2022-03-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickKaro
Fabian har troligtvis aldrig fått känna att någon bryr sig om han. En tanke som troligtvis växt fast och som han har lätt att bli påmind av väl när de inte gå som han tänkt sig. Jag fokusera på de överdrivna aggregationer han påvisat i klassrummen, vilket man kunde lästa tidigt i tråden.

Fabian som verka heller inte ha någon familj att stödja sig emot har troligtvis råkat komma i kläm på lektioner där dessa utbrott har skapat ett hat mot de som lär ut. Tror inte det är en specifik lärare som var målet utan lärare som sagt till han väl när Fabian själv dragit åt sig för mycket fokus och stör klassrummet.

Förvåna mig inte om han sett sig få lite status genom att vara den som stör andra och en irritation ha på längden växt upp hos lärarna. Som säkerligen sagt till han på ett sätt som han själv ha svårt att förstå.

Sedan började han med steorider vilket troligtvis framkallade en fruktansvärd ilska som han troligtvis heller inte såg sig vara skulden till. Förvåna mig inte om han hade tankar som ständigt kom och som han heller inte kunde sluta tänka på. Tankar som växt sig stora med tiden inom han. Tankar som funnits där länge som lett till att han tvingat sig själv att göra verklighet av.

Något i denna stil tror jag det bero på.

Du menar när Fabians visioner spricker blir han terrorist?
Citera
2022-03-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Du menar när Fabians visioner spricker blir han terrorist?
Jag menar som moshes citera till samma inlägg som du citera nu. Han har säkerligen haft ett inre påtryck som han valde att lyssna på.
Citera
2022-03-28, 21:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyhooch
Vilken tur att Flashback finns! Hur hade vissa människor annars klarat av sin vardag utan att kunna vara så kaxiga? 90% av folket här hade aldrig vågat prata så som de gör här inne i verkligheten 😅 fullt med ”tuffa” fjantar som skriver sitt hat här men är tysta som möss där ute.

Hatar det som den här killen har gjort mot lärarna men fyfan vad skönt att han inte är den som ni påstod i början. Måste ha varit jävligt jobbigt att få veta att han är v*t som er och lika hatisk. Många som skriver här inne är potentiella Fa*ians så det skriker om det.
Det var i princip en enda användare som skrev 100 inlägg om att det var en "Somalier", den stora majoriteten trodde inte på det.

Tillbaks till Reddit med dig nu din jävla pajas.
Citera
2022-03-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis som du skriver här så måste det finnas något mer som gjorde att han kunde ta steget att mörda 2 oskyldiga. Det är ju inget som vem som helst kan göra.
Jag är fortfarande inne på psykos, vanföreställningar, tvångstankar... you name it. Kanske missbruk av nåt slag också (anabola steroider). En helt skruvad gärning.
Citera
2022-03-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyhooch
Vilken tur att Flashback finns! Hur hade vissa människor annars klarat av sin vardag utan att kunna vara så kaxiga? 90% av folket här hade aldrig vågat prata så som de gör här inne i verkligheten 😅 fullt med ”tuffa” fjantar som skriver sitt hat här men är tysta som möss där ute.

