2022-04-03, 17:55
Medlem
Vad folk inte förstår är att Ukraina var med och hjälpte den yugoslaviska armen som allierad den tiden och är lika skyldiga sol Serbien,Ryssland för det som hände i yugoslavien srbenica..Dom hjälpte även USA med invasionen av Irak.. Bistod Israeler med bombningar mot oskyldiga civila i Palestina..Kolla nu Ukraina, hur känns det att själv bli drabbad,bombad och massakrerad?Nu kanske ni fick känna av lite på er egna medicin
Citera
2022-04-03, 18:00
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Vi får inte glömma att dessa illdåd begås av vanliga Ryska soldater, och ej av Putin. De må vara inkompetenta på slagfältet men mot värnlösa civila så vågar de tydligen visa sitt rätta ansikte, som de patetiska parasiter de är.

Varje död Rysk soldat ger ett tryggare Sverige.

Sant! Hoppas att styrande i detta land ser till att även följande gäller: Varje deporterad ryss ger ett tryggare Sverige.
Citera
2022-04-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Jag vet att du skrev detta inlägg i vredesmod men jag kunde inte hjälpa att börja skratta rakt ut.

Ber om ursäkt för det.

Iallafall, jag är 110% säker att Putin inte bryr sig om vad väst anser om honom, om han hade brytt sig hade de iallafall försökt vinna propagandaktiget och fake news kriget. De har lämnat walk over på den punkten och fokuserar på att vinna på marken (vilket de gör, hårt).

Han har garanterat några f.d KGB/FSB (förutom han själv) genier som förklarat gör han att när det blir klart för även de mest korkade robotarna (som dig) att Ryssland vunnit kriget så kommer västs media att skrämma den korkade pöbeln med något annat (Covid 19 förmodligen) och ni kommer fokusera på det.

Det finns helt enkelt inget att vinna på att försöka övertyga idioter att västs media bedriver propaganda när ni kommer glömma Ukraina konflikten och återgå till vadhelst meningslöst trams ni gör ändå, så småningom. 😉

Du äger den här forumsdelen bland alla iq-befriade får.

Att många idioter fortfarande envisas med att länka sina fejkkällor (MSM) är häpnadsväckande. Man undrar om de inte fått syntax error i skallen av sina covid-vaccin. Nej ryska soldater dödar inte civila, det är ukrainarna som gör det enligt vad alla civila på plats återberättar. Det är ukrainarna som har våldgästat vanliga invånarnas hem och sagt till dem att dra, det är ukrainarna som plundrar folks hem och har förstört mestadels av Mariupol. Allt har redan länkats 100 gånger från en massa VITTNEN, istället för västs ljugpropaganda. Är det bittra boomers mest på flashan, det skulle förklara ett och annat, inte minst hur ovillig man är att leta efter ren fakta på nätet samt hur okritiskt man tror på globalistmedia.

Ryssarna är dock duktiga på att slå ut bränsletankar, bra strategi. Självklart bryr sig inte Putin om vad rysshatare skriver på nätet, det påverkar inte hur själva kriget/operationen fortlöper. Västs sanktioner har de också kringgått nu och har stärkt sin rubel. Putin kan om han vill stänga av all bränsle till Europa så att folk får frysa men det gör han inte. Men det borde han kanske göra så att väst får klara sig bäst de vill.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-04-03 kl. 18:38.
Citera
2022-04-03, 18:08
Medlem
Ryska försvarsdepartementet bedyrar att inga civila skadats under ryssens ockupation:

During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

https://eng.mil.ru/en/news_page/country/more.htm?id=12415918@egNews

De får nog dra den där med Rödluvan också...
Citera
2022-04-03, 18:08
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriangolsson
Vad folk inte förstår är att Ukraina var med och hjälpte den yugoslaviska armen som allierad den tiden och är lika skyldiga sol Serbien,Ryssland för det som hände i yugoslavien srbenica..Dom hjälpte även USA med invasionen av Irak.. Bistod Israeler med bombningar mot oskyldiga civila i Palestina..Kolla nu Ukraina, hur känns det att själv bli drabbad,bombad och massakrerad?Nu kanske ni fick känna av lite på er egna medicin

