Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Någon uppfattning om vad bilen har för värde om du säljer den idag respektive med bytt motor?
Visst var det motorn som blev bytt på tidigt stadium på den bilen?
20000 mil nu, det brukar vara efter det som allehanda ej motorrelaterade detaljer säger upp sig, lär inte vara något annorlunda med en elbil. Därmed risk att kostnaden för att hålla den rullande blir klart högre per mil än vad som tidigare har varit fallet. Slutligen är bilen troligen inte så attraktiv på marknaden när den passerat 30000 mil även om allt fungerar.
Jo, motorn blev bytt vid 10.000 mil, men det gick på nybilsgarantin, så det kostade mig inget.
Visst, bilen har rullat 20.000 mil nu, men jag tänker att om jag nu investerar i en ny motor och tillhörande delar (ny olja i lådan etc) nu så har jag en bil som är tekniskt top notch, detta då jag redan helrenoverat växellådan för ett kort tag sedan.
Jag har alltså redan investerat en hel del i bilen, och bilen är i väldigt fint skick!
Vad den är värd när den rullat 30.000 mil kan väl kvitta, vid det laget har bilen "gjort sitt jobb" så att säga.
Med ny motor bör bilen vara värd mellan 80-90.000 kr.
Bilen i sig är ju väldigt trivsam att köra, så jag har inget direkt sug att vilja köpa en ny bil, jag tycker denna bilen har mer att ge så att säga.