Citat:
Ursprungligen postat av
skuldsattforlivet
Hej.
Jag är en tjej på 22 år. Jag har lagt mig själv i skiten ordentligt. Jag har skulder som bara den. Jag har skulder på över 200 tusen och jag tjänar ca 18.000 efter skatt. Har endast jobbat hos min arbetsgivare i ca 2 månader. Jag har små lån lite överallt och även en skuld på skatteverket på ca 30 tusen. Jag har för många kreditförfrågningar för att ta andra lån. Vad kan man göra? Månadsbeloppen går nästan över min lön. Som tur är bor jag hemma så betalar ingen hyra. Men jag har tyvärr tagit flera lån med dyra månadsavgifter. Vad kan man göra? Har kollat med svea ekonomi för att samla lån men måste ha fast anställning vilket jag inte har förens om ca 4 månader.
Hur ser dina kostnader ut?
Hur mycket lägger du på mat, transporter, nöjen, kläder, abonnemang, resor?
Med tanke på att du inte har någon boendekostnad så borde du ha en väldans massa pengar över varje månad till att lösa dina skulder.
Vad du än gör så gå inte på lurendrejeri som "att frysa räntan". Det leder till att du behåller skulderna en längre tid och du i slutändan behöver betala mer till långivare i räntekostnader. Se istället till att ta 1,5 djävligt tråkiga och jobbiga år så är du snabbt skuldfri.