Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag vet inte så mycket om BM. Jag har hört att han krigade som ett arsel.
Mitt intryck av Putin är kluvet.
Han inställning till omvärlden är djupt obehaglig.
Hans kapacitet som härförare, verkar dock begränsad, tack och lov. Vi ska vara glada över rysk korruption och inkompetens.
Och jag antar att Rysslands kärnvapen är i lika dåligt skick som resten av militären.
Dvs de är en fara för Ryssland och inte bara för omvärlden.... Det skulle inte förvåna mig om vi får se en inhemsk kärnvapenolycka (om Ryssland avfyrar kärnvapen).
Mindre kärnvapen känns tyvärr som ett logiskt steg, efter termobarbomber, klusterbomber och fosforbomber.
Dessa vapen dödar urskillningslöst. Använder man dessa, krigar man mot civilbefolkningen. Precision kan man glömma.
Kommer Ryssland att använda kärnvapen?
Det är det alla frågar sig.
Nej, det tror jag inte, bara hota med dem. Under inspektioner efter det förra kalla kriget så visade sig att det fanns vatten och fukt i vissa ryska kärnvapensilos. Väst kändes sig lurade, för sådant skulle kunna göra kärnvapnen obrukbara. Men jag vet inte, jag är ingen expert på området.
Men bäst är att ta det säkra före det osäkra. Det räcker med att
en av Rysslands nyaste robotubåtar lyckas avfyra sina kärnvapenmissiler med multistridsspetsar för att kärnvapenkatastrofen skall vara ett faktum. Annars så är olyckor med kärnvapen inblandade inte helt ovanliga i Ryssland. Olyckan i Ural med en ny robottyp och olyckan med Putlers "flygande Tjernibyl" är väll de senaste kända.