2022-04-03, 17:18
Medlem
Sjukt att väst tillåtit ännu holdomordor ske
Citera
2022-04-03, 17:19
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Jag vet att du skrev detta inlägg i vredesmod men jag kunde inte hjälpa att börja skratta rakt ut.

Ber om ursäkt för det.

Iallafall, jag är 110% säker att Putin inte bryr sig om vad väst anser om honom, om han hade brytt sig hade de iallafall försökt vinna propagandaktiget och fake news kriget. De har lämnat walk over på den punkten och fokuserar på att vinna på marken (vilket de gör, hårt).

Han har garanterat några f.d KGB/FSB (förutom han själv) genier som förklarat gör han att när det blir klart för även de mest korkade robotarna (som dig) att Ryssland vunnit kriget så kommer västs media att skrämma den korkade pöbeln med något annat (Covid 19 förmodligen) och ni kommer fokusera på det.

Det finns helt enkelt inget att vinna på att försöka övertyga idioter att västs media bedriver propaganda när ni kommer glömma Ukraina konflikten och återgå till vadhelst meningslöst trams ni gör ändå, så småningom. 😉

Visst har ryssen vunnit - det ser ju alla - full kontroll överallt och knappt några förluster.

Är man Putin-anhängare bör man fängslas som landsförrädare!
Citera
2022-04-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej du framför med fake news.Ge oss mer källor. Oberoende.
Jag antar att detta är en oberoende källa eftersom det är det ukrainska försvaret officiella konto. Detta är videon som användaren hänvisar till

https://twitter.com/DefenceU/status/1510372750665433089?cxt=HHwWgoC-nfaA9vUpAAAA

Som användaren säger så rör sig än hand vid 0.10 samt en kropp rör sig vid 1:05. Det är övertydligt. Men bara för att människor ligger där behöver inte alla vara döda. Således, det kan vara sårade personer men visst undergräver det Ukrainas trovärdighet. Det är dock ingen hemlighet att krigsbrott begås på båda sidor. Det jag är orolig för är att detta skall motivera NATO att gå in i ett storkrig mot Ryssland. När den här typen av bilder brukar släppas brukar det öka risken för en amerikansk intervention. Förvisso har USA sagt nej och jag tror inte Pentagon tillåter ett krig men samtidigt verkar det finnas ett ökande press på politikerna att göra mer än att skicka vapen till Ukraina. Jag tycker att hela situationen börjar bli obehaglig. Vi får se vad som händer de kommande dagarna.
Citera
2022-04-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Serbiska Kadovan Karadzic gömde sig och höll sig på flykt pga folkmord efter Bosnien kriget.
Folkmord är ju sett som i princip det mest allvarliga som kan begås.

Hur blir det med Putin och co i ledningen som blir stämplade som folkmordsansvariga?

Är det nu USA/NATO och EU kommer köra all in och skiter i allt? Nu det eskalerar?

Säger vi "fuck it" och skiter i oljan och gasen och kör en kamikaze med allt vad det skulle innebära?

Nej, NATO kommer inte köra all in. För NATO dom kräver svart på vitt fakta att det är krigsbrott.

Tänk lite på saken. Om det var ett faktum att ryssarna:

1. Siktar på att döda så många civila som möjligt
2. Finns inga nazister i Ukraina
3. Ryssar våldtog 10 åringar och spädbarn
4. Putin siktade på att inte bara göra punkt 1 och 3 mot Ukraina men även mot resten av Europa

Om allt detta var ett FAKTUM så hade ww3 startat för länge sen. Nu är nato istället legalistiskt och leker advokat och säger ”nja men… Ukraina är ju inte med i nato så…”. Det innebär att nato helt enkelt inte är övertygade om allt som påstås.

Eller, om det nu är så att punkt 1,2,3,4 är ett faktum ja då innebär det att hela västvärlden är precis lika äckliga kolsupare som Ryssland, precis som en person är om han inte gör något om han bevittnar ett mord. Man är passiv deltagare. Och då borde du fördöma NATO precis lika hårt som Ryssland.
Citera
2022-04-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det skulle krävas mer än vad vi, åtminstone just nu har. och jag är inte säker på att man skulle vinna då både luftvärn och flygvapen skulle behöva bekämpas... även flottan är ett problem..

