, 6 kryss och 2 förluster.
Citera
2022-04-03, 17:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det är just det som är problemet. De kommer inte börja blåsa för det. Jo, någon enstaka gång förstås men långt ifrån tillräckligt. Är skillnad på felaktiga domslut och ojämn nivå. Felaktiga beslut är en sak, något det inte var igår gällande straffen, men klart som tusan att folk blir irriterade när ens lag drabbas av någonting som ofta brukar passera utan att domarna gör något åt det.

Klart de inte kommer. Domare, publik, förbund, spelare och klubbar är nöjda med den diffusa, oskrivna regeln att "det tillåts mer på hörna och frispark". Det är en helt annan bedömningsnivå när det är hörna än resten av matchen, och så vill de flesta ha det.

Medan jag är helt emot det. Samma nivå, hela matchen, oavsett var på planen.

Det som är foul på mittplan är foul i boxen.
Det som är rött kort i minut 89 är rött kort om det sker i minut 2.
Det som är foul i öppet spel är foul på frispark och hörna också.

Om domarna lägger av med dessa flexibla bedömningsnivåer beroende på situation kommer vi få en bättre sport. Alla kommer gnälla över en billig straff på hörna för "det var ju bara lite fasthållning", eller ett rött kort tidigt i matchen som avgör.

Ta Kanes red card challenge på Robertson före jul:
https://www.facebook.com/watch/?v=385184559960161

"men vadå, ska han få rött för det där i 20e minuten, det förstör ju matchen"... ja, om rätt beslut tagits hade Kane förstört matchen med en idiottackling. Förstört för sitt lag, förstört för fansen. Inte domaren.

Bort med flexibla bedömningsnivåer. Lev med gnället. Vi får en bättre sport sen. Spelarna kommer anpassa sig.
Citera
2022-04-03, 19:11
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vad baserar du det på 🤔

Finns inget engelsk lag som har vunnit PL, CL, FA & Ligacup samma år! Extremt svårt att göra men så länge Liverpool har den möjligheten är det relevant att få nämna det som en möjlighet även om procenten är mycket låg så är det fortfarande på pappret möjligt..
Personen var något otydlig och sa att fyra titlar skulle vara unikt. Jag passade då på att påpeka att detta i sig inte är unikt. City var häromåret stolta över att de lyckats ta ifrån United äran över att vara enda laget i PL som tagit fyra titlar under ett år. Men visst vore det unikt om Liverpool tog hem de fyra som de nu har chans på, och en CL-titel väger absolut tyngre än Community Shield.
Citera
2022-04-03, 19:25
Medlem
Imbazs avatar
Kul att tottenham vaknat till, hänger på racet om topp 4
Citera
2022-04-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, fan vet som händer med Chelsea. Just nu är City, LPool, Arsenal och Spurs de fyra bästa lagen. Sedan kommer Chelsea, West Ham och United.

Jag har följt United rätt noga den här säsongen, mest för att beskåda förfallet, och de har inte någon gång varit i närheten av den klass som Tottenham visade idag.
Citera
2022-04-03, 19:37
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Unnar Danne Kula och Conte det.
Citera
2022-04-03, 19:50
Medlem
Fortsätter Tottenham att spela så här bra då kommer de kunna ta många poäng och utmana rejält om champions leagueplatserna. Roligt att Kulusevski lyckas så bra, och kul att se att Kane är så bra igen.
Citera
2022-04-03, 20:24
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Fortsätter Tottenham att spela så här bra då kommer de kunna ta många poäng och utmana rejält om champions leagueplatserna. Roligt att Kulusevski lyckas så bra, och kul att se att Kane är så bra igen.

Väldigt kul och se svensken och dansken lyckas. Han måste väl ändå skriva på nytt kontrakt med Brentford?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in