Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Givetvis kunde Zelesnkyj inte skiva på ett fredsavtal när inte ens kriget hade brutit ut. Varför skulle han skriva på något avtal där Rysslands dikterade villkoren under hot om krig. Putin ville ju ha kriget så Zelenskyj hade bara ett val, upprusta att vänta på ett ryskt anfall.
Men att ryssarna skulle beordra massmord på civila ukrainare och ryssar i Ukraina hade nog inte ens Zelenskyj räknat med i sin vildaste fantasi så där misstog han sig faktiskt. Men Jakten på ryska krigsförbrytare i Ukraina är ju nu i full gång och man tror jakten kommer blir lyckad.j
Tror nog att det tekniskt sett hade kallats för ett säkerhetsfördrag, eller nåt sånt.
Ungefär såna fördrag som olika kärnvapenmakter har ingått för att "frivilligt" begränsa sin egen kapacitet. Tror att dom bla har ingått avtal om att man inte får ha viss teknologi för att "skjuta ner" kärnvapenmissiler. Och att inte placera ut missiler för nära varandras gränser. Man kan ju definitivt säga att även dessa avtal tillkom under "hot om krig". Eller hur?
Jag utgår inte från att någon kärnvapenmakt, inklusive Ryssland, har ingått dessa avtal i nåt ondskefullt syfte om att enklare kunna utföra kärnvapenattacker på dom andra som skrivit på samma avtal.
Jag utgår ifrån att alla skrivit på dessa avtal för sin egen säkerhets skull. Alla får göra vissa eftergifter. Och alla får åtnjuta lite andrum från kapprustningen. Och datumet för den oundvikliga förintelsen av alla människor på jorden skjuts på framtiden.
Tycker det låter som en win-win för alla inblandade.
Tycker att det på samma sätt låter som att det aktuella avtalet hade varit en win-win för Ryssland
och Ukraina.
Nu blev det en win-win för globalister och amerikanska neo-cons istället. Hurra!
Angående ditt antagande att "Putin ville ju bara ha krig":
Kan försöka förklara för mig, på ett logiskt sätt, varför Putin skulle besvära sig med att försöka få till ett säkerhetsfördrag med Ukraina om han ändå bara tänkte invadera landet efteråt? Vad skulle vara poängen? Skulle han inte bara förlora på det själv?