2022-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Null bevis, dette skjer bare i ditt hode

Ja, eksperter har sett på disse tallene, og mener at et vederlag på 10-15 millioner er realistisk, pga tiden som har gått.
Holden har også sett på ektepaktene, og har uttalt at disse har en god forklaring.

Tror ikke Holden uttaler seg slik, hvis det bare er tøv.
Tror heller ikke at helt utenforstående advokater uttaler seg slik, hvis det bare er tøv.

Begrunnelsen har vært, at i tilfellet ektepakten-93 ble lagt til side, så ville forrige ektepakt gjelde. Disse er identiske, bortsett for at huset var i felleseie.

Det er begrenset hvor stor forskjell huset kan utgjøre.

En lettvint påstand. Om du går ut fra at AE fikk sin rettmessige halvpart av fellesboet, opptjent gjennom 18 år, i ektepakten av 1987.

Det kan umulig være riktig.

Det går det an å si, uten å kjenne de nøyaktige tallene.

Det holder å vise til cash-beholdningen herr Hagen hadde opparbeidet seg på begynnelsen av 1990-tallet.

Den eneste logiske forklaringen er at TH svindlet AE da ektepakten ble skrevet. Antakelig med god støtte og hjelp fra sin gode advokatvenn BB.
Citera
2022-04-03, 17:36
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er jo du som har vært naiv, i ditt forsøk på å bevise at TH er psykopat, så har du istedet klart å bevise at du er psykopaten

Vel, slik jeg ser det, så har de fleste nå skjønt at TH er psykopat etter at jeg har påpekt de forskjellige oppfylte kriteriene for forstyrrelsen/diagnosen. Mange har skjønt dette på egen hånd også.
Ordet psykopat har jo blitt til et styggord, så derfor er det greit å si antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Om jeg er psykopat eller ikke, har faktisk ikke noe med saken å gjøre. Det er ikke jeg som er siktet for drap.
Psykopati kaltes tidligere for karakter-avvik. Dette er personer uten noen egen personlighet.
De forandrer personlighet og kan kopiere andres personlighet. Dette betyr igjen at man har å gjøre med en person som er meget farlig. Jeg vil si at et Bandidos-medlem som er dømt for grov vold, men ikke er psykopat, er mindre farlig, for at man vet hvor man har han. Han driver ikke med manipulasjon, og han er den personen han viser at han er.
Man vet mao. når det er på tide å stikke.
Citera
2022-04-03, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
En lettvint påstand. Om du går ut fra at AE fikk sin rettmessige halvpart av fellesboet, opptjent gjennom 18 år, i ektepakten av 1987.

Det kan umulig være riktig.

Det går det an å si, uten å kjenne de nøyaktige tallene.

Det holder å vise til cash-beholdningen herr Hagen hadde opparbeidet seg på begynnelsen av 1990-tallet.

Den eneste logiske forklaringen er at TH svindlet AE da ektepakten ble skrevet. Antakelig med god støtte og hjelp fra sin gode advokatvenn BB.
Mange har misforstått hva ektepakten innebærer. En ektepakt er en avtale som trer i kraft ved skilsmisse eller hvis en av partene dør. Tilføyelsene gjelder altså ikke mens ekteparet er gift.
Etter ektepakten i -93 inngikk huset i THs særeie, og for at dette kunne skje, mottok AEH et vederlag, omtrent tilsvarende halvparten av husets verdi. Eiendommene hun hadde arvet, inngikk i hennes særeie.
I avtalen forpliktet TH seg til å forsørge både barna og AEH, etter en eventuell skilsmisse.
Huset på Gjøvik og hytta på Biri, som AEH arvet av sine foreldre, ble AEHs særeie, pluss hyttetomten ved siden av hytta.

Både bilen, en Citroën BX og pengegaven på 200 000 kroner (tilsvarende 450 000 kroner i 2019) ble mottatt i 1987.

I forbindelse med overdragelsen av huset i S4 til THs særeie i 1993, ble det gitt AEH et vederlag;
- TH måtte betale inn en ekstraordinær betaling på 450.000 kroner på boliglånet (huset på Gjøvik).
- TH måtte finansiere omfattende totalrenovering og utbedringer av huset, som kona arvet fra foreldrene.
- AEH beholdt boretten i S4.

