"I den sista repetitionen ser jag garanterat helt galen ut. Blicken fäst i taket, jag kommer på mig själv med att skrika tyst. Ögonen: På väg att ploppa ut och varenda sena i halsen är spänd till bristningsgränsen. Kinderna skakar av ansträngningen"
I dag stod bröst på schemat. Redan när jag vaknade i morse visste jag att det skulle bli årets bästa bröstpass. En ny växel finns på plats. Ivan uppdaterades till Ivan 2.0 natten till i dag. Detta är nästan omöjligt att förklara för någon som inte preppat och känt av den här nya Terminator-faktorn.
"Redan när jag vaknade i morse visste jag att det skulle bli årets bästa bröstpass"
Om jag nu trycker lite på den egna bromsen så är det just här som någon slags drogromantik lätt kan få fäste. Jag skulle ljuga om jag på väg hem från gymet och det här brutala passet
inte tänkte tanken "...jamen om jag mår bra på den här dosen kanske jag ganska snart ska höga till 250 mg susta e3d och 250 mg deca e6d? Och och till hösten vore det lite spännande att addera till 100 mg Tren och...".
Ja, några av er som läser detta känner igen de här varningsklockorna. Den där lilla inject-djävluen som sitter på ena axeln och förföriskt börjar viska i ens ena öra.
Tillbaka till passet. Få övningar men
en jävla massa set och repetitioner.
Inledde med 6 set i PecDec-maskinen. De två första var uppvärmning. 20 resp. 15 reps. De fyra sista: Rejäla arbetsset á 12, 10, 8 och 6.
Sen: Pyramid i snedbänk i smithen. Körde 6

r. Lassade på vikter inför varje nästa set. Tills jag inte längre klarade av en strikt 6:a. Då blev det dropset. Osäker på antalet set och reps här. Körde på hårt a'la blodsmak i en dimma. Bara ÅNGADE på.
Mellanspel: PecDec i 3 set x 10 reps. På maxvikten jag slutade på i sista arbetssetet.
Maskinspressar i pyramid + dropset: Jisses. Detta var - brutalt. Jag matade på på nivån att när jag strippade vikterna, gjorde jag det med minus 2.5 kg...
...irriterade mig att en hyfsat stor och stark kille kom in när jag SLET med 6 reps på typ 65 kg. Men då hade jag droppat och droppat, strippat och strippat. Men: FECK IT!!! För jävlar vad jag trasade sönder varenda fiber i mina pecs.
Avslutade med 3 x 6 reps (satans tunga) i PecDec. Alltså, jag var nära att kräkas. På riktigt. I den sista repetitionen ser jag garanterat helt galen ut. Blicken fäst i taket, jag kommer på mig själv med att skrika tyst. Ögonen: På väg att ploppa ut och varenda sena i halsen är spänd till bristningsgränsen. Kinderna skakar av ansträngningen. Målsättningen var 3 set x 6 reps. Men i sista setet var jag bara helt chanslös. Jag hade inget mer att ge. Jag var - slut. Helt slut.
Ok kompisar, från och med nu KÖR vi, deal?
//Ivan