2022-03-28, 23:47
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmen87
rosa sist jag såg den. det var visserligen länge sen.
Latin skolan är populär ja. Men inte bland alla. Den har sin inriktning
Jag bedriver ingen propaganda men eftersom vi inte får veta nåt av polisen som vanligt så får man ju gissa. Man kan gissa helt fel eller helt rätt. Jag gissar/spekulerar, ok ?!
”Bland alla” vore konstigt om vi var så enhetliga.
Latinskolan har aldrig varit rosa. År 1999 målades den tidigare vitmålade skolan gul.
Du har nog varit på fel skola. Kan vi släppa färgen på skolan nu?
Senast redigerad av Zicksack 2022-03-28 kl. 23:51.
Citera
2022-03-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, de flesta som sitter i fängelse har någon form av "störning".
Om det blir fängelse så ska det bli intressant att se om en 18 åring får livstid.

Jag läste ett inlägg i början som tog upp en en uppsats han skrivit om ett spjut, kanske Mitt spjut?
Hur som noterade jag de tre verktyg han använt en kniv, en hammare och en yxa. Han skulle förvandla en tjock bit tallvirke till ett smäckert spjut (antar han valt målet själv).

Han avslutade uppsatsen med "denna känner jag mig faktiskt så nöjd med att jag signerar den". Spjutet, alltså. Gissar att uppgiften tog minst en termin att åstadkomma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag, inte ofta han verkar känt sig nöjd över något och fick även känslan av att slöjdläraren troligen berömt honom en hel del.

Just de tre verktygen var vad han tog med sig till skolan den dagen och som delvis kom till användning vid morden. Om det i sig har någon betydelse vet jag inte.
Senast redigerad av Remark 2022-03-29 kl. 00:12.
Citera
2022-03-29, 00:35
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
du är ingen Malmöbo -el ens satt din fot här den saken är klar.
Skolbyggnaden har aldrig varit rosa, antar du struttar ikring med rosa glasögon så det förklarar din
besatthet i rosa.
Zlatan Ibrahimovic ägde en gång en rosa villa, det är dock ingen skolbyggnad.
Klart du får skriva vad du vill men när du bluffar så får du räkna med rättelser.
Du verkar inte ha förstått att Malmö är väldigt blandat, dvs tradtionellt sett så är skolorna fyllda av olika typer av lärare olika elever som självklart har olika bakgrunder.
En sann skåning har inget problem med detta,
vi skåningar som skulle tvångs- deporteras av svenskarna till Litauen. Gömt men aldrig glömt!
Därför bedömer man mänskor utifrån deras personlighet inte utifrån ytligheter.

Ber om ursäkt att vissa bokstäver blir fel-har en liten fyrbent vän som gillar trampa på tangenterna.
Intoleranta enfaldiga mänskor passar inte in i Malmö

Traditionellt sett har Malmös skolor inte varit "blandade", inte varit överfyllda av afrikaner och araber och allsköns kreti och pleti som vill ta del av Sveriges välfärd. I ett litet land i en värld med en befolkning som närmar sig åtta miljarder - snabbt ökande. Afrikas befolkning fördubblas. Maten, jorden tar slut - men lilla Sverige ska ta ansvar.

Just Latinskolan är ju en av de få kvarvarande skolorna i Malmö med övervägande svenska elever. Estetisk inriktning.

En skola där de ganska få kvarvarande svenskarna i Malmö gärna skriver in sina barn. En skola för de personer som röstar för att få hit ännu fler araber och afrikaner, men som inte vill att just deras barn nödvändigtvis ska behöva gå i skola tillsammans med dessa importerade vinstlotter. Eller behöva bo tillsammans med dem.

För övrigt, otroligt patetiskt av dig att hänvisa till ett rykte från 1600-talet om att Karl XI eventuellt ville deportera skåningar till Litauen. Det kanske han ville, det var ju krig då. Jag vill deportera dig till Rosengård. För jag kan ta gift på att du inte bor där.
Citera
2022-03-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag läste ett inlägg i början som tog upp en en uppsats han skrivit om ett spjut, kanske Mitt spjut?
Hur som noterade jag de tre verktyg han använt en kniv, en hammare och en yxa. Han skulle förvandla en tjock bit tallvirke till ett smäckert spjut (antar han valt målet själv).

Han avslutade uppsatsen med "denna känner jag mig faktiskt så nöjd med att jag signerar den". Spjutet, alltså. Gissar att uppgiften tog minst en termin att åstadkomma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag, inte ofta han verkar känt sig nöjd över något och fick även känslan av att slöjdläraren troligen berömt honom en hel del.

Just de tre verktygen var vad han tog med sig till skolan den dagen och som delvis kom till användning vid morden. Om det i sig har någon betydelse vet jag inte.
Tillverkningen av spjutet skedde innan han började gymnasiet i Malmö, det har däremot skrivits i början av tråden att Han i närtid skrev en uppsats som bedömdes innehålla berättelse om ett skol-attentat..
Tänker att Han nog skriver / formulerar sig bra.
Men en uppsats om ett skolattentat oroade pedagogerna,
det borde verkligen ringt varningsklockor då-
var uppsatsen hans sätt att fövarna..det som skulle ske senare,
skribenten som berättade om detta skrev också att han själv o kuratorn tydligen inte var eniga med pedagogerna.
Även om han var 18 år då så borde väl skolans personal ha kontaktat hans vårdnadshavare,
tänk om denna uppsats innehöll beskrivningen av det som sen hände.
Han verkar ha varit händig i slöjden med hammare, kniv o såg.
Men någon yxa används väl inte av eleverna i träslöjden-grundskolan.
Antar träslöjdsläraren yxar ut trästycket åt eleverna, kan inte tänka mg att eleverna svingar yxor hursomhelst - det verkar riskfyllt med så pass omogna ungar..
Citera
2022-03-29, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Traditionellt sett har Malmös skolor inte varit "blandade", inte varit överfyllda av afrikaner och araber och allsköns kreti och pleti som vill ta del av Sveriges välfärd. I ett litet land i en värld med en befolkning som närmar sig åtta miljarder - snabbt ökande. Afrikas befolkning fördubblas. Maten, jorden tar slut - men lilla Sverige ska ta ansvar.

Just Latinskolan är ju en av de få kvarvarande skolorna i Malmö med övervägande svenska elever. Estetisk inriktning.

En skola där de ganska få kvarvarande svenskarna i Malmö gärna skriver in sina barn. En skola för de personer som röstar för att få hit ännu fler araber och afrikaner, men som inte vill att just deras barn nödvändigtvis ska behöva gå i skola tillsammans med dessa importerade vinstlotter. Eller behöva bo tillsammans med dem.

För övrigt, otroligt patetiskt av dig att hänvisa till ett rykte från 1600-talet om att Karl XI eventuellt ville deportera skåningar till Litauen. Det kanske han ville, det var ju krig då. Jag vill deportera dig till Rosengård. För jag kan ta gift på att du inte bor där.
Nåja patetisk eller inte- det var inget rykte -det var en plan att skicka skåningarna dit.
tack för respons.Antar du tillhör inflyttande släkte,
Nu ska inte tråden fokusera på varken dig el mig- det är inte relevant var vi bor.
Viktigt att veta sin historia dock, problem finns absolut i vårt land, men intolerans o simpla generaliseringar är inte till nån hjälp.´Du får allt tänka ut bättre förslag än min ev flytt till Rosengård.
åtta miljarder- vad menar du?
Senast redigerad av moshes 2022-03-29 kl. 01:20.
Citera
2022-03-29, 01:51
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Nåja patetisk eller inte- det var inget rykte -det var en plan att skicka skåningarna dit.
tack för respons.Antar du tillhör inflyttande släkte,
Nu ska inte tråden fokusera på varken dig el mig- det är inte relevant var vi bor.
Viktigt att veta sin historia dock, problem finns absolut i vårt land, men intolerans o simpla generaliseringar är inte till nån hjälp.´Du får allt tänka ut bättre förslag än min ev flytt till Rosengård.
åtta miljarder- vad menar du?

Okej, jag ska besvara ditt redigerade inlägg.

Du "antar att jag tillhör inflyttande släkte". Okej, så fel på mig om jag tillhör ett inflyttat släkte? Främlingsfientligheten flödar här från dig.

Ta bort den kommunala utjämningskompensationen på nästan fem miljarder som Malmö får varje år - och lycka till i fortsättningen med att kunna äta och leva i Malmö. Kan bli lite magert när du står där utanför den skattefuskande kebabvagnen och inte ens får lite stulet lammkött att smaska på.

Du bor inte inte i Rosengård - och du kommer aldrig att bo där - för du är bara ännu en sketen hycklare som bor någon annanstans i Malmö.

Det finaste du kanske vet är att svenskar blir i minoritet i sitt eget land? Du kanske vill att japanerna ska bli minoritet i sitt eget land? Att det ska finnas fler ryssar än ukrainare i deras land? Eller är det bara svenskarna som ska ge upp sitt eget land?

