2022-03-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Exakt en förort, ca 18 k bor där. En liten by i stort sett.

Precis en flugskit på kartan-men med ett hockeylag som en gång huserades av Lill-strimma Svedberg i egen hög person. Respekt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Svedberg
Citera
2022-03-31, 22:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Precis en flugskit på kartan-men med ett hockeylag som en gång huserades av Lill-strimma Svedberg i egen hög person. Respekt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennart_Svedberg

Att påstå att Timrå inte är ett klassiskt lag är ju mer än lovligt dumt

en flugskit på kartan? jag vet lixom inte vad ni tror men stora delar av Sverige hyser inte en befolkning på 2.5m+ människor!
Citera
2022-03-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

en flugskit på kartan? jag vet lixom inte vad ni tror men stora delar av Sverige hyser inte en befolkning på 2.5m+ människor!

?????????????
Och ja jag är skolad .
Läste du länken på Wiki om Lill-Strimma ?
Citera
2022-03-31, 22:36
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:

Det finns 112 större orter än Timrå i Sverige. Vet inte vem som skrivit att det finns 2.5 miljoners städer i Sverige.

Det är duktigt att ni får vara med i SHL med så få människor men det är ett tråkigt lag från en tråkig stad med väldigt få människor.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Timr%C3%A5
Citera
2022-03-31, 22:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
?????????????
Och ja jag är skolad .
Läste du länken på Wiki om Lill-Strimma ?

Jag vet mycket väl vem Lill-Strimma är! enda utlänning som fått åka över till Sovjetunionen för att träna med deras lag. Född o uppvuxen i Timrå, målare till yrket.

Citat:
Det finns 112 större orter än Timrå i Sverige. Vet inte vem som skrivit att det finns 2.5 miljoners städer i Sverige.

Det är duktigt att ni får vara med i SHL med så få människor men det är ett tråkigt lag från en tråkig stad med väldigt få människor.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Timr%C3%A5

Återigen... Timrå är en förort till Sundsvall en kommun på 100k invånare! större delen av Timrås supportrar hittar du i Sundsvall, förövrigt har du ens varit i Timrå? det är helt klart ett trevligare ställe än Slöddertälje.

Vem har sagt att de finns 2,5m städer i Sverige? jag syftade på sthlm där det bor 2,5m...

Däremot så hoppas jag Djurgården vinner denna serien på ett mirakulöst sätt med 4-3... då SHL skulle kännas urvattnad utan ett Sthlms lag där.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-03-31 kl. 22:41.
Citera
2022-03-31, 22:40
Medlem
Citat:
Tråkigt att DIF åker ut. Eventuellt blir det bättre publiksiffror i HA. Tror inte på att stänga ligor, eftersom det är väldigt spännande med vilka lag som går upp/åker ur en serie med.

Fast det här är dåligt för svensk hockey, finns risk att det blir som bandy eller speedway med mest lag från småorter, ok jag tar i nu då vi har lag som frölunda och malmö.

men shl hade behövr lag som dif. aik och ssk och kanske slippa lag som timrå, oskarshamn.

HA blir mer intressant nästa säsong än vad SHL blir.

jag kommer kunna gå på fler bortamatcher ändå och se ssk vinna mot aik och dif på hovet med.

Du får gärna utveckla varför du anser att dessa lag skulle behövas i SHL!
Citera
2022-03-31, 22:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varför är du så tyst i denna forumdel?

För att han är en pajas som håller på Djurgården och Växjö samtidigt som han är besatt av AIK.
Citera
2022-03-31, 22:41
Medlem
Citat:
Jag vet mycket väl vem Lill-Strimma är! enda utlänning som fått åka över till Sovjetunionen för att träna med deras lag. Född o uppvuxen i Timrå, målare till yrket.

Återigen... Timrå är en förort till Sundsvall en kommun på 100k invånare! större delen av Timrås supportrar hittar du i Sundsvall, förövrigt har du ens varit i Timrå? det är helt klart ett trevligare ställe än Slöddertälje.

Bra där då är vi överens att jag INTE dissar vare sej Timrå eller hockey Sverige.
Citera
2022-03-31, 22:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Bra där då är vi överens att jag INTE dissar vare sej Timrå eller hockey Sverige.

Men hoppas ändå på att Djurgården lyckas med de omöjliga! för som sagt SHL kommer inte kännas som SHL utan ett sthlms lag.
Citera
2022-03-31, 22:43
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Du får gärna utveckla varför du anser att dessa lag skulle behövas i SHL!

Finns många andra som gjort i tråden. Ett klassiskt stockholmsderby mellan DIF-AIK på ett fullsatt globen slår ju allt i svensk klubbhockey.

Ett större mediaintresse.

SSK erkänner jag att jag är partisk till men det är en klassisk klubb med åtminstone den elfte största arenan i Sverige och skulle ssk börja prestera så skulle publiksiffrorna även här gå upp. Tre sthlms l
län baserade lag som slåss om slutspelsplatser hade varit väldigt bra för ishockeyn, bara o jämföra med de tre klubblagen i allsvenskan i fotboll.
Citera
2022-03-31, 22:45
Medlem
Citat:
Men hoppas ändå på att Djurgården lyckas med de omöjliga! för som sagt SHL kommer inte kännas som SHL utan ett sthlms lag.

Ja lite torrt känns det nu , tack för bra feedback
Citera
2022-03-31, 22:45
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:

Vem har sagt att de finns 2,5m städer i Sverige? jag syftade på sthlm där det bor 2,5m...

Däremot så hoppas jag Djurgården vinner denna serien på ett mirakulöst sätt med 4-3... då SHL skulle kännas urvattnad utan ett Sthlms lag där.

Du kan inte räkna så. Timrå är en liten skitort. Det bor ca 58 000 personer i sundsvall.

Jag har varit på många ställen i norrland. Södertälje är en mycket finare arbetarstad än vad timrå är.

jo hoppas dif vinner men lär knappast ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in