I følge ektepakten -93, måtte TH ved en eventuell skilsmisse;
- dekke utgiftene til parets felles barn frem til de var fylt 18 år, mens AEH skulle dekke egne utgifter av sin egen lønnsinntekt.
- dekke AEHs egne utgifter i de periodene hun var hjemmeværende husmor.
- dekke utgiftene til en bil, tilsvarende en Citroën BX.
Citera
2022-04-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ja litt rart dette at hun trodde th var i bakgrunnen. Maste han om at hun skulle legge på. Bevegelsen på tlf kom etter samtale med teh så de tok seg god tid. Kan th hentet bilen selv? Mb hørte feil. Ble hun spurt om th kunne høres i bakgrunnen eller noe hun sa uoppfordret. Mye vi ikke vet eller mangler innsyn i

Hva mener du her? Hvilken bil var i behov av å bli hentet og hvor ble denne bilen eventuelt hentet fra?
Citera
2022-04-03, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Vel, slik jeg ser det, så har de fleste nå skjønt at TH er psykopat etter at jeg har påpekt de forskjellige oppfylte kriteriene for forstyrrelsen/diagnosen. Mange har skjønt dette på egen hånd også.
Ordet psykopat har jo blitt til et styggord, så derfor er det greit å si antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Om jeg er psykopat eller ikke, har faktisk ikke noe med saken å gjøre. Det er ikke jeg som er siktet for drap.
Psykopati kaltes tidligere for karakter-avvik. Dette er personer uten noen egen personlighet.
De forandrer personlighet og kan kopiere andres personlighet. Dette betyr igjen at man har å gjøre med en person som er meget farlig. Jeg vil si at et Bandidos-medlem som er dømt for grov vold, men ikke er psykopat, er mindre farlig, for at man vet hvor man har han. Han driver ikke med manipulasjon, og han er den personen han viser at han er.
Man vet mao. når det er på tide å stikke.
Nei, vi bare later som, og håper at vi slipper flere innlegg om psykopater.

Du har forsøplet tråden med disse idiotiske påstandene dine.

Sannheten er at vi ikke kjenner TH, men etter 3,5 år kjenner vi deg. Skjønner du forskjellen?
Citera
2022-04-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det må være en årsak til at TH ikke valgte en av de mest åpenbare valgene han hadde, nemlig å be sønn eller datter om å stikke bortom S4 og sjekke forholdene midt på dagen. Den muligheten var visst helt uaktuell for TH å ta i bruk, til tross for den store uttrykte bekymringen.

Han ville visst være der selv.
Han fryktet at noe hadde skjedd kona, hjerteinfarkt og død har vært nevnt. Med tanke på at han selv mistet sin mor som døde av hjerteinfarkt, er det logisk å tenke at han ikke ønsket å utsette sine barn for en slik opplevelse. Forklarer både den store bekymringen og grunnen til at han ikke spurte om noen av barna kunne stikke bortom for å sjekke.
Citera
2022-04-03, 17:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, vi bare later som, og håper at vi slipper flere innlegg om psykopater.

Du har forsøplet tråden med disse idiotiske påstandene dine.

Sannheten er at vi ikke kjenner TH, men etter 3,5 år kjenner vi deg. Skjønner du forskjellen?

Vi kjenner han nok til å kunne konkludere med at han er psykopat, noe som igjen forklarer hvordan han kunne holde på slik han gjorde.
Jeg skjønner at du blir sint og ikke liker meg fordi jeg har påpekt/avslørt dette, og det er nå i og for seg greit.
Citera
2022-04-03, 17:53
Medlem
Citat:
Mange har misforstått hva ektepakten innebærer. En ektepakt er en avtale som trer i kraft ved skilsmisse eller hvis en av partene dør. Tilføyelsene gjelder altså ikke mens ekteparet er gift.
Etter ektepakten i -93 inngikk huset i THs særeie, og for at dette kunne skje, mottok AEH et vederlag, omtrent tilsvarende halvparten av husets verdi. Eiendommene hun hadde arvet, inngikk i hennes særeie.
I avtalen forpliktet TH seg til å forsørge både barna og AEH, etter en eventuell skilsmisse.
Huset på Gjøvik og hytta på Biri, som AEH arvet av sine foreldre, ble AEHs særeie, pluss hyttetomten ved siden av hytta.

