Citat:
Ursprungligen postat av
skuldsattforlivet
Hej alla!
Tack för snabba svar. Jag hade uppskattat att inte få otrevliga kommentarer. Jag levde i ett fruktansvärt destruktivt förhållande där jag tyvärr blev ekonomiskt manipulerad även.
Men iaf, jag har Anyfin idag där jag har min klarna skuld. Ligger på ca 15k. Jag har försökt hitta ett annat jobb men jobbet jag har idag är från ”morgon” till kväll. Därför kan jag inte ta ett annat jobb om inte det är något online och flexibelt då jag kan utföra det medan jag är på mitt ”primära” jobb. Jag vill verkligen lära mig om ekonomi och ta tag i livet. Jag ska dessutom börja plugga till hösten och då kommer jag inte kunna jobba 100% som jag gör nu. Jag behöver dock ett lån som kan sänka månadskostnaden.
Du är bara 22 och bor hemma. Skulderna kan du bli av med på 2 år. Det viktigaste är dina meriter, alltså fortsätt arbeta och bygg upp CVt. Du kan ju även arbeta helg, t.ex söka mcdonalds. Som arbetsgivare skulle jag sett det som positivt, en tjej som är van med arbete.
Du missar inte så mycket, dejter brukar betala mat och drink, antar att du redan köpt en garderob med kläder ändå. Tjejer kan få mycket gratis för ni vandrar runt med ett hål mellan benen. Bara tar upp elefanten i rummet.
Samt, har du några dyra hobbys? antar inte, det är oftast killar som vill lägga pengar på dyra bilar och elektronik. Har du en telefon? bra, allt du behöver.
Du tjänar ändå rätt okej för att vara tjej och 22 år. Du kan minst avvara 10-13k i månaden, då är du skuldfri efter 1½ år max. Skuldsatt för livet?