2022-04-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men de kanske är bättre än de omodifierade ryska?

Svårt att säga, vi hade vad jag minns ingen beväpning på vagnen utan var uteslutande en bandgående sjuktransport som kunde ta skadade till och från fältsjukhuset oavsett terräng, på så sätt var de såklart väldigt bra. Jag tror att vi hade 1 eller 2 per kompani.
Citera
2022-04-01, 22:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Har du också en moped med öppet tanklock ??

Nej jag har en stinger-robot!
Citera
2022-04-01, 22:53
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Men vänta lite... är inte Ryssarnas grejor mer "fältmässiga" än tex USAs..
Ryssarnas flygplan startar och landar på stubbåkrar, medans USAs behöver bonade golv..

Kan vara hur fältmässiga som helst men det spelar ingen roll om du inte underhåller dina prylar.
Citera
2022-04-01, 22:53
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Men vänta lite... är inte Ryssarnas grejor mer "fältmässiga" än tex USAs..
Ryssarnas flygplan startar och landar på stubbåkrar, medans USAs behöver bonade golv..
Jo det är därför man körde över ett litet skitland på en vecka. Den cpeciella operationen var över innan den knappt hann börja
Citera
2022-04-01, 22:54
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Kan vara hur fältmässiga som helst men det spelar ingen roll om du inte underhåller dina prylar.
Det blir ju inte bättre av att man sätter en apa bakom spakarna
Citera
2022-04-01, 22:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jodå vi är många som "tror och tycker" men ingen vet..
Vi skall nog vara väldigt tacksamma över att USA och England inte blandar sig in mer än dom gör.
Ryssarna kan nog ta det lite fel "för oss".
Ja, visst är vi många som tycker och tror.

Ska jag vara ärlig trodde jag att USA skulle hetsa mer än man gjort. Hittills ett par gliringar från Biden. England känns mer labilt. Faktiskt.
Citera
2022-04-01, 22:57
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Nejnej,,, jag menar alltså att vi i väst är så duktiga.
USA har ju "vunnit" varenda krig sedan 1950... eller hur !?
Det tror jag inte.
Varför startar du inte några trådar om det?
RoSsija sTroNK!
Citera
2022-04-01, 22:58
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Här har man trott att vi hade ""HiTech"

Sverige använde aldrig Pbv 501. De 350 vagnarna förrådsställdes nästan omgående efter leverans och bara en årskull hann utbildas på Pbv 501 innan den blev överflödig i och med införandet av stridsfordon 90. Därefter stod de i förråd i fem år innan de såldes tillbaka till det tjeckiska företag som renoverat dem. Ukraina ska få 56 st. Man undrar lite vart de övriga 294 st vagnarna tog vägen.
Citera
2022-04-01, 22:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Såklart att alla ljuger,,, du med :-)

Jo men vad bra.

Nu tycker jag inte att jag gör det i det vi diskuterar, men att du tycker att du ljuger känns bra.

En gång kanske du istället vill försöka hålla dig till någon form av sanning, och då kan diskussionen utvecklas.
Citera
2022-04-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Troligtvis sköts det av Nato och västländer av hundratals analytiker och AI.

Stämmer, var någon artikel i större engelsk/amerikansk tidning. Där man också nämnde att USA var lite ovilliga till en början av att dela med sig för mycket info. Då det avslöjar hur mycket de egentligen kan se och följa. Men att man ändå valde att dela med sig av alla underrättelser.

Jag undrar hur mycket av detta Kina själv kommer ta till sig efter detta kriget?
Underligt också att de heller inte bistår ryssen? Då de själva borde ha bättre övervakning från rymden än ryssarna själva har med sina satelliter, iallafall inget som hittills har framkommit.
Citera
2022-04-01, 23:00
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och det är vad de som är redo att strida borde fråga sig. Varför? Varför hsatrar man Ryssland som har många bruster, men som står upp mot lgbtqsrwtøsr och som vill påverka våra barn i en sjuk riktning.

Då de försöker förgripa sig på mina barn så dödar jag dem.

Rysslandsfanatiker har ju mer än en gång förklarat att man ska ge sig om motståndaren är övermäktig. Alltså inte göra ett skit och låta saker ske helt efter angriparens önska och villkor. Bör du då stanna upp och se på om en stor grupp människor förgriper sig på dina barn?
Citera
2022-04-01, 23:00
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry

De ryska jetmotorerna är tydligen notoriskt underhållskrävande också. Vissa delar av motorn kräver fullständig genomgång eller utbyte efter en bråkdel av gångtiden jämfört med motsvarande stridsflygplan från väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in