2022-02-15, 22:16
Medlem
Hur är det för er som fått? Blir fan smått beng på 1 droppe dronabinol + 3 droppar cannabinol! Tur jag inte tog 5 droppar som jag blev ordinerad.
Citera
2022-02-21, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gatusoldaten
Tjena, Mailade mitt önskemål o beskrev mina bekymmer i det, dagen efter fick jag mail och en telefontid till "första steget" Fick info om vilka journaler dom kunde stödja sina beslut på, och dom ville jhu ha kopior naturligtvis
En vecka senare teltid med läkarn, dagen efter d så va receptet på apoteket. Beställningsvara, 4ra arb dgr.
.....
Tycker att det fungerade smidigt, har redan kunnat reducera opiater och gabapentin.
Jag fick ut två flaskor som man droppmedicinerar. Nånting händer i kroppen HELT KLART!!!
Känner att muskulaturen har börjat slappna av i ben o ryggparti. inte lika mycke kramper.
Man bör inte vara rädd för medicin utgifterna, dom går under högkostnad, man ska däremot ha läkarkontakt 1 gång i månaden(mycke bra).
totalt har detta i nuläget kostat max 3500 o jag är på v2 efter upptrappning!!
vad är priset på medicinen? sjukt dyrt med 3500 bara för ett läkarmöte och ett recept
Citera
2022-02-21, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Människorna bakom Aureum borde ställas inför rätta för alla människor som dom har lurat på så mycket pengar. Dom borde skjutas. Punkt.
Intressant att du säger med tanke på att dom är myndigheten själva. Världens första myndighet som säljer cbd/thc olja, och det sker i sverige
Citera
2022-02-21, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodlummartelo
Olja är inte bra att röka. Ska du röka något i vape ska det innehålla propylenglykol eller vegetabiliskt glycerin.
Båda ämnena du nämner är giftiga att röka
Citera
2022-02-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
vad är priset på medicinen? sjukt dyrt med 3500 bara för ett läkarmöte och ett recept

1800 + 2200 för ett första besök samt cannabinol & dronabinol.

Alltså 4000:- därefter är du uppe i högkostnadsskyddet för medicinerna och de kostar dig inget.

Därefter 600:- / månad för löpande läkarbesök.

Är själv jävligt nöjd med oljorna. Ett plus att man kan köra på prefererad CBD/THC ratio beroende på vad man vill få ut :-)
Citera
2022-02-24, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn

Alltså 4000:- därefter är du uppe i högkostnadsskyddet för medicinerna och de kostar dig inget.

Är själv jävligt nöjd med oljorna. Ett plus att man kan köra på prefererad CBD/THC ratio beroende på vad man vill få ut :-)

Tack för svar. Det var i 3 månader va som man behövde läkarbesök varje månad, sen kunde man skippa? = enbart medicinen man betalar för (vad rabatten för högkostnadsskydd nu ger)

Hur pass mycket dokument behövde du lämna in samt hur allvarlig var din situation? pma om du inte vill ta det här.
Citera
2022-03-02, 23:15
Bannlyst
Citat:

600kr månad, men behövdes inte 300kr för receptförnyelse med? så 900kr månad minimum + nån 100ing för medicin med högkostnadskydd

Men du, hur är deras cbd. dom sa 100mg ml. är den 10-30ml själva flaskan eller hur ser doseringen ut? den som köps via nätet är oftast 5-10%. så 100mg per 10ml då om jag tänker rätt, om den innehåller 10%. Hade gärna velat testa högdos cbd på riktigt. så man hade ju hoppats på att deras verkligen är högdoserad med tanke på det är värk som ska behandlas och inte en 10% cbd för ångest
Citera
2022-03-03, 20:10
Medlem
stickybuddzs avatar
Fattar ärligt talat inte varför ni gnäller. Har ni problem med smärta och är trötta på knapra opiater så är det ett val ni gör och kontaktar dem.
1800 för ett läkarbesök sen blir det uppföljning i några månader.

Ingen tvingar er att använda sativex och du vet priset. Sen som sagt så skriver dem ut oljorna nu som ingår i högkostnadsskyddet.

Sluta smutskasta dom och börja hylla dom istället. Det dom gör är fan historiskt för lama Sverige.
Citera
2022-03-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickybuddz
Fattar ärligt talat inte varför ni gnäller. Har ni problem med smärta och är trötta på knapra opiater så är det ett val ni gör och kontaktar dem.
1800 för ett läkarbesök sen blir det uppföljning i några månader.

Ingen tvingar er att använda sativex och du vet priset. Sen som sagt så skriver dem ut oljorna nu som ingår i högkostnadsskyddet.

Sluta smutskasta dom och börja hylla dom istället. Det dom gör är fan historiskt för lama Sverige.

Det dom gör är inget annat än att hålla på med selektivt bedrägeri till korkade och lama idiotsvenskar.
Ni kan få eran cannabis på recept i Sverige betydligt billigare och enklare bara ni googlar lite.
Citera
2022-03-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det dom gör är inget annat än att hålla på med selektivt bedrägeri till korkade och lama idiotsvenskar.
Ni kan få eran cannabis på recept i Sverige betydligt billigare och enklare bara ni googlar lite.

Jasså?

Hur och var? Hittar inget på Google.

Tycker dronabinol och cannabinol har varit oerhört hjälpsamt mot mina smärtor och har hela tiden blivit gott behandlad av läkare på Auerum.
Citera
2022-03-06, 20:50
Medlem
Citat:
Jasså?

Hur och var? Hittar inget på Google.

Tycker dronabinol och cannabinol har varit oerhört hjälpsamt mot mina smärtor och har hela tiden blivit gott behandlad av läkare på Auerum.

Tja, jag tänker ge dig en hint utan att outa för mycket men nuförtiden kan man träffa en läkare via videosamtal, och vissa kliniker utomlands Danmark t ex har sedan en tid tillbaka samarbete med Svenska apotek, så den här läkaren kan skriva ut medicin i Danmark som du hämtar ut i Sverige i väldigt stora drag förklarat.
Citera
2022-03-07, 11:12
Medlem
stickybuddzs avatar
Inga problem för mig att vara dum svenne.
Har en reumatisk sjukdom sedan 10år tillbaka och dom mängder opiater jag ätit kan jag nu spola ner i toaletten.
Att få livskvalitet tillbaka är ovärderlig. Så efter detta sjunker in i svenska vården så har vi inom några år tillgång till detta genom din egna vårdcentral.

Aureum är en klinik som man ska höja till skyarna.
Det typiska svenska tankesätt att allt ska vara gratis inom vården och man skall bli klappad med hårs hela tiden får man glömma.

Som tur har vi oftast fri vilja och man kan nu välja hur man vill medicinera bort all smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in