Citat:
Ursprungligen postat av
lagrummet
I programmet om mordet på palme säger mårten palme att han vet att christer Pettersson är mördaren eftersom hans mor pekade ut honom.
Senare säger han att hsn vet att det Är Skandiamannen. Han har även pekat ut en tredje person. Ingen kan påstå att det finns någon likhet mellan christer Pettersson och Skandiamannen. Den ena en typisk pundartyp, längre. Skandiamannen, kort och typ handläggare på parkförvaltningen. Så när han säger att han vet att att det är skandiamannen så säger han att hans mor ljög och pekade ut en oskyldig. Han pekade ut christer Pettersson så då måste skandiamannen vara oskyldig. Man vet att det var en person. Så han pekar ut folk hit och dit. Nu kan det inte vara skandiamannen eftersom tiden inte finns.
Har ni läst gunnar walls bok om mordet så tycker jag synd om er. Mer virrig person har jag aldrig läst. Han kopplar det till mordet av Kennedy, vimsar så du måste läsa flera gånger för att förstå vad han menar.
99% av teorierna är just bara teorier, den ena värre än den andra. Det var en ensam galning. Ingen grupp. 50 miljoner som belöning är på hade fått många att gola. Ngt annat land? Nä. Så viktig var inte palme. Det är att kraftigt överdriva hans betydelse ute i världen.
Eftersom utredningen sköttes av amatörer så är den stendöd. Troligen är mördaren död eller väldigt gammal. Det är nästan 40 år sedan.
Din kommentar har inget med mitt inlägg att göra.
Men jag instämmer gällande Mårten och kan tillägga att det är fler än så han pekat ut genom åren.
Kontaktat polisen då han sett personer i tidningen som liknat mannen vid Grand.
Inga av dessa är på något sätt lik SE.
Håller inte med att Wall är virrig. Snarare du som är virrig. Han har skrivit fler än en bok om mordet.
Jag håller inte alls med Wall gällande hans mötesteori dock delar jag en del andra av hans slutsatser.
Ex. stora delar av kritiken mot Thomas Pettersson och Filter, samt Krister Petersson.
Att Lisbeth ljög skitsnack. Man kan vara övertygad men ha fel, utan att ljuga.
Att Palme inte var viktig är förstås skitsnack som säger mer om dig och dina värderingar.
Han var statsminister!