2022-03-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Som man bara ska gå till om det är en akut situation. Finns inget som har tytt på det vad jag vet.

Föräldern hade kunnat boka tid på vårdcentralen långt innan Fabian blev 18 år. Finns också den möjligheten.
Citera
2022-03-27, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, men det finns akut psyk klinik
Som lämnar tillbaka till t ex BUP igen
Citera
2022-03-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, men det finns akut psyk klinik
Ja, om man är suicidal. Men man kan ju undra om pappan fått tecken att pojken inte mått bra. Det är svårt att kommunicera med en introvert 17-18-åring.
Citera
2022-03-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om man är suicidal. Men man kan ju undra om pappan fått tecken att pojken inte mått bra. Det är svårt att kommunicera med en introvert 17-18-åring.

Så sant, det är inte lätt för en förälder att fånga upp ett barn som just är introvert.
Citera
2022-03-27, 23:55
Medlem
Rasande-Roses avatar
Tankarna går till mördaren Fabian. Vad har han gått igenom i livet? Vilka trauman bär han på? Vi måste hjälpa pojken..
Citera
2022-03-27, 23:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Tankarna går till mördaren Fabian. Vad har han gått igenom i livet? Vilka trauman bär han på? Vi måste hjälpa pojken..
Hans mamma dog i tidig ålder. Det kanske triggade nånting.
Citera
2022-03-28, 00:00
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose

Ja, vissa tankar ska gå till honom. Mentala dvärgar tycker om att återvinna vilka trauman-citatet för tusende gången men det är klart att vi måste förstå vilka trauman han bär på som fick honom att göra detta. Det är enbart så vi ser till att det inte sker igen; eller, minimerar risken att det sker igen.
Citera
2022-03-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Klart att det är traumatiskt för ett barn att ens förälder går bort i ung ålder, men personligen så tror jag inte alls att det var avgörande i detta fall.
Citera
2022-03-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vet nån om andra läraren gick upp själv eller var det elever med? Var sprang de i så fall
Vad jag har läst så var det bara lärare på tredje våningen. Kanske var de två lärarna ensamma med mördaren där. Tydligen hade lärare nummer två försökt att fly men lyckades inte.
Citera
2022-03-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Vad jag har läst så var det bara lärare på tredje våningen. Kanske var de två lärarna ensamma med mördaren där. Tydligen hade lärare nummer två försökt att fly men lyckades inte.

Lärare nummer två tillkom , enligt advokaten så var det olyckligt att hon ens kom till platsen. Vilket tyder på att hon var inte ens ett tilltänkt offer från början. Hon flydde men vart jagad av GM in i ett annat rum som hon försökte låsa.
Citera
2022-03-28, 00:16
Medlem
Har sökt i tråden men hittar ej (förlåt om det är jag som är trög här) men vad är det för video från dådet som sprids enligt media?
Citera
2022-03-28, 00:32
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Och jag tror att hennes dödsdag el födelsedag var ngn före morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in