Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-01, 10:08
  #37
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Denna trenden är starkare i Sverige än i något annat land.

Är svenska män latare än män i andra länder ?
Då kan man spika invandringen.

Jag gissar på styrd kulturutplåning. Men jag ser inte tillräckligt på TV för att kunna bekräfta det .
Citera
2022-04-01, 10:10
  #38
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Det är hipsters som kompenserar sina små snoppar och svajiga självbild.
Citera
2022-04-01, 10:17
  #39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Svenskar är bra, bättre än de allra flesta när det kommer till teknik, innovation och utveckling. Svenskar bör vara mer måna om sin kultur och här i västvärlden har männen alltid rakat sig och burit kostym.

Visst är det overkligt att se ett så stolt folk som svenskarna ta efter dessa efterblivna muselmanska seder. Det är en skam.

Svenska regenter som Birger Jarl, Gustaf II Adolf, Carl IX, Gustav Vasa, Erik XIV, Johan III, Sigismund, Katl XV, Oscar II och även Gustav V bar skägg allihop.

Exempelvis Oden och Tor är ju berömda för sina skägg - och där har du väl svensk kultur...

En återgång till skägg är snarare en återgång till det historiskt och traditionellt svenska.
Med det inte sagt att jag förespråkar skägg - men att påstå att svensk män alltid har rakat sig är ju helt enkelt inte sant.
Citera
2022-04-01, 10:18
  #40
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Svenska regenter som Birger Jarl, Gustaf II Adolf, Carl IX, Gustav Vasa, Erik XIV, Johan III, Sigismund, Katl XV, Oscar II och även Gustav V bar skägg allihop.

Exempelvis Oden och Tor är ju berömda för sina skägg - och där har du väl svensk kultur...

En återgång till skägg är snarare en återgång till det historiskt och traditionellt svenska.
Med det inte sagt att jag förespråkar skägg - men att påstå att svensk män alltid har rakat sig är ju helt enkelt inte sant.
Men det är inte riktigt den trenden som råder i samhället nu.
Citera
2022-04-01, 10:19
  #41
Medlem
jesussugers avatar
Oftas osäkra män som bär skägg
Hemma är dom kärringen
Men med skägg kan dom visa att dom har lite manlighet kvar när dom visar sig ute
Citera
2022-04-01, 10:21
  #42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då kan man spika invandringen.

Jag gissar på styrd kulturutplåning. Men jag ser inte tillräckligt på TV för att kunna bekräfta det .

Du behöver givetvis inte se det på TV för att bekräfta det - du har ju redan glatt accepterat att en okänd person på flashback helt utan källhänvisningar påstår att det är så..
Citera
2022-04-01, 10:23
  #43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är inte riktigt den trenden som råder i samhället nu.

Inte? Du vet att det inte är det?

Men då kanske det är det ryskt traditionella Tsar-modet som slagit ner som en bomb på södermalm, det tror jag, så måste det vara - för det kan ju inte bara vara modet som går i cykler så som det alltid har gjort? Nej, nej - historien upprepar sig aldrig..
Citera
2022-04-01, 10:24
  #44
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du behöver givetvis inte se det på TV för att bekräfta det - du har ju redan glatt accepterat att en okänd person på flashback helt utan källhänvisningar påstår att det är så..
Kungagrejen är utesluten.
Men det vore bra att få det om Sverige styrkt. Är skäggtrenden starkare i SVerige än t.ex Norge eller Finland? De har väl lägre invandring.

Jag är övertygad om att media kan styra detta via samordning av påverkan. Bara att trenden skulle vara starkare i SVerige skulle tyda på att den är styrd.
Citera
2022-04-01, 10:26
  #45
Avstängd
Kan inte direkt tro att dessa stora skägg senaste åren EJ är slumpartade? Muslimerna & islam tog över sverige, & helt plötsligt lät tribaltatuerade svenskar sina skägg växa ut? Slump?
Citera
2022-04-01, 10:27
  #46
Medlem
BuckshotBills avatar
Nej, det började med Tough Viking och sedan började de odla skägg. Det har inte med muslimerna att göra.
Citera
2022-04-01, 10:30
  #47
Avstängd
wwrs avatar
Det här med vikingar och kungar kan man bara glömma. Det finns inga grupper som är mer motarbetade i media.

Vikingarna upptäckte amerika, nya genetiska rön stöder det. Massmedia mörklägger. Meghan och Harry fick en miljard av Netflix för att baktala sin famlilj etc. Glöm vikingar och kungar i denna tråd.
Citera
2022-04-01, 10:39
  #48
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är hipsters som kompenserar sina små snoppar och svajiga självbild.
Verkligen! Jag är rätt lycklig med att jag bara kan få 1cm skäggväxt så jag kan aldrig se ut som ett skogsmongo.

Sen finns det dom som till och med färgar skägget eftersom de inte vill visa att de börjar få grått skägg haha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback