2022-03-31, 19:42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Sedan statskuppen 2014 har den judiska regimen angripit Luhansk och Donetsk. 14.000 människor har dödats av Ukrainska nationalister när regionerna sökt självständighet. Eftersom den etniska befolkningen i Donbass utgörs av rysktalande är det en etnisk rensning i form av folkmord som Ukraina bedrivit. Ser inte hur man kan backa upp det. Tror inte jag behöver ge en källhänvisning till något som är av allmän kännedom.

Det är inte allmän kännedom. Det går tvärtemot det vanliga narrativet och då är det ju självklart att du behöver backa upp vad du skriver. Att motiveringen till detta påstådda folkmord skulle bero på att befolkningen är rysktalande faller på sin egen orimlighet då över 50% av Ukrainarna i stort är rysktalande. Alltså, kvaliteten på ditt resonemang är extremt lågt. Var finns det pro-ryska åsikter som är välformulerade?
Citera
2022-03-31, 19:49
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är inte allmän kännedom. Det går tvärtemot det vanliga narrativet och då är det ju självklart att du behöver backa upp vad du skriver. Att motiveringen till detta påstådda folkmord skulle bero på att befolkningen är rysktalande faller på sin egen orimlighet då över 50% av Ukrainarna i stort är rysktalande. Alltså, kvaliteten på ditt resonemang är extremt lågt. Var finns det pro-ryska åsikter som är välformulerade?
Googlar man får man 31800 resultat så googla för jag tänker inte skedmata dig. Sen är halva Ukraina ryskt.

"The overall number of confirmed deaths in the war in Donbas, which started on 6 April 2014, was estimated at 13,100–13,300 by 31 January 2021. According to the Ukrainian government, 14,000 were killed by 13 May 2021."
Citera
2022-03-31, 19:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Om du mot förmodan vill ta till dig skildringar från verkligheten så finns de här.

https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday/videos
Citera
2022-03-31, 19:55
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Googlar man får man 31800 resultat så googla för jag tänker inte skedmata dig. Sen är halva Ukraina ryskt.

"The overall number of confirmed deaths in the war in Donbas, which started on 6 April 2014, was estimated at 13,100–13,300 by 31 January 2021. According to the Ukrainian government, 14,000 were killed by 13 May 2021."

Ditt citat säger ju ingenting i frågan om huruvida ett folkmord på civila bedrivs av den Ukrainska sidan. Vilket var vad du hävdar om jag förstod dig rätt.

"Jag har åsikter, goola om dom stämmer, här kommer ett citat som inte stödjer vad jag skrivit"
Citera
2022-03-31, 19:58
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ditt citat säger ju ingenting i frågan om huruvida ett folkmord på civila bedrivs av den Ukrainska sidan. Vilket var vad du hävdar om jag förstod dig rätt.

"Jag har åsikter, goola om dom stämmer, här kommer ett citat som inte stödjer vad jag skrivit"
Du orkar alltså inte googla. Nu är min tid för dig slut så du får terra någon annan med din okunnighet.
Citera
2022-03-31, 20:00
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du mot förmodan vill ta till dig skildringar från verkligheten så finns de här.

https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday/videos

Hur tänker du om videon? Är det omoraliskt av Ukraina att försvara sitt territorium?
Citera
2022-03-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Ryssar kan inget annat än skjuta vilt.”

Vilken briljant, kollektiv analys av tiotals miljoner människor i världens största land <3

Men då så, då förtjänar dom väl att dö på kuppen varenda en. Helst plågsamt. Vet man vad man pratar om, så …

ryssland för ett krig mot nationen och dess befolkning, ukraina för ett krig mot den ryska militären. titta på nyheterna och rapporter som kommer därifrån så ser du vad ryssar skjuter på
Citera
2022-03-31, 20:14
Medlem
HC47s avatar
Citat:
1. Ukraina är skapat av bolshevikerna i Sovjetunionen. De republiker som nu deklarerat självständighet från Ukraina har alltid varit närmare Ryssland än Ukraina.

2. Ukrainas nazister har föga med forna Tyskland att göra. Att det låter sig anföras av judar beror på att de hatar ryssar mer än judar. Utan juden Kolomoisky hade inte Azovbataljonen existerat. Ganska talande att Israel skickar ett mordkommando att strida mot ryssen.

3. Nato angriper bara nationer där USA har ett intresse. Som Serbien Libyen mfl.
1) Och? Ukraina är fortfarande en suverän stat.

2) Du är medveten om att Azov utgör mindre än en procent av de väpnade styrkorna va?

3) Jag har inga problem med att kritisera aggressioner, även om de kommer från NATO. Jag var och förblir en enorm kritiker av interventionen i Libyen, exempelvis. En intervention som f ö släpptes fram av Ryssland i FN's säkerhetsråd.
Citera
2022-03-31, 20:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Hur tänker du om videon? Är det omoraliskt av Ukraina att försvara sitt territorium?
Vilken video? Det är helheten om Ukrainas regerings mord av civila etniska ryssar och vems territorium som är vems är inte helt lätt att avgöra efter 70 år av kommunistiskt styre. Bor det 90% ryssar i ett område som dödas av Ukrainas regim så är det omoraliskt ja.
Citera
2022-03-31, 20:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Sedan statskuppen 2014 har den judiska regimen angripit Luhansk och Donetsk. 14.000 människor har dödats av Ukrainska nationalister när regionerna sökt självständighet.
Eftersom ca 5000 av dessa 14000 i själva verket är "ukrainska nationalister" så förmodar jag att de har skjutit sig själva i huvudet eller?
Citera
2022-03-31, 20:50
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilken video? Det är helheten om Ukrainas regerings mord av civila etniska ryssar och vems territorium som är vems är inte helt lätt att avgöra efter 70 år av kommunistiskt styre. Bor det 90% ryssar i ett område som dödas av Ukrainas regim så är det omoraliskt ja.

Intressant perspektiv men för att jag ska förstå det behöver jag ställa frågor. Vad är en etnisk ryss i Ukraina? De flesta Ukrainska medborgare har ryska som första språk men sympatin med Ryssland över Ukraina som nation är generellt mycket låg, håller du inte med? Pågick det ett folkmord på etniska ryssar i Mariopol innan invasionen 2022? Är Mariopol övervägande ryskt? Hur då?
Citera
2022-03-31, 20:51
Medlem
Enkelt svar. Folk är korkade, är inte kapabla att tänka på egen hand, saknar all form av helhetsperspektiv.
Därav nyttiga idioter som förlitar sig på partisk media.
https://steigan.no/2019/05/vestens-intervensjon-i-ukraina-er-blitt-en-katastrofe-for-landet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in