2022-03-30, 05:00
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Vad är det du babblar om? Stödet i Ukraina var inte för nazister, att du har haft element och delar som stött nazisterna stämmer (i västra). Men helheten och östra nej, får hoppas att de inte bidrog till att 5-6 miljoner ukrainare (deras eget folk) blev dödade av nazisterna?

För ditt vetande så var det 5miljoner ukrainare som tog värvning i den röda armén. De som krigade på Hitlers sida var 250 000.
Börjar bli OT nu, vi diskuterar dagens händelser innan varning och avstängning.

Du är ute och cyklar. Ukrainares rysshat var stort efter Stalins svält av dom (kulakerna) de var även bittra på polackerna som inte hjälpte dom utan endast de etniska polackerna på ukrainsk mark. Tyskarna var en befrielse för dom (i början naturligtvis) och de ville hämnas på både polacker (Bandera) och ryssar.

Detta finns utmärkt beskrivet i Bloodlands, Bok av Timothy Snyder.
https://www.bokus.com/bok/9780099551799/bloodlands/
Kostar 122 spänn och du kan lära dig en hel del.

Vill du fortsätta att plugga vidare på rysshatet I Ukraina läs gärna Stalin – den röde tsaren och hans hov
Bok av Simon Sebag Montefiore
https://www.bokus.com/bok/9780297863854/stalin/
58 spänn.

Ukrainas hat mot Ryssland startade inte för 20 år sedan utan en herrans massa sekler sedan, precis som jag skrev i början.
Citera
2022-03-30, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Likheten mellan Putler och Mussolini är slående.

Om Krim-operationen var som Italien kontra Abessinien, så är storinvasionen av Ukraina som Italiens misslyckade anfall emot Grekland, eller som italienarnas logistik när de skulle invadera Libyen.

Jag vet inte så mycket om BM. Jag har hört att han krigade som ett arsel.

Mitt intryck av Putin är kluvet.
Han inställning till omvärlden är djupt obehaglig.

Hans kapacitet som härförare, verkar dock begränsad, tack och lov. Vi ska vara glada över rysk korruption och inkompetens.

Och jag antar att Rysslands kärnvapen är i lika dåligt skick som resten av militären.

Dvs de är en fara för Ryssland och inte bara för omvärlden.... Det skulle inte förvåna mig om vi får se en inhemsk kärnvapenolycka (om Ryssland avfyrar kärnvapen).

Mindre kärnvapen känns tyvärr som ett logiskt steg, efter termobarbomber, klusterbomber och fosforbomber.

Dessa vapen dödar urskillningslöst. Använder man dessa, krigar man mot civilbefolkningen. Precision kan man glömma.

Kommer Ryssland att använda kärnvapen?

Det är det alla frågar sig.
Citera
2022-03-30, 05:24
Medlem
https://t.me/Pravda_Gerashchenko/9009

Är det en svensk flagga på hjälmen?
Citera
2022-03-30, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
USA har gått ut med att de vet var varenda rysk ubåt befinner sig. Tydligen använder ryssarna helt utdaterade ubåtar som bygger på 50 år gammal teknik och som låter väldigt mycket. USA har sina egna toppmoderna attackubåtar som skuggar varenda rysk ubåt. De enda kärnvapnena som ryssarna hinner få iväg är de som är landbaserade och där vet vi inte ens hur många som fungerar. Av de som fungerar kommer många att skjutas ner av missilsköldar.

Nja. De äldre Delta ubåtarna har nog Nato koll på, tror den är värre med de senaste i Borej-klassen.
De landbaserade robotarna står för majoriteten av ryssarnas förmåga när det kommer till kärnvapen.
Börjar de skicka iväg dessa så ska vi nog börja be till högre makter.
Citera
2022-03-30, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kremlin ljuger igen! Rysslands armé har inte lämnat Kiev. Hårda strider pågår för fullt.

https://www.expressen.se/nyheter/harda-strider-nara-kiev-trots-ryssland-lofte/

John Kirby säger något som vi alla redan visste.