Och du är mycket respektlös som tar upp det här i en tragisk tråd om två dödade lärare i en (nästan helt) svensk skola. En svensk skola. I Sverige. Så jävla konstigt.
Citera
2022-03-29, 04:20
Medlem
Citat:
Tillverkningen av spjutet skedde innan han började gymnasiet i Malmö, det har däremot skrivits i början av tråden att Han i närtid skrev en uppsats som bedömdes innehålla berättelse om ett skol-attentat..
Tänker att Han nog skriver / formulerar sig bra.
Men en uppsats om ett skolattentat oroade pedagogerna,
det borde verkligen ringt varningsklockor då-
var uppsatsen hans sätt att fövarna..det som skulle ske senare,
skribenten som berättade om detta skrev också att han själv o kuratorn tydligen inte var eniga med pedagogerna.
Även om han var 18 år då så borde väl skolans personal ha kontaktat hans vårdnadshavare,
tänk om denna uppsats innehöll beskrivningen av det som sen hände.
Han verkar ha varit händig i slöjden med hammare, kniv o såg.
Men någon yxa används väl inte av eleverna i träslöjden-grundskolan.
Antar träslöjdsläraren yxar ut trästycket åt eleverna, kan inte tänka mg att eleverna svingar yxor hursomhelst - det verkar riskfyllt med så pass omogna ungar..
FC skriver själv att han använde yxa.

- När jag täljde mitt spjut använde jag inte täljkniv som man ofta brukar använda. För att få en täljd spets på en så tjock trästock behövde jag använda mig av en yxa. Jag högg flera gånger så att det inte blev den bästa men ändå en bra spets
Citera
2022-03-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Det viktiga nu ärcriktade massiva psykologinsatser så att härvan kan redas ut.

Männens våld och särdeles den svenske mannens våld mot kvinnor är överjävlig

Tycker synd om de ukrainska kvinnorna nu som kommer att mötavdenna ondska

Sant.
Citera
2022-03-29, 08:13
Medlem
TonyMoontanas avatar
Latin skolan är känd för att ha en HBTQ+ profil och för att ha väldigt konstiga människor där. Folk går runt med prideflaggor,kattöron och liknande, även de flesta lärarna där supportar HBTQ. Tror ni Fabian hade något emot det?, för att på en av lärarnas instagram har hon lagt upp en pride flaggan.
Citera
2022-03-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana
Latin skolan är känd för att ha en HBTQ+ profil och för att ha väldigt konstiga människor där. Folk går runt med prideflaggor,kattöron och liknande, även de flesta lärarna där supportar HBTQ. Tror ni Fabian hade något emot det?, för att på en av lärarnas instagram har hon lagt upp en pride flaggan.

Nej, han hade ju valt skolan just för den estetiska inriktningen antagligen, han verkar ju själv vara konstnärligt lagd. Sen är det svårt att sia om preferenser etc när man inte känner personen i fråga, personligen tror jag att hans psykiska ohälsa försämrades under vinterhalvåret och kulmen nåddes några dagar innan dådet. Men det lär visa sig vad som utlöste denna tragiska händelse.
Citera
2022-03-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
På vilket sätt skulle media kunna påverka honom? Hur skulle det kunna påverka utredningen negativt? Som sagt, han har erkänt brotten. Det enda jag kan tänka mig är att han skulle kunna ändra sig om varför han mördade dem, möjligen. Kanske är de rädda att han ska försöka justera sin historia så att han ska få vård istället för fängelse? Men jag vet inte hur det skulle gå till.
Han ska enligt dagspressen genomgå en liten sinnesundersökning. Den lär ju bli utslagsgivande för huruvida han blir dömd till vård eller fängelse.
Citera
2022-03-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Så är det. Det ska mycket till. Pågående psykos under mordet, eller schizofrenidiagnos. Då är man aldrig frisk. Högst sällan har man endast EN diagnos. Minst två eller flera är det vanligaste. Sen har alla sin egen personlighet på det. Man kollar vilken störning som är mest dominant. Medicinerar efter det. Ingen människa är den andra lik även om man har samma störningar. Ett jäkla experimenterande blir det. Inte säkert de nånsin hittar rätt, tyvärr.
Kan personligen tycka att någon som lider av så pass dålig psykisk ohälsa som begår ett sånt här oprovocerat mord har större behov av vård än någon som haft en psykos.
Detta dubbelmordet går inte att jämföra med ett svartsjukedrama av en person med NPF diagnos.
Senast redigerad av primtal1 2022-03-29 kl. 09:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in