2022-03-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickybuddz
Inga problem för mig att vara dum svenne.
Har en reumatisk sjukdom sedan 10år tillbaka och dom mängder opiater jag ätit kan jag nu spola ner i toaletten.
Att få livskvalitet tillbaka är ovärderlig. Så efter detta sjunker in i svenska vården så har vi inom några år tillgång till detta genom din egna vårdcentral.

Aureum är en klinik som man ska höja till skyarna.
Det typiska svenska tankesätt att allt ska vara gratis inom vården och man skall bli klappad med hårs hela tiden får man glömma.

Som tur har vi oftast fri vilja och man kan nu välja hur man vill medicinera bort all smärta.

Det går redan utmärkt att få det via sin vårdcentral också då licensförskrivningen är borttagen och det är fri förskrivning på vissa cannabis preparat, t ex sativex som vilken läkare som helst får skriva ut...
Det aureum pysslar med kan vilken distriktsläkare som helst göra och till priset av 140:- istället för obskyra summor som andra "kliniker" gör.
Thank me later.
Citera
2022-03-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Tack för svar. Det var i 3 månader va som man behövde läkarbesök varje månad, sen kunde man skippa? = enbart medicinen man betalar för (vad rabatten för högkostnadsskydd nu ger)

Hur pass mycket dokument behövde du lämna in samt hur allvarlig var din situation? pma om du inte vill ta det här.

Du kan PM mig så kan vi snacka.
Citera
2022-03-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
600kr månad, men behövdes inte 300kr för receptförnyelse med? så 900kr månad minimum + nån 100ing för medicin med högkostnadskydd

Men du, hur är deras cbd. dom sa 100mg ml. är den 10-30ml själva flaskan eller hur ser doseringen ut? den som köps via nätet är oftast 5-10%. så 100mg per 10ml då om jag tänker rätt, om den innehåller 10%. Hade gärna velat testa högdos cbd på riktigt. så man hade ju hoppats på att deras verkligen är högdoserad med tanke på det är värk som ska behandlas och inte en 10% cbd för ångest

100 mg cbd / ml står det.
Citera
2022-03-09, 20:46
Medlem
SvartaVargens avatar
Någon som vet om medicinen dom förskriver är syntetiskt eller ej?
Citera
2022-03-10, 07:56
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn
100 mg cbd / ml står det.

Cbd på nätet ligger ju på 3000mg på 30ml så blir ju 100mg/ml på nätet med.
Citera
2022-03-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som vet om medicinen dom förskriver är syntetiskt eller ej?

Nej. Bedrocan tillverkar oljan i Nederländerna. Min läkare har bekräftat detta och luktar man på oljan känner man att den inte är syntetisk om du förstår vad jag menar :-)
Citera
2022-03-10, 13:41
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn
Nej. Bedrocan tillverkar oljan i Nederländerna. Min läkare har bekräftat detta och luktar man på oljan känner man att den inte är syntetisk om du förstår vad jag menar :-)

Gött att höra. Förstår ej varför det är så kort hållbarhet på dom få bara
Citera
2022-03-11, 15:11
Medlem
stickybuddzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det går redan utmärkt att få det via sin vårdcentral också då licensförskrivningen är borttagen och det är fri förskrivning på vissa cannabis preparat, t ex sativex som vilken läkare som helst får skriva ut...
Det aureum pysslar med kan vilken distriktsläkare som helst göra och till priset av 140:- istället för obskyra summor som andra "kliniker" gör.
Thank me later.

Då ska man hitta en läkare för att skriva ut också. Jag har inte hört talas om någon förutom risto sutinen som nu jobbar i Finland.
Citera
2022-03-30, 17:41
Medlem
Hej, jag har idag fått utskrivet dronabinol men jag blir inte riktigt klok på vad det innehåller. Står lite olika när man googlar. Är det någon som kan utveckla?
Citera
2022-03-30, 17:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmekarN1
Hej, jag har idag fått utskrivet dronabinol men jag blir inte riktigt klok på vad det innehåller. Står lite olika när man googlar. Är det någon som kan utveckla?
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20101019000051&docType=6&scrollPosit ion=291 är väl hyfsat exakt.
Citera
2022-03-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20101019000051&docType=6&scrollPosit ion=291 är väl hyfsat exakt.

Så dronabinol är sativex? Får fram att dronabinol är syntetisk framtagen thc? Innehållet i flaskan luktar inte syntetisk.
Citera
2022-03-30, 18:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmekarN1
Så dronabinol är sativex? Får fram att dronabinol är syntetisk framtagen thc? Innehållet i flaskan luktar inte syntetisk.
Får erkänna att jag inte vet, Sativex var det som kom upp på Fass. Dronabinol finns inte på Fass, så antar det är det samma.
Förutsatt att du fått det utskrivet i Sverige då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in