Citat:
Halmgubbe. Igen:Då citerar du en sådan "slutsats" från min sida där du menar att det finns ett legitimt utrymme för signaturen PekkariP1 att "inte hålla med".Dvs, du citerar en slutsats jag drar i en diskussion med PekkarP1 där signaturen PekkariP1 uttryckligen "inte håller med" med sakligt godtagbara skäl.
Citat:
Enligt vad du citerar verkar det som om en namngiven död agent gjorde det.
John McCone var dåvarande chefen för CIA. Andra medlemmar av CIA som kände till mordförsöken tillsammans med organized crime och exilkubaner var:
- Allen Dulles.Samtliga högt uppsatta i CIA när CIA samarbetade med maffian och exilkubanerna i försöken att mörda Castro.
- Richard Bissell
- Charles Cabell
- Jim Angleton.
- Dick Helms.
- William Harvey.
- Sheffield Edwards.
- David Morales.
- Stannar där.
Allen Dulles satt som sagt med i Warrenkommissionen och nämnde inte med ord 'verksamheten' i fråga.
Jim Angleton var CIA's liaison med Warrenkommissionen.
Så, jo, CIA som organisation deltog medvetet i mörkläggningen av mordet på president John F. Kennedy.
Frågan är som sagt, varför.
Citat:
Och det är en de facto mörkläggning.
Edit: egentligen inte i mörkläggning av mordet - men undanhållande av vissa fakta som borde ha kommit mordutredningen tillhanda.
Citat:
Om CIA's egna chefshistoriker skriver det i en formell CIA-redogörelse så är det en formell uppfattning som har CIA's godkännande.
Sen om det stämmer eller inte, vem vet efter alla dessa påståenden och turer, men det är absolut sannolikt att han gjorde det.
Citat:
Du skrev:
Jaha?
Varför tror du inte jag förstår? För att jag inte håller med dig om att detta skulle vara bevis för att CIA organiserat och systematiskt mörklade för att dölja att Oswald inte var mördaren? Nått annat?Mitt påstående var/är att CIA enligt CIA deltog i mörkläggningen av mordet på JFK.
Du håller inte med?