Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag läste ett inlägg i början som tog upp en en uppsats han skrivit om ett spjut, kanske Mitt spjut?
Hur som noterade jag de tre verktyg han använt en kniv, en hammare och en yxa. Han skulle förvandla en tjock bit tallvirke till ett smäckert spjut (antar han valt målet själv).
Han avslutade uppsatsen med "denna känner jag mig faktiskt så nöjd med att jag signerar den". Spjutet, alltså. Gissar att uppgiften tog minst en termin att åstadkomma.
När jag läste uppsatsen tänkte jag, inte ofta han verkar känt sig nöjd över något och fick även känslan av att slöjdläraren troligen berömt honom en hel del.
Just de tre verktygen var vad han tog med sig till skolan den dagen och som delvis kom till användning vid morden. Om det i sig har någon betydelse vet jag inte.
Tillverkningen av spjutet skedde innan han började gymnasiet i Malmö, det har däremot skrivits i början av tråden att Han i närtid skrev en uppsats som bedömdes innehålla berättelse om ett skol-attentat..
Tänker att Han nog skriver / formulerar sig bra.
Men en uppsats om ett skolattentat oroade pedagogerna,
det borde verkligen ringt varningsklockor då-
var uppsatsen hans sätt att fövarna..det som skulle ske senare,
skribenten som berättade om detta skrev också att han själv o kuratorn tydligen inte var eniga med pedagogerna.
Även om han var 18 år då så borde väl skolans personal ha kontaktat hans vårdnadshavare,
tänk om denna uppsats innehöll beskrivningen av det som sen hände.
Han verkar ha varit händig i slöjden med hammare, kniv o såg.
Men någon yxa används väl inte av eleverna i träslöjden-grundskolan.
Antar träslöjdsläraren yxar ut trästycket åt eleverna, kan inte tänka mg att eleverna svingar yxor hursomhelst - det verkar riskfyllt med så pass omogna ungar..