Det är nog lika bra vi klipper alla diplomatiska förbindelser med detta skitland. Finns ändå ingen anledning till att försöka kommunicera med dessa lögnare.

Så Expressen är din tillförlitliga källa, som är dotterbolag till CNN. 😄
Citera
2022-03-30, 06:09
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har det varit hela tiden.

Väldigt rörigt, särskilt om du räknar in icke-stridande, som hamnar mitt i hetluften

En summering av etniska grupper:

- En osorterad grupp utländska studenter (bla indier) som försöker ta sig ut ur Ukraina
- Kanadensare (stridande)
- Sydamerikaner (stridande)
- Tjetjener (stridande)
- Amerikaner (stridande)
- Diverse Hjälparbetare (från Sverige och Gud vet var)
- Syrier (stridande)

Jag har säkert missat tio grupper.....

Jävla soppa.

Tjetjener som krigar för Ukraina
Tjetjener som krigar för Ryssland
Ryssar som krigar för Ukraina
Nazister för Ryssland
Nazister för Ukraina
Senast redigerad av BluePrince 2022-03-30 kl. 06:17.
Citera
2022-03-30, 06:11
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Så Expressen är din tillförlitliga källa, som är dotterbolag till CNN. 😄

Skojar du. Alla har fattat dvärgens dribblande

A U.S. official tells Fox News that "any movement of Russian forces from around Kyiv is a redeployment, not a withdrawal, and the world should be prepared for a major offensive against other areas of Ukraine." The remark comes after Russia claimed it was withdrawing forces there in hopes of laying the groundwork for a peace deal with Ukraine.
Citera
2022-03-30, 06:15
Medlem
Termos99s avatar
Ja problemet är sannerligen tilltron till Putin, den är noll.

”Ryssland ställer krav svåra att acceptera”

Men att lita på vad Kreml säger eller lovar vore verkligen naivt. Ryssland har åtminstone sedan den förra invasionen 2014 konsekvent ljugit om vad de gör i och runt Ukraina. Det är vad rysk militär gör som betyder något. Och än så länge fortsätter den att försöka bomba Ukraina till underkastelse.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-stallet-krav-svara-att-acceptera
Citera
2022-03-30, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Skojar du. Alla har fattat dvärgens dribblande

A U.S. official tells Fox News that "any movement of Russian forces from around Kyiv is a redeployment, not a withdrawal, and the world should be prepared for a major offensive against other areas of Ukraine." The remark comes after Russia claimed it was withdrawing forces there in hopes of laying the groundwork for a peace deal with Ukraine.

ALLA fattar också att det är propaganda från båda hållen så man får välja sina källor med omsorg.
Citera
2022-03-30, 06:18
Medlem
Termos99s avatar
Jag håller med, vi får bara se vad som händer.

Russian promise to scale back assault on Kyiv met with skepticism in US

‘We’ll see,’ Biden says during meeting with Singapore prime minister; Pentagon says troops not pulling back but repositioning

https://www.timesofisrael.com/russian-promise-to-scale-back-assault-on-kyiv-met-with-skepticism-in-us/
Citera
2022-03-30, 06:18
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
ALLA fattar också att det är propaganda från båda hållen så man får välja sina källor med omsorg.

Ryssland 1 kanal för nyheter, från Putin. Väst, 1000+ kanaler för nyheter. Jag kan t.o.m. kolla och läsa nordfront.se utan att slängas i finkan.
Citera
2022-03-30, 06:22
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
..och om du håller dina datum rätt.., så är du medveten om att den 22 maj sker "något"..., som biter Ryssland hårt, riktigt hårt.

1 April säger du. Jo är medveten om Putins rubel-krav. Intressant nog så har inte gas-priset gått "bananaz"..., trots att vi är så nära.

1 April är ett intressant datum att stänga kranen på. Kommer det stå i nyheterna på morgonen 1 April att Putin stängt kranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in