2022-04-01, 11:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Med det inlägget visar du hur ovillig du är att se saker från ett annat håll. Är man fast i sin förvissning om att det politiska spelet är avgjort är man bra korkad, skulle jag säga. Jag är ingen anhängare av C:s nuvarande politik, men särskilt viktigt i år är att lyssna och läsa in sig på vad politikerna lovar. Att stänga av för att man inte gillar talaren är att sluta sig och att överge den intellektuella nyfikenheten och öppensinnigheten för den dogmatiska tron. Du har inte lyssnat på Lööf på ett tag, så det du föreställer dig att hon står för bygger just på din tro.

Hon har ju korkade åsikter men det kan jag stå ut med. Jag tål henne inte som människa. Tillgjordheten och falskheten, den nedlåtande attityden, den gnälliga enerverande rösten, det påklistrade fejk-leendet och när hon låtsas bli arg eller upprörd. Hur hon aldrig kan diskutera i sak utan bara i självupplevda känslotillstånd. Hur hon alltid tar saker ur sin kontext för att kunna göra en halmgubbe att angripa. Hur hon istället för att svara rakt på en fråga kommer med barnsliga ideologiska plattityder. Som du märker har jag sett mycket av henne innan jag fick nog.
Citera
2022-04-01, 12:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Al Dewany skrev i chatten till sin krönika idag att Aftonbladet hade fått in mer rapporter som inte var ngn smickrande läsning.. så det kommer nog mer snart.

Aftonbladet har gjort ett riktigt bra gräv här. Jag antar att sossar inte gillar samarbetet med centern heller. Bara Annie gillar sin breda midja.
Citera
2022-04-01, 12:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Fler tunga namn har ju hoppat av senaste året. Vice ordförande Anders W Johnsson liksom ekonomiskpolitiske talesmannen Emil Källström.

Avhopp ? Dom sitter på feta poster i Centerns stora borg.

Anders som VD på Randello och Emil är vVD på SEKAB
Citera
2022-04-01, 12:56
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Högste ansvarige, ja. Den som är högst ansvarig för den dåliga arbetsmiljön är inte alltid chefen.

Hon såg till att narcissisten Alexander Bard slängdes ut ur partiet innan han orsakade för mycket skada. Det var bra, för ingen klok person vill ha med honom att göra någon längre tid. Nu sker avhopp och många är snabba på att anklaga Lööf för dessa, trots att inget tyder på att anklagelserna är rätt riktade.

Men jag vet inte så mycket om hennes ledaregenskaper. Att ledas av en partiledares infall och nycker är inget som tilltalar mig. Ett sånt samhälle vill jag inte heller ha.

Ehm jo. Ansvarig för arbetsmiljön är alltid chefen. Det spelar ingen roll vilka incidenter som skett eller hur de skett. Det är chefens uppgift att fånga upp och lösa problemen oavsett vilka forum eller delegeringar som bedöms nödvändiga.

Presterar man på jobbet som chef så blir man inte anklagad för dålig arbetsmiljö ens av misstag.
Hur tänker du egentligen?
Citera
2022-04-01, 13:11
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Ehm jo. Ansvarig för arbetsmiljön är alltid chefen. Det spelar ingen roll vilka incidenter som skett eller hur de skett. Det är chefens uppgift att fånga upp och lösa problemen oavsett vilka forum eller delegeringar som bedöms nödvändiga.

Presterar man på jobbet som chef så blir man inte anklagad för dålig arbetsmiljö ens av misstag.
Hur tänker du egentligen?

Inskickad för att förvilla oss andra i tråden?
Citera
2022-04-01, 13:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Kan ju helt enkelt vara så att man är oense om 4 eller 6 år är lämplig byxmyndighet?
Citera
2022-04-01, 13:28
Medlem
TheKhurgans avatar
På tiden att det korthuset faller ihop.
Det måste fan vara Sveriges värsta parti.
Citera
2022-04-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
På tiden att det korthuset faller ihop.
Det måste fan vara Sveriges värsta parti.

I god konkurrens. Vi har t.ex. Miljöpartiet, Feministiskt Initiativ och Liberalerna.

