Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Att hon inte var kristen har jag anat länge. Greta-Tyskland sparkade ut en vit dreadlocksbärare för kulturell appropriering. Gäller inte det shamanen Greta också?
https://mymodernmet.com/wp/wp-content/uploads/2019/10/greta-thunberg-portrait-shane-balkowitsch-thumbnail.jpg
I själva verket bär Greta (oftast dolt) en liten buffel i guld runt sin hals. Den symboliserar den heliga vita buffeln.
Hon fick både detta vackra heliga smycke, helig tobak för rening, och en blårutig ceremonimantel med mera under sin andliga vigning och rening hos Lakotas. Hon fick ytterligare välsignelser av andliga hövdingar i First nations i Montreal och i Vancouver.
I Vancouver fick hon en helig halsduk med en kolibri på, med uppmaningen att man ska tänka på som invigd, att kolibrin kan flyga både framåt och bakåt! På bilderna du länkade till, bär Greta många av sina andliga smycken från First nations, men har på sig sina vanliga kläder. Hon ville säkert med detta visa, att hon är en blandning! Själv skulle jag säga att hon är en ovanlig blandning av is och eld!
Eftersom den slags andliga invigning som Greta var med om, automatiskt även innebär en adoption i de sällsynta fall man inte redan är medlem i First nations, är läget annorlunda för Greta än för musikern som du talar om. Greta har idag sannolikt därför både svenskt och amerikanskt medborgarskap, vilket numera är tillåtet. Tycker dock att agerandet från F4F Germany beträffande den unga musiktjejen var felaktigt, vilket jag redan har framfört!
Sedan utesluter inte en traditionell vigning hos First nations och en kristen vigning varandra. Det finns åtminstone en pastor som har just denna kombination. Många indianer går både på traditionella och på kristna andakter. Det bör anmärkas att idag är det vanligaste att den traditionella fleråriga utbildningen i örtmedicin, medling och meditation kompletteras med en vanlig vårdutbildning, ofta till undersköterska eller sjuksköterska.
Greta fick bara en snabb introduktion, hennes resa i USA och i Canada genomfördes under stark stress och i högt tempo, vi får se om hon i framtiden fortsätter med den längre utbildning som den andliga vigningen hos First nations vanligtvis kombineras med!