2022-03-31, 22:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Finns många andra som gjort i tråden. Ett klassiskt stockholmsderby mellan DIF-AIK på ett fullsatt globen slår ju allt i svensk klubbhockey.

Ett större mediaintresse.

SSK erkänner jag att jag är partisk till men det är en klassisk klubb med åtminstone den elfte största arenan i Sverige och skulle ssk börja prestera så skulle publiksiffrorna även här gå upp. Tre sthlms l
län baserade lag som slåss om slutspelsplatser hade varit väldigt bra för ishockeyn, bara o jämföra med de tre klubblagen i allsvenskan i fotboll.

De matcherna är magiska! de håller jag med om! nostalgi när man såg dessa matcher som liten! de hade allt...
Citera
2022-03-31, 22:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du kan inte räkna så. Timrå är en liten skitort. Det bor ca 58 000 personer i sundsvall.

Jag har varit på många ställen i norrland. Södertälje är en mycket finare arbetarstad än vad timrå är.

jo hoppas dif vinner men lär knappast ske.

Det bor 100k i Sundsvallskommun... Öh jo du kan räkna så.

Timrå är ett klassisktlag de hör hemma i högsta serien... men inte på bekostnad utav Djurgården.
Citera
2022-03-31, 22:49
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Du kan inte räkna så. Timrå är en liten skitort. Det bor ca 58 000 personer i sundsvall.

Jag har varit på många ställen i norrland. Södertälje är en mycket finare arbetarstad än vad timrå är.

Timrå är väl hela den regionens lag? Folk verkar inte fatta att hela sverige inte är ihopträngda i storstadsområdena.
Citera
2022-03-31, 22:51
Medlem
Citat:
Finns många andra som gjort i tråden. Ett klassiskt stockholmsderby mellan DIF-AIK på ett fullsatt globen slår ju allt i svensk klubbhockey.

Ett större mediaintresse.

SSK erkänner jag att jag är partisk till men det är en klassisk klubb med åtminstone den elfte största arenan i Sverige och skulle ssk börja prestera så skulle publiksiffrorna även här gå upp. Tre sthlms l
län baserade lag som slåss om slutspelsplatser hade varit väldigt bra för ishockeyn, bara o jämföra med de tre klubblagen i allsvenskan i fotboll.
Jag kan sträcka mig till att DIF kan tillföra något till SHL med tanke på deras historia och intresset de skapar. Dock suger de ju så in i helvete mycket just nu och har tappat allt vad ”Järnkaminerna” står för! En sån gammal klassisk Järnkamin som exempelvis Jimmy Ölvestad måste väl kaskadspy rätt ut i luften när han ser hur en muppjävel som Sörensen beter sig i Djurgårdens färger t.ex.

De andra två pissiga rövgängen du nämner har dock inget att tillföra SHL, eller egentligen någon hockeyserie överhuvudtaget!
Citera
2022-03-31, 22:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Timrå är väl hela den regionens lag? Folk verkar inte fatta att hela sverige inte är ihopträngda i storstadsområdena.

Tackar !
Citera
2022-04-01, 05:15
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

1. Vi leder med 3-0 i matcher och ni kan beklaga och intala er bäst ni vill att SHL "behöver" ett lag från Stockholm.

2. Timrå har ett av Sveriges bästa företagsklimat, till skillnad från Södertälje.

3. Södertälje är knappt att betrakta som en svensk stad överhuvudtaget.

4. När den så kallade huvudstaden står utan lag i SHL kan ni alltid torka tårarna med papper från Östrand.
Citera
2022-04-01, 05:50
Medlem
Suecokids avatar
Djurgården i final 2010
Åker ur 2012

Djurgården i final 2019
Åker ur 2022

Det går fort i hockey!

Att SHL skulle behöva ett stockholmslag är bara skitsnack! Allsvensk hockey med aik, tälje och djurgårn kommer verkligen blomstra fram intresset både här och där, kanske att SHL som liga känner sig lite hotad, men så kan det va ibland. Det bästa som kan hända nu är att HV failar och att nåt bonngäng som typ Kristianstad, BIK eller Mora går upp.
Citera
2022-04-01, 06:59
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
1. Vi leder med 3-0 i matcher och ni kan beklaga och intala er bäst ni vill att SHL "behöver" ett lag från Stockholm.

2. Timrå har ett av Sveriges bästa företagsklimat, till skillnad från Södertälje.

3. Södertälje är knappt att betrakta som en svensk stad överhuvudtaget.

4. När den så kallade huvudstaden står utan lag i SHL kan ni alltid torka tårarna med papper från Östrand.

Södertälje har ca 100 000 invånare, Timrå har 18 000.

Södertälje har några av Sveriges största och mest kända företag här, Timrå har den lokala korvkiosken.
Citera
2022-04-01, 07:01
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Djurgården i final 2010
Åker ur 2012

Djurgården i final 2019
Åker ur 2022

Det går fort i hockey!

Att SHL skulle behöva ett stockholmslag är bara skitsnack! Allsvensk hockey med aik, tälje och djurgårn kommer verkligen blomstra fram intresset både här och där, kanske att SHL som liga känner sig lite hotad, men så kan det va ibland. Det bästa som kan hända nu är att HV failar och att nåt bonngäng som typ Kristianstad, BIK eller Mora går upp.

Ja, det ska bli intressant o se hur publikintresset blir nästa år i HA och SHL.

Snart finns ju alla de intressanta lagen i HA. Tur för shl att de har Malmö o Frölunda kvar. Tror hv går upp i år, men ja annars är det ju många större städer som finns i HA.
Citera
2022-04-01, 07:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Snart finns ju alla de intressanta lagen i HA. Tur för shl att de har Malmö o Frölunda kvar. Tror hv går upp i år, men ja annars är det ju många större städer som finns i HA.
Tror aik får en boost av att DIF är där nere. Tänk om vi (Bajen) skulle ta oss upp till allsvenskan. Mamma mia. Man får drömma för hockeysektionen är döende och så länge man lirar i en asbestfylld arena i fel sida av stan är det svårt att locka folk.
Citera
2022-04-01, 07:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Om Timrå kan vinna tre matcher mot Djurgården, så då kan Djurgården göra det också, sen sista matchen kan gå hur som helst, så än finns det hopp för Nollåttorna.
Citera
2022-04-01, 08:06
Medlem
Suecokids avatar
Citat:

Man får ändå se det som det är, SHL är alltid SHL, HA är lillebror, oavsett vad. Sen är det bara bra att man sprider ut intresset, kanske till den grad att HA får lite för mycket av kakan, men det är bara bra, att låta andraligan växa är bara positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om Timrå kan vinna tre matcher mot Djurgården, så då kan Djurgården göra det också, sen sista matchen kan gå hur som helst, så än finns det hopp för Nollåttorna.

Självaste Djurgården va ett mål ifrån en sån upphämtning, 2011 mot Luleå. Som underdog t.o.m. Så nog finns det alltid hopp, men frågan är om man förvaltar hoppet på rätt sätt? Förmodligen inte. I match 4 kommer djurgårdarna gå ut och knappt bry sig, en avslagen match där Timrå tokdominerar, till siffrorna 7-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in