Både bilen, en Citroën BX og pengegaven på 200 000 kroner (tilsvarende 450 000 kroner i 2019) ble mottatt i 1987.

I forbindelse med overdragelsen av huset i S4 til THs særeie i 1993, ble det gitt AEH et vederlag;
- TH måtte betale inn en ekstraordinær betaling på 450.000 kroner på boliglånet (huset på Gjøvik).
- TH måtte finansiere omfattende totalrenovering og utbedringer av huset, som kona arvet fra foreldrene.
- AEH beholdt boretten i S4.

I følge ektepakten -93, måtte TH ved en eventuell skilsmisse;
- dekke utgiftene til parets felles barn frem til de var fylt 18 år, mens AEH skulle dekke egne utgifter av sin egen lønnsinntekt.
- dekke AEHs egne utgifter i de periodene hun var hjemmeværende husmor.
- dekke utgiftene til en bil, tilsvarende en Citroën BX.

Er du dum eller.

Svindelen består i at verdien av selskapene Tom Hagen overførte til sitt særeie i 1987, må ha vært feil verdivurdert eller priset. AE hadde rett til halvparten av realverdiene i disse selskapene per 1987.

Det er avkastningen av disse selskapene som har generert 60 mill NOK i begynnelsen av -90-tallet.

Dette er svindel.
Citera
2022-04-03, 17:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Han fryktet at noe hadde skjedd kona, hjerteinfarkt og død har vært nevnt. Med tanke på at han selv mistet sin mor som døde av hjerteinfarkt, er det logisk å tenke at han ikke ønsket å utsette sine barn for en slik opplevelse. Forklarer både den store bekymringen og grunnen til at han ikke spurte om noen av barna kunne stikke bortom for å sjekke.

Og at han selv slappet av i massasjestolen før han dro hjem.
Citera
2022-04-03, 17:56
Avslutad
Citat:
Vi kjenner han nok til å kunne konkludere med at han er psykopat, noe som igjen forklarer hvordan han kunne holde på slik han gjorde.
Jeg skjønner at du blir sint og ikke liker meg fordi jeg har påpekt/avslørt dette, og det er nå i og for seg greit.
Nei, vi vet ikke det gitt!

Men noen må sørge for å holde deg i tømmene. Det har vi skjønt.

Det virker dessuten som at du er personlig engasjert. Kombinasjonen er oppsiktsvekkende og svært mistenkelig. Du har engasjert deg over gjennomsnittet her i tråden. Dette må være klart for alle.

Det er ikke greit å skade mennesker, uansett hvem det gjelder, så bør det straffes.
Citera
2022-04-03, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er du dum eller.

Svindelen består i at verdien av selskapene Tom Hagen overførte til sitt særeie i 1987, må ha vært feil verdivurdert eller priset. AE hadde rett til halvparten av realverdiene i disse selskapene per 1987.

Det er avkastningen av disse selskapene som har generert 60 mill NOK i begynnelsen av -90-tallet.

Dette er svindel.
Du får ta kontakt med ekspertene som har uttalt seg, hvis du synes de er dum.

Jeg stoler mer på disse, særlig etter robotstøvsugerkjøring-hypotesen din
Citera
2022-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Og at han selv slappet av i massasjestolen før han dro hjem.
Muligens, han har uttalt at han "svimet rundt, muligens satt i massasjestolen", eller noe sånn, husker ikke eksakt ordlyden. Han håpte og trodde nok i det lengste at det var en ufarlig grunn til at kona verken svarte eller ringte tilbake. Det kunne jo vært så mangt. Men etter så lang tid som til nærmere halv to, ble bekymringen så stor at han måtte hjem for å sjekke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in