2022-03-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Han ska enligt dagspressen genomgå en liten sinnesundersökning. Den lär ju bli utslagsgivande för huruvida han blir dömd till vård eller fängelse.
Nä. Den visar bara om han möjligen kan lida av allvarlig psykisk störning och bör genomgå en RPU, vilken tar 4 veckor. Man kan låta honom genomgå RPU även om p7:an inte visat någonting.
Citera
2022-03-29, 10:53
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, enligt lokföraren rullade bilen sakta ned på rälsen. Du var inte där, till skillnad från lokföraren, så oavsett om du verkligen skulle vara en arbetskamrat eller kungen av Siam, så vet du inte mer än någon annan att det är ett självmord. Och hennes ”trasighet” var förstås något du avgjorde med din mästarpsykologblick eller bara visste, för annars var det ju märkligt att hon begick självmord. Eller var det för att hon tog illa upp när du skämtade om våldtäkt, kanske.

Du är ju på riktigt dum i huvudet… Ja, hon rullade ut på spåret så där var NOLL chans för föraren av tåget att bromsa!
Tror du ärligt talat att någon sitter kvar i en bil som (enligt din ur röven dragna teori) kör sakta fram mot rälsen samtidigt som ett tåg kommer i full fart?

Nej, det har jag inte påstått heller? Men jag har för fan hört henne berätta om uppväxt osv, något du inte har hört.
Hur fan kan man vara så korkad som du är, helt otroligt
Citera
2022-03-29, 15:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Du är ju på riktigt dum i huvudet… Ja, hon rullade ut på spåret så där var NOLL chans för föraren av tåget att bromsa!
Tror du ärligt talat att någon sitter kvar i en bil som (enligt din ur röven dragna teori) kör sakta fram mot rälsen samtidigt som ett tåg kommer i full fart?

Vad som troligen har hänt är att hon inte förstått att tåget kom och därför rullar ut på spåret för att ta sig över det. Givetvis sker olyckor på det sättet. Att du tror det är en teori dragen ur röven visar bara ditt dåliga omdöme och hur du kommit fram till att du vet att det var ett självmord. Du har ingen speciell information om det utan sitter och gissar precis som vem som helst.

Citat:
Nej, det har jag inte påstått heller? Men jag har för fan hört henne berätta om uppväxt osv, något du inte har hört.
Hur fan kan man vara så korkad som du är, helt otroligt

Andy, den dödas kvinnans bästa vän och förtrogne som hon avslöjade mörka hemligheter från sin barndom och sina innersta mörka tankar för. Nej, jag tror inte ett dugg på det. Jag tror det är struntprat från din sida. Inget tyder på att du är typen som folk helst lättar sitt hjärta för. Du hade väl svurit åt henne och kallat henne korkad för att hon mådde dåligt.
Citera
2022-03-29, 16:32
Medlem
TonyMoontanas avatar
Lilla Fabian kommer få en rejäl läxa om han får fängelsestraff. Han får vakta så att han inte tappar tvålen
Citera
2022-03-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana
Lilla Fabian kommer få en rejäl läxa om han får fängelsestraff. Han får vakta så att han inte tappar tvålen
Det händer ytterst få sådana brott i svenska fängelser. Misshandel, absolut, men glöm våldtäkter. Sen lär han sitta med andra mördare, så han kommer ha gott om kompisar. Men jag själv tror dock det blir rättspsykiatrisk vård. Men vi får se vad som händer. Vi får inte facit förrän i höst nångång.
Citera
2022-03-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ditt inlägg visar att du förstod honom, känslomässigt, men att du inte förstod fullt ut vad som utlöst hans mördande.
Du skrev han troligen smaskat muskebyggs-substanser,
det har du säkert helt rätt i, men om han inte är bär på aggressioner inom sig innan så borde inte dessa preparat i sig utlösa hans raseri, han var alltså fylld av aggressioner även utan preparaten, tänker jag.

Kollade nyligen på Vitaly Zdorovrysky-Youtubern, som pang out of the blue attackerade en vilt främmande kvinna...
Vitaly är oclså en komplocerad person, med traumatisk bakgrund och troligen även diagnos...
.

Kanske gjorde mig missförstådd men jag menar att han haft aggression innan och hormons substanser fick han att tappa kontrollen.
Citera
2022-03-29, 20:46
Medlem
TonyMoontanas avatar
https://www.sydsvenskan.se/2022-03-29/polisen-pa-plats-vid-latinskolan-utredningsarende

Citat:
Polisen är på plats med flera patruller samt tekniker vid Malmö latinskola på tisdagskvällen. Detta på grund av ett ”utredningsärende”. Polisen kan inte berätta vad det rör sig om för ärende.
Citera
2022-03-29, 21:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
I nuläget verkar det som polisen gjort nya fynd i samband med dubbelmordet på lärarna.
https://www.pppress.se/nyhet/polisens-tekniker-och-polispatrull-pa-plats-pa-latinskolan-under-tisdagen/

Undrar vad det kan vara för något?
Citera
2022-03-29, 21:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.pppress.se/nyhet/polisens-tekniker-och-polispatrull-pa-plats-pa-latinskolan-under-tisdagen/

Dom kanske hittat ytterligare något undanslängt vapen?
Citera
2022-03-29, 21:55
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom kanske hittat ytterligare något undanslängt vapen?

Javisst, kan ju hänga ihop med vad Fabian berättat, och/eller hur skadorna ser ut på offren.
Citera
2022-03-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om man är suicidal. Men man kan ju undra om pappan fått tecken att pojken inte mått bra. Det är svårt att kommunicera med en introvert 17-18-åring.
Ja. Dessutom är det väl lätt hänt att man anser udda beteende vara normalt tonårsbeteende.
Citera
2022-03-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

De har kanske kollat hans skåp för att se om de kunde hitta någon ledtråd till dådet där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in