Fast de civila som nu ligger slaktade på gatorna i Bucha är väl knappast skyldiga? Vad fan har dessa civila gjort annat än att råka vara i sin hemstad? Är t ex den döda kvinnan med nagellacken i videoklippet skyldig till vad Jugoslaviska armén gjorde för 30 år sedan, eller medskyldig till invasionen av Irak? Eller Israels bombningar av Palestinskt territorium? Du tänker ju helt skruvat och verkar närmast befinna dig i en "warped reality". Sök hjälp, för tusan! Hur fan kan man försvara slakt på civila?
Citera
2022-04-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är en ljusreflex / vattendroppe. Det ser man tydligt här:https://www.youtube.com/watch?v=xkXcex2Id4M
Gör man? När jag använder mig av det officiella klippet vilket jag har länkat till i tråden ser det ut som en hand som rör sig. Samma sak med den här kroppen i backspegeln. Som jag skrev tidigare så kan det finnas sårade personer bland de som ligger där. Alla behöver inte nödvändigtvis vara döda. Jag förstår inte riktigt varför du anser att det är kontroversiellt med sårade bland döda.
Citera
2022-04-03, 18:13
Medlem
Folk är så lättlurade.. eller dumma? Fan är folk så naiva att de tror 100% på allt av piss-media kommer med från väst? Är en sanningen mellan sidorna och de som fattar det är 100 år längre i evolutionen
Citera
2022-04-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ryssland kommer inte att förlåtas på mycket länge.
Barbarer.

Det tog ca 20 år för England/usa att i offentligt börja handla med kadaffi (efter dåren sprängt ett amerikansk passagerarplan) men tyvärr började nog affärerna i det dolda långt innan dess. Så jag ger det tills nästa år innan vissa Eu länder i smyg börjar handla med Ryssland
Citera
2022-04-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Gör man? När jag använder mig av det officiella klippet vilket jag har länkat till i tråden ser det ut som en hand som rör sig.

Du kan sluta hitta på. Ingen tror på den där desperata rysslögnen. Det är en regndroppe. Här bildbevis:
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1510641101643919368

Varje död Rysk soldat innebär ett lite säkrare och friare Sverige.
Citera
2022-04-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Du kan sluta hitta på. Ingen tror på den där desperata rysslögnen. Det är en regndroppe. Här bildbevis:
https://twitter.com/AuroraIntel/status/1510641101643919368

Varje död Rysk soldat innebär ett lite säkrare och friare Sverige.
Som jag skrev tidigare och som du undvek att citera - skrev jag att det bör finnas döda bland de sårade. Det är inte kontroversiellt. Det är inte att ta sida för "rysk propaganda". Låt oss anta att det där klippet stämmer och jag har fel. Hur förklarar du då backspegeln? Jag antar att du kommer leta upp något pro-ukrainskt twitterinlägg som hävdar att jag har fel men jag vill gärna se det. Hur som helst har MOD uttalat sig;

Citat:
Russian Defence Ministry denies accusations of Kiev regime of allegedly killing civilians in Bucha, Kiev Region

All the photos and videos published by the Kiev regime allegedly testifying to some "crimes" committed by Russian servicemen in Bucha, Kiev region are just another provocation. During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones. The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.

We would like to emphasise that all Russian units withdrew completely from Bucha as early as March 30, the day after the Russia-Ukraine face-to-face round of talks in Turkey. Moreover, on March 31, the mayor of Bucha, Anatoliy Fedoruk, confirmed in a video message that there were no Russian servicemen in the town, but he did not even mention any locals shot in the streets with their hands tied.

It is not surprising, therefore, that all the so-called "evidence of crimes" in Bucha did not emerge until the fourth day, when the Security Service of Ukraine and representatives of Ukrainian media arrived in the town. It is of particular worry that all the bodies of the people whose images have been published by the Kiev regime are not stiffened after at least four days, have no typical cadaver stains, and the wounds contain unconsumed blood.

All this confirms conclusively that the photos and video footage from Bucha are another production by the Kiev regime for the Western media, as was the case in Mariupol with the maternity hospital, as well as in other cities.

https://eng.mil.ru/en/news_page/country/more.htm?id=12415918@egNews
Ljuger Ryssland? Jag vet inte men jag tror det kommer att komma fram vad som är sant och lögn efter att kriget är slut.
Senast redigerad av Edgerton 2022-04-03 kl. 18:28.
Citera
2022-04-03, 18:22
Medlem
Vi lär nog få se lite torterade ryska soldater snart finns ett klipp redan på theync där en rysk soldat blir torterad.
Citera
2022-04-03, 18:24
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det tog ca 20 år för England/usa att i offentligt börja handla med kadaffi (efter dåren sprängt ett amerikansk passagerarplan) men tyvärr började nog affärerna i det dolda långt innan dess. Så jag ger det tills nästa år innan vissa Eu länder i smyg börjar handla med Ryssland
Din whataboutism kan du stopoa upp nånstans
Ryssland blir paria i årtionden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in