Hatar det som den här killen har gjort mot lärarna men fyfan vad skönt att han inte är den som ni påstod i början. Måste ha varit jävligt jobbigt att få veta att han är v*t som er och lika hatisk. Många som skriver här inne är potentiella Fa*ians så det skriker om det.
Så kan det vara. Det hela kan mycket väl handla om att skolväsendet har gjort avsteg från en traditionell läroplan som passar i ett civiliserat kristet och traditionellt land och som 'Picasso2' skrev: "Att infektera unga människors sinnen med nonsens, slutade i tragedi".
Lärarinnorna som dog kanske vid något tillfälle varit politiska på arbetstid som lärare. Det räknas som aktivism. De har kanske , med Skolverkets goda minne? , försökt påtvinga friska sunda människor, eleverna, värderingar som egentligen är ett politiskt instrument. De kanske har lärt ut att det är lika vanligt med flator och bög som heterosexuella par? De kanske har vilselett och haft sig och underförstått att det ska vara självklart att alla eleverna omfamnar det multikulturella samhället till 100% . Varför då ? Vissa gillar inte det mångkulturella samhället för 5 öre. Om skolans lärare blandar in politik i tjänsten och gör det lite för mycket så är man ute i tassemarkerna och till slut kan vad som helst hända. Jag vet inte hur det gått till på denna skola men jag vet att många där blandar in politik i sin tjänst. Jag vet också att en av lärarinnorna som dödades hade 45 000 i lön. Vad ska lärarna då ha i Stockholm med 20% högre kostnadsläge än billiga Malmö ? 54 000 kr ? Kan man inte ens då hålla politiken utanför ?!
Hursomhelst så vet jag inte här men man ska ha i bakhuvudet att den som missbrukar sin tjänsteställning, är aktivist för mycket är ute på farliga områden och man får vara beredd att stå sitt kast.
Citera
2022-03-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är fortfarande inne på psykos, vanföreställningar, tvångstankar... you name it. Kanske missbruk av nåt slag också (anabola steroider). En helt skruvad gärning.
Jag killgissar att han var frisk och många lärare på skolan sjukt politiska i sin tjänsteutövning. Latin skolan är ökänd för detta. Den skola alla som inte är vänster spontant vet att man aldrig vill gå på eller ens barn ska gå på. Skolbyggnaden är rosa (!)
Citera
2022-03-28, 22:03
Medlem
Är det nån som vet varför han har så hårda restriktioner? Han har erkänt brottet, det finns hur mycket bevis som helst etc. Vad kan det finnas för anledning att neka honom att läsa tidningar mm?
Citera
2022-03-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Är det nån som vet varför han har så hårda restriktioner? Han har erkänt brottet, det finns hur mycket bevis som helst etc. Vad kan det finnas för anledning att neka honom att läsa tidningar mm?
Han ska inte kunna påverkas av media.
Citera
2022-03-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickKaro
Jag menar som moshes citera till samma inlägg som du citera nu. Han har säkerligen haft ett inre påtryck som han valde att lyssna på.
Ditt inlägg visar att du förstod honom, känslomässigt, men att du inte förstod fullt ut vad som utlöst hans mördande.
Du skrev han troligen smaskat muskebyggs-substanser,
det har du säkert helt rätt i, men om han inte är bär på aggressioner inom sig innan så borde inte dessa preparat i sig utlösa hans raseri, han var alltså fylld av aggressioner även utan preparaten, tänker jag.

Kollade nyligen på Vitaly Zdorovrysky-Youtubern, som pang out of the blue attackerade en vilt främmande kvinna...
Vitaly är oclså en komplocerad person, med traumatisk bakgrund och troligen även diagnos...
.
Citera
2022-03-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ska inte kunna påverkas av media.
På vilket sätt skulle media kunna påverka honom? Hur skulle det kunna påverka utredningen negativt? Som sagt, han har erkänt brotten. Det enda jag kan tänka mig är att han skulle kunna ändra sig om varför han mördade dem, möjligen. Kanske är de rädda att han ska försöka justera sin historia så att han ska få vård istället för fängelse? Men jag vet inte hur det skulle gå till.
Citera
2022-03-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
På vilket sätt skulle media kunna påverka honom? Hur skulle det kunna påverka utredningen negativt? Som sagt, han har erkänt brotten. Det enda jag kan tänka mig är att han skulle kunna ändra sig om varför han mördade dem, möjligen. Kanske är de rädda att han ska försöka justera sin historia så att han ska få vård istället för fängelse? Men jag vet inte hur det skulle gå till.
Det handlar om regelverk. Restriktioner finns det alltid under en FU om mord. Inget att ifrågasätta. Det bara är så. Du kan googla kring detta så kanske det ljusnar. 😊
Citera
2022-03-28, 22:32
Medlem
Alonens avatar
Jag har i tidigare inlägg framfört att jag tror detta är en autist. Närmare diagnosticering tarvar att man träffar honom.

Anabola i ”muskelbyggardos” ger ffa tillväxt av pectoralis, deltoideus och biceps/triceps. Stämmer med bilder på honom, han växte ju väl fort.

En sådan dos har oxå en påverkan på affekter, ffa aggression.

(Bankrånare har använt anabola för att locka fram ”djuret” i sig inför ”arbetsuppgiften”.)

Anabola + autism är en utomordentligt dålig combo, ger en extremt lättkränkt individ - utan stubin.

Återigen - detta är mina spekulationer
Senast redigerad av Alonen 2022-03-28 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in