Citat:
Ursprungligen postat av
skuldsattforlivet
Hej.
Jag är en tjej på 22 år. Jag har lagt mig själv i skiten ordentligt. Jag har skulder som bara den. Jag har skulder på över 200 tusen och jag tjänar ca 18.000 efter skatt. Har endast jobbat hos min arbetsgivare i ca 2 månader. Jag har små lån lite överallt och även en skuld på skatteverket på ca 30 tusen. Jag har för många kreditförfrågningar för att ta andra lån. Vad kan man göra? Månadsbeloppen går nästan över min lön. Som tur är bor jag hemma så betalar ingen hyra. Men jag har tyvärr tagit flera lån med dyra månadsavgifter. Vad kan man göra? Har kollat med svea ekonomi för att samla lån men måste ha fast anställning vilket jag inte har förens om ca 4 månader.
Finns inga genvägar. Försök samla lånen och få ner ränteostnaden. Annars så är det bara börja beta av alla kronor du kan avvara.
Du är bara 22, och det är inte "kört" på något sätt.
Men fortsätter du ta lån så kan det bli så att du är körd för livet. Du ska liksom jobba i 45+år till. 200 000 är inte en förmögenhet. Va öppen med nära och köra kring din situation. Jobbigt men ett måste.
Man lever och man lär. Kasta inte bort livet åt helvete, vi har bara ett liv så se till att ha det gött!