Är det någon som hört nåt mer om .357:an som 'MagnetMan' fiskade upp vid Bällstabron i somras?
Jag testade maila honom men fick inget svar.
Det jag såg var att han på sin Instagram "magnetmansweden" lagt upp nya bilder på en revolver, men ser ut som samma vapen?
En intressant detalj jag såg var att 'ringen' kring avtryckaren är borta, tror ni det är ren korrosion och den rostat bort, eller att det varit tex ett bygellås eller någon from av avtryckarlås på vapnet som sågats bort?
Min reflektion var att den .357 som Sigge Cedergren förvarande under sin diskbänk vid tiden av mordet hade sågats bort ett bygellås på avtryckaren. Samma vapen sägs Miekkalina ertappats med en månad senare, men det kan ju också ha varit ett annat vapen. Vapnet Sigge gav till Miekkalina sade ju Sigge att 'det inte var det vapen som används vid palmemordet', vilket ju är ett intressant uttalande att han visste det. Kanske CP var uppe och 'lånade' detta andra vapen under kvällen?
Hade hursomhelst varit intressant veta mer om Bällsta-vapnet, och ifall det fanns patroner i trumman, och vilken typ etc. Frågade även Mangetman ifall han någon gång fiskat upp någon ammunition av typen super-x, också intressant i så fall, då vet man var man kanske ska fiska...
https://wpu.nu/images/2/26/Sigvard_Sigge_Cedergren.pdf