2022-04-02, 18:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArligJude
Eller hur?

The Invincibles, så mäktigt! Att man än idag häpnar över prestationen.

Att andra klubbar vunnit titlar är ju helt betydelselöst.

Mvh ÄrligJude
Skärp dig.

Hur mkt man än vrider och vänder på det, så visar det tydligt att Arsenal’s Invincible-lag ifrån 03/04, är unikt inom den moderna fotbollshistorien. Inget annat lag i EPL har klarat av vad vi klarade den säsongen.

Vettetusan var du har fått för dig att jag menar att bragder o titlar som andra klubbar står för är ”betydelselöst”, naturligtvis så påstår jag inte det.
Citera
2022-04-02, 19:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Skärp dig.

Hur mkt man än vrider och vänder på det, så visar det tydligt att Arsenal’s Invincible-lag ifrån 03/04, är unikt inom den moderna fotbollshistorien. Inget annat lag i EPL har klarat av vad vi klarade den säsongen.

Vettetusan var du har fått för dig att jag menar att bragder o titlar som andra klubbar står för är ”betydelselöst”, naturligtvis så påstår jag inte det.

Inget annat lag har tagit lika många poäng som Citys 100p 17/18. Unikt.
Tre ligatitlar i rad av Manchester United (1998/99, 1999/00, 2000/2001). Unikt.
Flest vinster under en säsong Premier League: 29, Chelsea, 2004-05, 2005-06. Unikt.

I år kan Liverpool få fyrtal i titlar. Unikt om så sker.
Men lär inte hända, det vore nämligen... unikt.
Citera
2022-04-02, 19:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Flest vinster under en säsong Premier League: 29, Chelsea, 2004-05, 2005-06. Unikt.

Givetvis. Men alla dessa rekord som du drog upp tror jag kommer att slås inom en viss tid, det tror jag däremot inte kommer att ske med AFCs Invincible rekord. Det tog mer än 100 år tills ngt lag klarade av att kopiera Preston’s uppgift, och jag tror nog att det fort kan gå 100+ år innan ngt annat lag i den engelska högstadivisionen klarar av att kopiera AFCs bragd ifrån 03/04 säsongen.
Citera
2022-04-02, 19:57
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Givetvis. Men alla dessa rekord som du drog upp tror jag kommer att slås inom en viss tid, det tror jag däremot inte kommer att ske med AFCs Invincible rekord. Det tog mer än 100 år tills ngt lag klarade av att kopiera Preston’s uppgift, och jag tror nog att det fort kan gå 100+ år innan ngt annat lag i den engelska högstadivisionen klarar av att kopiera AFCs bragd ifrån 03/04 säsongen.

Men oavsett hur och när en klubb gör det så kommer du att uppfinna anledningar till hur AFC gjorde det bättre
Citera
2022-04-02, 20:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ilkay Gündogan has scored his 34th Premier League goal for Man City, making him the outright top scoring German in Premier League history, overtaking Mesut Özil

Inga direkt tyska målmaskiner i England.
Citera
2022-04-02, 20:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Men oavsett hur och när en klubb gör det så kommer du att uppfinna anledningar till hur AFC gjorde det bättre
Haha... Nej, absolut inte.

Men jag tror dock att både jag och du ligger och vilar under en massa jord den dagen när ett lag klarar av att kopiera Arsenal’s bedrift ifrån våran Invincible säsong - om det kommer att ske öht.
Citera
2022-04-02, 22:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu kan man iaf tryggt ta och konstatera en gång för alla att Man United är definitivt ute ur topp 4 racet. Synd att Leicester inte fick med sig 3p, de var betydligt bättre och var mkt närmare segern än vad MU var.

I övrigt så är det ju helt komiskt att se vilken bias dessa FA-dockor i VAR rummet har varenda gång när Man Utd får en boll mot sig.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-02 kl. 23:02.
Citera
2022-04-02, 23:15
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Fyra titlar skulle inte göra dem unika bland engelska lag.
Citera
2022-04-03, 00:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Just dessa fyra vore unikt.
Citera
2022-04-03, 09:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Nu har vi ju pratat om vilka 4 titlar det gäller här i tråden så det borde vara underförstått.

Själv tror jag ligan kommer leva så länge inte Liverpool går och förlorar på Eithad, då blir det troligtvis en rysare in till sista omgången.

Sedan har Liverpool egentligen en ganska så bekväm väg till CL semi. Sedan är det semi mot City I FA cupen vilket kommer vara en 50/50 match.

Att vi tar dessa 3 titlar är möjligt, knappast omöjligt men knappast troligt heller. Gissar på att lfc tar en till titel iår, vilken det blir vågar jag inte gissa på.

Man får som lfc supporter passa på att njuta nu också, inte länge sedan man satt och hoppades på att balotelli, Borini eller Lambert skulle frälsa oss där framme.
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-03 kl. 09:05.
Citera
2022-04-03, 09:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vad baserar du det på 🤔

Finns inget engelsk lag som har vunnit PL, CL, FA & Ligacup samma år! Extremt svårt att göra men så länge Liverpool har den möjligheten är det relevant att få nämna det som en möjlighet även om procenten är mycket låg så är det fortfarande på pappret möjligt..
Citera
2022-04-03, 09:30
Medlem
Enligt The Mirror verkar det som Salah och Liverpool är väldigt nära en överenskommelse om ett nytt kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in