2022-03-31, 01:19
Medlem
Mycket mycket välskrivet och trevlig läsning för en sömnlös och sjuk testotjur som inte får träna.

Bidrog med ett och annat flin och helt klart mindre ångest över att gymmet saknar mig🤣
Citera
2022-03-31, 15:27
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggumiladdet
Mycket mycket välskrivet och trevlig läsning för en sömnlös och sjuk testotjur som inte får träna.

Bidrog med ett och annat flin och helt klart mindre ångest över att gymmet saknar mig🤣

Tjenare!

Du, tack - som fan. Uppskattas, verkligen! När får gymet tugga lite gummi igen då?

//Ivan
Citera
2022-03-31, 15:34
Medlem
IvanDF2s avatar
UPDATE

Hej alla monsterdiggare!

Jag har haft ett ofrivilligt träningsuppehåll i snart 2 veckor men körde nyss första passet. Så jävla härligt! Till och med så härligt att jag tog i lite mer än vad jag hade tänkt så nu sitter här vid datorn med en högeraxel som känns lite väl för mycket för att jag ska känna bekväm. Men, men...

Jag har nog droppat att jag bitvis reser en hel del i jobbet. Ibland är mina resor inplanerade i förväg, ibland får jag rycka ut från en dag till en annan. Så var det den här gången. Ner till Europa och runt bland olika städer, möten och hotell. Jodå, två av dem hade gym. Men alltså, de är ju så snåla på maskiner och fria vikter att jag helt tappar motivationen. Det blir som att rehabaträna.

Ska sätta susta och deca i dag. Där blev det också ett uppehåll. Eftersom det inte finns en chans att jag tar mig den lilla verktygslådan när jag reser. Irriterande. Eftersom jag sätter sustan e3d. Snacka om att INTE ha jämna nivåer nu. Jag inser det nu; att snabba estrar är mindre smart om man som jag reser mycket. I nästa kur blir det Testo C som bas. Garanterat.

I morgon bitti vankas rygg. Då ska det köttas. Ryggkött.

Puss! // Ivan
Citera
2022-03-31, 19:47
Medlem
Planen var att ryggen skulle få sig en jävla omgång på lördag om jag varit pigg idag men vaknade med öroninflammation för första gången på 20 år, vet inte om ödet jävlas med mig bara för jag kasta in lite tbollar i kuren🤭

Men men ska inte gnällas det kunde alltid varit värre, bara härda ut. Har minsann lyckats bygga lite staket till huset idag ändå och slängde stolparna några extra gånger på marken bara för att få lyfta nått så lite bättre humör nu 🤣👌

Såg du med haft ett litet uppehåll nu, antar att du varit lika rastlös som jag? Känns som man tappar 20kg i spegeln när man vilat mer än 3 dagar för min del🤭🤣

/Östromannen
Citera
2022-04-04, 12:09
Medlem
IvanDF2s avatar
EN UPDATE ATT AXLA

Det här kommer bli min kortaste update någonsin. Skadat ena axeln. Rejält. Faktiskt den första, allvarliga skada jag någonsin har dragit på mig. Blir total vila och bara hoppas att det självläker. Annars är vårens alla pass dödsdömda. Feck!!!

//Ivan
Citera
2022-04-04, 12:21
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
EN UPDATE ATT AXLA

Det här kommer bli min kortaste update någonsin. Skadat ena axeln. Rejält. Faktiskt den första, allvarliga skada jag någonsin har dragit på mig. Blir total vila och bara hoppas att det självläker. Annars är vårens alla pass dödsdömda. Feck!!!

//Ivan
Nu har jag ju ingen aning vad du gjort med axeln men total vila är i princip aldrig svaret, inte ens vid allvarliga benbrott.
Pumpa in blod i området på alla sätt du kan om det så bara är genom små statiska rörelser.
Och benen kan du alltid mangla på NO EXCUSES!
Citera
2022-04-05, 08:23
Medlem
Citat:
EN UPDATE ATT AXLA

//Ivan

Fyfan, det dår låter inget kul… min värsta mardröm att skada mig nu såpass att jag ej kan träna. Jag hoppas innerligen att det blir bättre, snabbt.

Mvh tommygear
Citera
2022-04-05, 19:49
Medlem
Citat:
EN UPDATE ATT AXLA

//Ivan

Oh noes! Lider med dig! Har själv gått igenom diverse rygg problem som har hållit mig borta från gymmet stundtals, absolut värsta som finns.

Vad är det som har hänt?

/phys
Citera
2022-05-02, 20:08
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Nu har jag ju ingen aning vad du gjort med axeln men total vila är i princip aldrig svaret, inte ens vid allvarliga benbrott.
Pumpa in blod i området på alla sätt du kan om det så bara är genom små statiska rörelser.
Och benen kan du alltid mangla på NO EXCUSES!

Översträckte i bottenläget i bänkpressen (snedbänk). En idiotiskt påfund men där och då kändesskönt att strectha pecsen. Rejält. För rejält.

Haft en aktiv vila med diverse rehabövningar. Blev rejält handikappad. Kruxet var att länge kunde jag knappt köra bil. För jag kunde inte ens placera handen på ratten. Att sträcka fram samma hand 10 cm förbi ratten för att komma åt stereon var inte att tänka på. Gjorde ont bara jag promenerade (att försöka sova ska vi inte prata om) så ben var inte heller att tänka på.

Men nu, nu så!

//Ivan
Citera
2022-05-02, 20:09
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommygear
Fyfan, det dår låter inget kul… min värsta mardröm att skada mig nu såpass att jag ej kan träna. Jag hoppas innerligen att det blir bättre, snabbt.

Mvh tommygear

Tack Tommy-G!
Tog en månad men nu så!
Citera
2022-05-02, 20:09
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Oh noes! Lider med dig! Har själv gått igenom diverse rygg problem som har hållit mig borta från gymmet stundtals, absolut värsta som finns.

Vad är det som har hänt?

/phys

En massiv översträckning, typ. Så extremt onödigt och irriterande. Men, bara att ta nya tag nu.
Citera
2022-05-02, 20:16
Medlem
IvanDF2s avatar
IVAN IS (NÄSTAN) BACK ON TRACK!

Tog en månad att bli av med smärtan och få tillbaka all rörlighet. Det var riktigt illa ett tag. Men som jag svarade lite högre upp: Aktiv vila med rehabövningar har gjort susen. Senaste tiden har jag tränat runt axeln och kört ben, vader, mager och sittande rodd med V-handtag. Det sista är den enda övning som inte genererat smärta.

I dag körde jag ett lätt axel- och bröstpass för att känna efter hur axeln mår. Kändes bra. Ingen smärta och än så länge - 12 timmar senare - inte heller någon backlash. Om jag vaknar i morgon utan smärtor så blir det ett lättare bröstpass. Trappar upp sakta, sakta nu.

Irriterande nog har jag tappat 6-8 veckor av min kur. Först pga covid och nu rök hela april. Så jag har bestämt mig för att ånga på över sommaren. För att kompensera förlusten av pass och utveckling. Jag kör gör slut på susta/deca-kuren och därefter lägger jag mig på 500 mg Testo C e5-7d.

Så, skönt att vara tillbaka. Både på gymet och här inne!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in