Citat:
Du verkar ha missat en del väsentliga poänger.För det första tror jag inte det är så många som "hatar Ryssland", utan snarare hatar man den aggressiva utrikespolitiken och galningen som driver den.
1) Ryssland har själva valt att slåss och du vet vad man säger om den lek man ger sig in i... Dessutom är Ukraina inte med i NATO och i kriget i Ukraina är Ryssland definitivt inte den svage parten, även om den förvaltar sin styrka tämligen uselt.
2) OK, foliehatten.
3) Du kanske har missat detta men NATO är en försvarsallians och "styr" ingenting politiskt. De stiftar inga lagar eller dylikt.
Förstår inte varför du skriver invaderade inom citationstecken. Det är enligt alla tänkbara definitioner en invasion. Jag "håller på" Ukraina för att det är en suverän stat som har rätt till självbestämmande och att jag är mot krig. Inte så svårt. I övrigt tycker jag synd om det ryska folket som tvingas in i en epok som mer eller mindre kan liknas vid vad vi sett i Nordkorea de senaste (cirka) 60 åren.
1) Ryssland har själva valt att slåss och du vet vad man säger om den lek man ger sig in i... Dessutom är Ukraina inte med i NATO och i kriget i Ukraina är Ryssland definitivt inte den svage parten, även om den förvaltar sin styrka tämligen uselt.
2) OK, foliehatten.
3) Du kanske har missat detta men NATO är en försvarsallians och "styr" ingenting politiskt. De stiftar inga lagar eller dylikt.
Förstår inte varför du skriver invaderade inom citationstecken. Det är enligt alla tänkbara definitioner en invasion. Jag "håller på" Ukraina för att det är en suverän stat som har rätt till självbestämmande och att jag är mot krig. Inte så svårt. I övrigt tycker jag synd om det ryska folket som tvingas in i en epok som mer eller mindre kan liknas vid vad vi sett i Nordkorea de senaste (cirka) 60 åren.
1. Ukraina har sedan statskuppen 2014 attackerat Donbas som har en övervägande rysktalande befolkning. Ukraina har brutit mot Minskavtavtalet så vad som sker nu är självförvållat.
2. Det är judar, backade av USA som står för aggressionerna. Nuland, Kolomoisky och Blinken. Zelensky är en köpt pajas.
3. NATO står under Pentagon som styrs av USA's intressen. Ganska självklart att Ryssland inte vill ha dem in på knutarna. Nämn något land där NATO har försvarat en medlemsnation? De är angripare som skapar skuldsatta slavnationer till IMF.