Men ett parti som leds av en rabiat kvinna med Ayn Rand som ideologisk ledstjärna är onekligen svårslaget.
Citera
2022-04-01, 14:41
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Jag har en bekant som jobbat under Annie Lööfs skräckvälde och hen säger att människan är den mest beräknande och illasinnade människan hen stött på i sitt liv.

Jag har väntat länge på att detta skulle brisera och nu har det skett.
Väldigt bra att missförhållandet i detta parti fick komma till ytan och se dagens ljus.

Annie är ett enda stor katastrof..
Citera
2022-04-01, 14:48
Medlem
Pomperipossa76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4Ma5A/centerpartiet-skakas-av-internt-kaos-kritik-mot-annie-loof
https://www.expressen.se/nyheter/flera-larmar-om-internt-kaos-inom-c-trojka/

Stabschefen. Politisk sakkunniga. Pressekreterare. C skakas nu av en mängd avhopp och sjukskrivningar. Annie Lööfs skräckvälde beskrivs som toppstyrt och något som för tankarna till diktaturer. Folk gråter på kansliet.
"Internt kaos". Så beskriver Centerpartiets eget kansli tillståndet. Sedan i höstas har närmare 15 personer slutat. Den psykosociala arbetsmiljön beskrivs som vedervärdig. Medarbetare vittnar om mobbing, trakasserier och toppstyrning. Folk gråter på kansliet. Medarbetare vittnar om att det internt saknas energi och att partiet har "kört fast".
– Det är den värsta arbetsplats jag någonsin varit på i hela mitt liv, säger en som slutat.
Partiet lider brist på intern demokrati. Istället styrs partiet med järnhand av en "ledartrojka". Utöver problemet med toppstyrningen beskrivs hur partiet fumlar vilset efter låsningen av mittenvalsstrategin. En stor mängd centerpartister har senaste tiden avslöjats som pedofiler vilket bidrar till ännu sämre stämning inom partiet.
Annie Lööf och Centerpartiet delar inte medarbetarnas bild utan kallar massavhoppen och de psykosociala sjukskrivningarna som "naturlig personalomsättning".
- Är rödskrikan Annie Lööf lite av en diktator?
- Bör Centerpartiet lyssna på de sjuka, mobbade och utbrända medarbetarna?

Ingen nyhet direkt. Detta visste man redan när häxan tillträdde att hon är en diktator.
Nu kommer allt på ytan.
Citera
2022-04-01, 16:41
Medlem
Overminds avatar
Annie Nööf är en vidrig människa, definitivt en narcissist eller kanske till och med en psykopat? Hennes tomma iskalla blick gör mig sjujävla obekväm och jag finner den riktigt obehaglig.

Hon styr nog Centerpartiet med järnhand. Ändå häftigt folk vågar prata öppet nu. Finns nog en hel del mer att gräva i.
Citera
2022-04-01, 16:42
Medlem
Citat:
Rasism. Har du inte kommit längre än till orten-nivå?

Jag har tittat på det numera legendariska klippet med Annie Lööf och Jordan Peterson hos Skavlan några gånger. Vad jag kan se och höra av Annie Lööf där så kan jag inte avgöra någon härskarteknik eller något vansinne. Att hon inte håller med Peterson är väl inte samma sak som att hon skulle vara vansinnig?

I andra sammanhang där Annie Lööf förekommer har jag inte heller kunnat avgöra någon härskarteknik eller något vansinne hos henne. Kanske är jag inte så observant, men jag tycker mig vara det för det mesta.

Jordan Peterson är å andra sidan en man som har ganska många skruvar lösa. Han är ingen jag skulle lita på som professor än mindre som psykolog. Men har breddat sig så mycket och har åsikter om det mesta, så han står nästan inte för något längre.

När det gäller rasism-kommentaren var jag för helvete ironisk, har du nån diagnos som inte kunde förstå det?

När det gäller jordan peterson och den intervjun så är den välkänd på internet som ett retoriskt mästervärk där han sågar annie lööf längs fotknölarna. Många stora youtubers har uppmärksammat detta och att Annie totalt undviker att svara på de väldigt tydliga och sakliga argumenten.

Det handlar inte om att hon inte håller med. Det handlar om att hon vägrar bemöta hans argument överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in