Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-03, 11:57
  #39649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta och hennes kompisar, organisatörer inom FFF har hållit på och riggat inför dagens strejk hela förmiddagen Bl,a på Norrnalmstorg där demon avslutas med artister och tal. Men du verkar inte vara direkt engagerad utan har tid att sitta här och yra.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vi har olika uppgifter, men nu drar jag streck här, efter att gett lite mera klarhet. Nu får du ta vid, så jag kan ägna mig åt annat! Vara på rätt plats i rätt tid är viktigt, som Greta brukar säga!

Lycka till, grabbar, vid dagens stora begivenhet! Vi andra ser fram emot rapporter, intervjuer och foton
2022-06-03, 12:01
  #39650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Skilj mellan formellt och reellt ledarskap! Greta är i första hand aktivist, men hon får ibland vissa informella reella ledande uppgifter genom tysta överenskommelser. Ofta sker detta mera spontant i vissa krävande situationer samt vid viss representation.

Soft power, där man får andra att vilja något, som jag förut skrev lite om är exempel på informellt ledarskap. Greta som gillar astrofysik kanske snart börjar tala om, att en partikel både kan existera och inte existera samtidigt enligt kvantmekaniken!

På ett lite liknande sätt får även ett helt platt nätverk som vårt vissa ledningsuppgifter, enligt den sedan mycket länge etablerade socialpsykologiska regeln,
att där formella ledare saknas uppstår alltid informella ledare!

Kvantmekanik i samband med klimatfrågan, vad tror du om det Osynlige.Mannen? Är det typ att en fjärils vingslag kan få hela Keelingkurvan att hamna i en tipping point?

Eller kanske Keelingkurvan både finns och inte finns samtidigt?
2022-06-03, 12:08
  #39651
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En del får jag spara, så Greta själv har något kvar att berätta, när hon infriar sitt offentliga löfte från sin 18-årsdag, om att berätta om sina hemligheter på den lokala puben!

Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
När hon deltar i dom möten på hög internationell nivå som är enligt dig flera ggr I veckan Hur får hon rent praktiskt ihop att delta i dom när hon samtidigt går i skolan
Ja vad fan. Jag jobbar typ halvtid och får kämpa för att hinna med vänner, familj och hobbies.
2022-06-03, 12:09
  #39652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja vad fan. Jag jobbar typ halvtid och får kämpa för att hinna med vänner, familj och hobbies.

Ja detta är helt sjukt Sånt svammel 😅
2022-06-03, 12:34
  #39653
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En del får jag spara, så Greta själv har något kvar att berätta, när hon infriar sitt offentliga löfte från sin 18-årsdag, om att berätta om sina hemligheter på den lokala puben!
Du är medveten om att det var ett skämt?

"Thank you so much for all the well-wishes on my 18th birthday!

"Tonight you will find me down at the local pub exposing all the dark secrets behind the climate- and school strike conspiracy and my evil handlers who can no longer control me!
I am free at last!!"

https://www.instagram.com/p/CJlqLuvJXQt/?hl=en
2022-06-03, 13:10
  #39654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du är medveten om att det var ett skämt?

"Thank you so much for all the well-wishes on my 18th birthday!

"Tonight you will find me down at the local pub exposing all the dark secrets behind the climate- and school strike conspiracy and my evil handlers who can no longer control me!
I am free at last!!"

https://www.instagram.com/p/CJlqLuvJXQt/?hl=en

Det är svårt med ironi och skämt, inte minst för vissa som delar diagnos med Greta.

Inte mycket att göra åt, men hon kanske borde tänka på det själv.
2022-06-03, 13:21
  #39655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är svårt med ironi och skämt, inte minst för vissa som delar diagnos med Greta.

Inte mycket att göra åt, men hon kanske borde tänka på det själv.

Ja det har du rätt i
2022-06-03, 14:08
  #39656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Kvantmekanik i samband med klimatfrågan, vad tror du om det Osynlige.Mannen? Är det typ att en fjärils vingslag kan få hela Keelingkurvan att hamna i en tipping point?

Eller kanske Keelingkurvan både finns och inte finns samtidigt?
Problemet med Greta™:s begränsade kunskaper är att hon samtidigt tror på dels ett lagbundet klimat som är beräkningsbart och dels ett klimat som påverkas av stokastiska faktorer som kan ge upphov till plötsliga, ej beräkningsbara tröskeleffekter. Man skulle kunna säga att Greta™ både vill ha den teoretiska tårtan och samtidigt äta upp den teoretiska tårtan. För människor med kunskaper och vetenskaplig skolning uppstår kognitiv dissonans vilken måste lösas. Greta™ däremot tycks inte ha några problem med att samtidigt tro på logiskt motsägande hypoteser.
2022-06-03, 14:29
  #39657
Medlem
Giant Squids avatar
Greta citeras kort i en artikel om demon i DN.
Det är mer andra aktivister som kommer till tals nu. Märak och 1.cuz ska ska uppträda.

Citat:
Vi strejkar eftersom vi har fått nog av tomma ord. Efter 50 år av konferenser vill vi se förändring,
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
2022-06-03, 14:54
  #39658
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Problemet med Greta™:s begränsade kunskaper är att hon samtidigt tror på dels ett lagbundet klimat som är beräkningsbart och dels ett klimat som påverkas av stokastiska faktorer som kan ge upphov till plötsliga, ej beräkningsbara tröskeleffekter. Man skulle kunna säga att Greta™ både vill ha den teoretiska tårtan och samtidigt äta upp den teoretiska tårtan. För människor med kunskaper och vetenskaplig skolning uppstår kognitiv dissonans vilken måste lösas. Greta™ däremot tycks inte ha några problem med att samtidigt tro på logiskt motsägande hypoteser.
Gretas katt kanske problemet bör kallas som en blinkning till Schrödingers katt.
Klimatet kan både med säkerhet beräknas samtidigt som oförutsägbara effekter gör beräkningarna meningslösa.
Att oförutsägbarhet rimligen slår åt båda hållen verkar klimatalarmisterna inte låtsas om.
2022-06-03, 16:36
  #39659
Medlem
Giant Squids avatar
Dom fyllde torget ivf,.

https://pbs.twimg.com/media/FUVF4h6W...jpg&name=small

Jag skulle vilja säga att Greta ser välmående ut

https://pbs.twimg.com/media/FUVF4kaX...jpg&name=small
2022-06-03, 17:12
  #39660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dom fyllde torget ivf,.

https://pbs.twimg.com/media/FUVF4h6W...jpg&name=small

Jag skulle vilja säga att Greta ser välmående ut

https://pbs.twimg.com/media/FUVF4kaX...jpg&name=small
Hur stor andel klimatdemonstrerade? Den unga kvinnan till vänster om Greta™ bär en skylt där man kan se en palestinsk flagga och ordet "free". Free the climate kanske? På bilden från torget ser man längst fram två personer med heltäckande ansiktsmaskering, vilket ärligt talat ser lite illa ut. Greta™ själv ser fräsch ut i ansiktet, men har hon drabbats av håravfall? Jag är tre gånger äldre än henne, men jag har betydligt tätare kalufs.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback