2022-03-29, 23:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
En modernare tränare kan vara värd att växla till nu när tid finns, som passar de modernare spelarmaterial som fortsätter komma in och har kommit in nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag kommer alltid att uppskatta bragden mot Italien men det går liksom inte att leva på det. Tycker vi gör bort oss rejält taktiskt under VM kvalet i bortamatcherna mot Georgien & inte minst Grekland där vi blir totalt överkörda under andra halvlek. Nä, jag hoppas vi går för något nytt. Finns potential att utveckla Sveriges spel med rätt tränare vid rodret.

Frågan är vem denna tränare är? Det kryllar ju inte av intressanta alternativ i Sverige direkt, och att en utländsk tränare skulle komma in ser jag som extremt osannolikt. Är det Henrik Rydström av alla jävlar som är hetast? Det är ju helt klart hypemannen i supporterled i alla fall.
Citera
2022-03-29, 23:07
Medlem
Om Janne lämnar kanske det finns en chans att Pontus Jansson kommer tillbaka? En startspelare i PL mot en jävla snubbe som spelar i nått skitlag i Kina för att tjäna pengar istället för det sportsliga, en sån snubbe borde aldrig vara en startspelare i ett landslag.
Citera
2022-03-29, 23:09
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Om Janne lämnar kanske det finns en chans att Pontus Jansson kommer tillbaka? En startspelare i PL mot en jävla snubbe som spelar i nått skitlag i Kina för att tjäna pengar istället för det sportsliga, en sån snubbe borde aldrig vara en startspelare i ett landslag.
Det tror jag. Gudmundsson lär ju också vara bitter. Vill inte ha en ny Oscar Wendt-situation här. Skicka Janne!

Men vem ersätter?
Citera
2022-03-29, 23:10
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Frågan är vem denna tränare är? Det kryllar ju inte av intressanta alternativ i Sverige direkt, och att en utländsk tränare skulle komma in ser jag som extremt osannolikt. Är det Henrik Rydström av alla jävlar som är hetast? Det är ju helt klart hypemannen i supporterled i alla fall.

Rydström låter ju spännande men jag tror han behöver ett par år till innan han kan ta över ett svenskt landslag. Annars kanske man kan se över alternativ i Norden, Danmark och Norge bör ju ha några man kanske kan titta extra på, speciellt lite yngre tränare som gärna förespråkar en offensiv fotboll. Materialet för offensiv fotboll finns.
Citera
2022-03-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Jag ska inte ljuga om att jag tycker Rydström vore jävligt intressant om vi väljar att gamble:a lite. Han hade nog varit en riktigt bra fit filosofiskt men sedan är det ju också väldigt svårt att vara landslagstränare när du har endast någon träning att introducera dig och byta system och allt däromkring. Alla intressanta klubbtränare klarar inte att "göra sin grej" på så tighta tidslinjer, förståeligt.

Det som talar väl för honom är väl hur otroligt väl han lyckats göra samma grej han gjorde i Sirius, I Kalmar. Så att han kan implementera finns det goa tecken på.

Men ja... vilka annars känns möjliga? DIFs duo? Jens G som PRECIS hade sin första match med U21? Eller kastar vi in konungen Jocke Persson så hans frispråkiga arsle kan skrämma skiten ur SvFF och tackla oss till EM? haha

Det kryllar inte av spännande tränare direkt om man måste ha svenska. Som vi brukar köra med.
Citera
2022-03-29, 23:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Janne är en tönt som borde avskedas omedelbart!

Ja det är dags för ett byte nu.
Citera
2022-03-29, 23:28
Medlem
Citat:
Jag ska inte ljuga om att jag tycker Rydström vore jävligt intressant om vi väljar att gamble:a lite. Han hade nog varit en riktigt bra fit filosofiskt men sedan är det ju också väldigt svårt att vara landslagstränare när du har endast någon träning att introducera dig och byta system och allt däromkring. Alla intressanta klubbtränare klarar inte att "göra sin grej" på så tighta tidslinjer, förståeligt.

Det som talar väl för honom är väl hur otroligt väl han lyckats göra samma grej han gjorde i Sirius, I Kalmar. Så att han kan implementera finns det goa tecken på.

Men ja... vilka annars känns möjliga? DIFs duo? Jens G som PRECIS hade sin första match med U21? Eller kastar vi in konungen Jocke Persson så hans frispråkiga arsle kan skrämma skiten ur SvFF och tackla oss till EM? haha

Det kryllar inte av spännande tränare direkt om man måste ha svenska. Som vi brukar köra med.

Vad tycker ni om Olof Mellberg då? Gjort det bra i Hif och tidigare BP. Har ju erfarenhet från toppligor och landslagsspel. Vimlar inte av kandidater i Sverige direkt - finns nog en anledning att toppklubbarna MFF med flera letar i skandinavien och forna jugoslavien
Citera
2022-03-29, 23:29
Medlem
Citat:
Zlatan och möjligtvis Ekdal kan jag se lägga av. Sen lär någon mittback bli utfasad och Martin Olsson t.e.x lär inte se mästerskapschanser igen. Eventuellt samma med Pierre B. Martin borde inte vara i närheten av landslaget från början men men...

Som det ser ut så vill Zlatan fortsätta i landslaget, Ekdal behåller jag lite till i väntan på att Cajuste blir lite bättre. Både M. Olsson och Bengtsson tycker jag båda har gjort sitt i landslaget.

Karl-Johan kommer nog officiellt sluta i landslaget, sen är det väl inte helt orimligt heller att Nordfeldt hänger med sin trogna kollega.

Vad det gäller K. Olsson har bägarn runnit över även för mig som gillade honom skarpt under sitt genombrott i landslaget.
Citera
2022-03-29, 23:33
Medlem
Att dom gör 2-0 pga usla ageranden av både Herr Olsson och Danielson känns ju lite som kronan på verket efter år av fega och dåliga laguttagningar. Hoppas för svensk fotbolls skull att Janne avgår nu.
Citera
2022-03-29, 23:36
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Janne är en tönt som borde avskedas omedelbart!

Det skulle han naturligtvis ha blivit efter EM. Eller egentligen efter VM - där man lämnade spelande walkover mot England i kvartsfinalen. Janne är en fattigmanslagerbäck med samma, renodlade deltagarmentalitet.

Rädslostyrda Janne ballade dock ur fullständigt i sin feghet under EM(skämde ut Sverige mot Spanien och hade mage att skryta om det efteråt), och det var naturligtvis bara en tidsfråga innan den harmynta, glasögonprydda potatisen till räddhare skulle åka ner till Milano och suga Zlatans kuk - av rädsla för mediapåtryckningar och Zlatans rasism-snack

Värt att notera att fattigmanslagerbäck lyckats hitta en fattigmans-Isaksson också, med samma urholkade, tomma blick och konstant öppna mun som sin föregångare. När man ser i Isakssons eller Olsens ögon så tror man på förlust. Man blir faktiskt helt övertygad.
Trots fina reflexräddningar så är målvakter som Isaksson-Olsen inte typerna som har i ett landslag att göra. Där krävs matchvinnare, något som dessa två herrar inte är för fem öre. Jag har aldrig sett varken Isaksson eller Olsen rädda en straff t.ex. Isaksson var dock mer befogad som landslagsmålvakt sett till hur han presterat i klubblagen, Olsen får ju knappt spela några matcher och klubbarna som lånat honom lånar i sin tur ut honom i flera led. Ingen förbundskapten värd namnet tar ut en målvakt som Olsen till landslaget, inte ens om syftet så varit att ha honom som tredjemålvakt.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han får spela större delen av matchen. Tillräckligt länge för att ge Polen en enkel seger. Det blir 2-0.

Sen behöver inte Janne oroa sig över att bli kallad rasist av Zlatan. Men det kostade en VM-plats.

Sverige är en kassako när Zlatan är med. Måtte han fortsätta i EM-kvalet också. Trettiosjutusen plus på Zveriges uttåg - ångrar bara att jag inte satte åtminstone en del av pengarna på Polen -1.5 istället för allt på Polen vidare. Borde även satsat mer då Polenavancemang var stensäkert. Det bor kanske en liten fegJanne nånstans inom mig...

Hade fel i att Zlatan skulle få spela större delen av matchen dock. Men faktumet är ju att skadan redan var skedd innan Playoffmatcherna. Matchen mot Georgien där Zlatan spelade hela matchen raserade tron på VM hos spelarna. Glöden och skärpan har saknats i playoffmatcherna - och vore det inte för att Tjeckien var så genomusla så hade det blivit adjö till VM redan där. Sen skapade inte Sverige en målchans efter Zlatans inhopp heller...
Citera
2022-03-29, 23:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Det är inte ett dugg märkligt utan tvärtom väldigt enkelt att förstå anledningarna till det.

Jesper Karlsson konkurrerar på de positioner vi har bäst spelarmaterial att tillgå. Främst konkurrerar han med den spelare som förmodligen var landslagets bästa och mest avgörande spelare över förra året som helhet.

Karlström konkurrerar på de positioner där vi har sämst täckning. Ekdal är habil, resterande innermittfältare är i bästa fall lovande, i flera fall direkt dåliga ur ett internationellt perspektiv.

Hade Karlström varit på samma individuella nivå som nu men spelat på Karlssons positioner hade den förstnämnde inte ens varit i närheten av en landslagstrupp. Jag tror alla kan se att Jesper Karlsson är en skickligare fotbollsspelare än Jesper Karlström, men så länge inte Jesper Karlsson plötsligt utvecklar egenskaper för att spela defensiv innermittfältare kommer Karlström troligtvis vara närmre en startplats i landslaget det närmsta året. Det är inte konstigare än att till exempel Daniel Sundgren går före Elanga som högerback.

Ja idag såg vi Forsbergs briljans

Jesper hade behövt 1 chans för att göra 1 mål på alla de lägena Forsberg dabbade sig. Forsberg är en fraud och det var ren flax att han gjorde målen han gjorde i EM. Vi som har någorlunda koll på fotboll har länge sett Forsbergs stora brister och att han inte förtjänar speltiden och det förtroendet han får i match efter match. I Leipzig bänkas han titt som tätt.
Senast redigerad av OvissFramtid 2022-03-29 kl. 23:41.
Citera
2022-03-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Som det ser ut så vill Zlatan fortsätta i landslaget, Ekdal behåller jag lite till i väntan på att Cajuste blir lite bättre. Både M. Olsson och Bengtsson tycker jag båda har gjort sitt i landslaget.

Karl-Johan kommer nog officiellt sluta i landslaget, sen är det väl inte helt orimligt heller att Nordfeldt hänger med sin trogna kollega.

Vad det gäller K. Olsson har bägarn runnit över även för mig som gillade honom skarpt under sitt genombrott i landslaget.
Blir förvånad om Zlatan fortsätter med sikt på ett mästerskap. Han håller inte så länge tyvärr. Kanske någon samling till för att hjälpa till men inte mer än så.
Ja jag nämnde inte Ekdal för att jag personligen vill se han bortfasad utan mer de jag tror kan ske =)

Håller med om Koffe. I hans U21 tid var jag helt otroligt imponerad av honom men det är samma spelare då som nu. D.v.s ingen vidareutveckling har skett och han är nu mest "fancy" mer än välrundad och bra. Han är inte bäst på sin position och får endå spela.
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vad tycker ni om Olof Mellberg då? Gjort det bra i Hif och tidigare BP. Har ju erfarenhet från toppligor och landslagsspel. Vimlar inte av kandidater i Sverige direkt - finns nog en anledning att toppklubbarna MFF med flera letar i skandinavien och forna jugoslavien

Janne sa nyss att han vill och fokuserar på att fortsätta. Så vi får väl se vad som sker. Personligen hade jag gärna sett ett byta om ett logiskt alternativ är möjligt (modernare tränare som passar nya spelarmaterialet bättre) nu när vi har tid för en sådan övergång. Annars kan vi lika gärna fortsätta med Janne lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in