Alla flygbaser i östra Europa skulle garanterat förstöras...
Har du sett något enda tecken på att ryssarna har den förmåga du insinuerar i Ukraina? Den ryska armén är ett rövarband som går på dålig alkohol. Dessutom verkar deras utrustning vara gammal, dåligt underhållen och opålitlig. Varför skulle dessa kretiner vara ett problem?
Citera
2022-04-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Visst har ryssen vunnit - det ser ju alla - full kontroll överallt och knappt några förluster.

Är man Putin-anhängare bör man fängslas som landsförrädare!
försök! Sverige är inte i krig med Ryssland! Vakna pappskalle!
Citera
2022-04-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
För det första: Srebrenica var en logisk konsekvens utav att rövarband gömde sig där mellan sina räder på serbiska byar.

För det andra: Om ryssen har skjutit folk i civila kläder var det antagligen för att de var illegitima stridande. Vet inte hur många bilder jag har sett på ukrainare som springer runt i civila kläder och AK.
Civila kläder innebär inte per automatik att en person är ett illegitimt mål i krig, precis som att även sjukhus kan vara legitima mål enligt Genevekonventionen om soldater t.ex. skjuter robotar ifrån byggnaden.
Hur vet man det var civila ukrainare skjutna av ryssar? Eller är det ryssar boendes på orten som har blivit skjutna av ukrainare?
Många verkar ha glömt bort att Ukraina har varit en del av Sovjetunionen och därmed befolkas av ryssar. Jag känner en ukrainska som var medlem i det sovjetiska kommunistpartiet när Ukraina tillhörde Sovjetunionen. Hur vet vi att vissa ukrainare inte skulle dra sig för att ta död på sitt eget folk som stödde sovjetiska kommunistpartiet tidigare?
Jag tror inte att situationen och dödandet är så enkelt att förklara, som i termer av svart eller vitt.
Citera
2022-04-03, 17:26
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Fake news från Ukraina, riktigt kass fake news också.

Debunk;
https://streamable.com/41rz61

Glöm aldrig vilka som gav er Ghost of Kiev.
Så en vattendroppe och en förvrängning i sidospegeln? Eller är det ukrainsk jordmagi som komprimerar hela sidan av vägen också i samband med att liket rör sig?
Citera
2022-04-03, 17:28
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Du uppmanar alltså till folkrättsbrott?

Är du säker på att det är folkrättsbrott?
Hur många blev åtalade efter andra världskriget för att ha avrättat tyska lägervakter där det förekom?
Citera
2022-04-03, 17:30
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Är du säker på att det är folkrättsbrott?
Hur många blev åtalade efter andra världskriget för att ha avrättat tyska lägervakter där det förekom?

Det var ett folkrättsbrott, men segrarmakterna ignorerade detta.
Citera
2022-04-03, 17:31
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
försök! Sverige är inte i krig med Ryssland! Vakna pappskalle!

Tyskland var inte i krig med Sverige heller under WWII.... Men Nazister i Sverige borde ha fängslats som landsförrädare.

Enda land vi överhuvudtaget kan hamna i krig med är Ryssland - finns ingen annan fiende, har inte funnits någon annan fiende sedan WWII, officersutbildningen i försvaret är helt inriktade på Ryssen för det är solklart att de är fienden. T90, T80, T72, BMP, BMD, BTR, MTLB = fiendevagnar!

De som inte fattar det är i princip landsförrädare - de bör begränsas i alla sammanhang.
Citera
2022-04-03, 17:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag antar att detta är en oberoende källa eftersom det är det ukrainska försvaret officiella konto. Detta är videon som användaren hänvisar till

https://twitter.com/DefenceU/status/1510372750665433089?cxt=HHwWgoC-nfaA9vUpAAAA

Som användaren säger så rör sig än hand vid 0.10 samt en kropp rör sig vid 1:05.

Nej. Det är en ljusreflex / vattendroppe. Det ser man tydligt här:

https://www.youtube.com/watch?v=xkXcex2Id4M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in